Ga naar inhoud


Vu+ Ultimo met conex decriptie


mate41
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

35 minutes ago, ceesv said:

Wat bedoel je met systeem van 2 satellieten per diseqc?

Dat het diceccs zijn waaraan we slechts 2 satellieten kunnen aansluiten, dit sedert jaar 2000-2012.

Dus een betterij aan diseccs voor vroeger 8 satellieten.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kan je een tekening maken hoe je de lnbs met je ontvanger verbonden hebt?

Ik denk dat je dan deverkeerde disecq instelling gebruikt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eens gaan kijken maar het is donker en ik heb gezien dat de diseccs vervangen werden toen ik er maar 4 satelieten meer nodig had.

het zijn dus 2 disecc voor 4 lnb's en 2 tv toestellen. Dat maakt per disecc 43 mid 21 wwarvan 1 hotbird moet zijn, 2 astra 1, 3 astra3 en 4 astra 2.

                                                                                                                                   |  |         |  |

                                                                                                                                           |

Bovenstaande constructie 2X gezien er 2 uitgaande kabels zijn naar de TV's.

 

 

 

 

   

aangepast door mate41

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wéér geen compleet antwoord! Wat geeft de PBM van je kaart? Ik denk 8200000000.. Dat geeft alleen de basiszenders van TVV…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, we proberen te helpen, maar de info moet er echt uit getrokken worden….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vermoed dat de ingestelde volgorde van zijn diseqc schakelaar niet overeenkomt met hoe de lnb kabels op de diseqc schakelaar zijn aangesloten.

 

Maar het blijft gissen, het antwoord op 2 verschillende vragen was 1 x ja.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, ceesv said:

Ik vermoed dat de ingestelde volgorde van zijn diseqc schakelaar niet overeenkomt met hoe de lnb kabels op de diseqc schakelaar zijn aangesloten.

 

Maar het blijft gissen, het antwoord op 2 verschillende vragen was 1 x ja.

Het probleem is dat jullie het voorgaande niet hebben gelezen. Ik zal dus iedere keer, vanaf nu, een quote meegeven.

Onertussen heb ik een technieker gevraagd de lnb's herin te stellen.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wellicht een heel verstandig besluit… Die kan dan alles in één keer nalopen… En als het allemaal werkt gauw een volledige backup maken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De technieker voor de parabool is net weg, niets mis met de parabool.

Maar, de instelling van de vu+zero is de volgende:   astra3,  niets, astra1,  astra2.

Het werkt maar ik ben niet overtuigd want hotbird is er niet.

 

aangepast door mate41

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat had die technieker niet even kunnen testen voor je? Je hebt aangegeven dat je over 4 ingestelde satellieten beschikt met dus 2 * een DiseqC 4:1 switch. Die 2 switches hebben elk 1 uitgaande coax kabel naar je huis. De VU+Zero4K heeft 1 ingang dus je kunt maar 1 kabel aansluiten. Voor de werking geen enkel probleem welke van de 2 je gebruikt. Echter!! de TV-Vlaanderen FastScan verwacht een standaard DiseqC instelling! Poort A:Astra1

Poort B:Astra3

Poort C:Astra2

Poort D:HotBird

 

Waarom heb je dan op Poort B niet gewoon HotBird ingesteld? Het is immers de enige van de 4 die nog niet ingesteld is. En als alle andere 3 prima werken kun je niet fout gaan..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Mimisiku said:

En dat had die technieker niet even kunnen testen voor je? Je hebt aangegeven dat je over 4 ingestelde satellieten beschikt met dus 2 * een DiseqC 4:1 switch. Die 2 switches hebben elk 1 uitgaande coax kabel naar je huis. De VU+Zero4K heeft 1 ingang dus je kunt maar 1 kabel aansluiten. Voor de werking geen enkel probleem welke van de 2 je gebruikt. Echter!! de TV-Vlaanderen FastScan verwacht een standaard DiseqC instelling! Poort A:Astra1

Poort B:Astra3

Poort C:Astra2

Poort D:HotBird

 

Waarom heb je dan op Poort B niet gewoon HotBird ingesteld? Het is immers de enige van de 4 die nog niet ingesteld is. En als alle andere 3 prima werken kun je niet fout gaan..

Ik heb je bovenstaande DisecCinstelling geprobeerd, nergens beeld noch geluid.

Mijn vrouw heeft een toestelletje van TVV; Ik heb eens gekeken hoe het daar is ingesteld: juist hetzelfde als van de technieker.

Ik begrijp er niets meer van.

 

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard moet je fysiek óók de kabels op je DiseqC switch omsteken!! Puur omprogrammeren in je ontvanger gaat dan natuurlijk zwart beeld geven. En….. uiteraard eerst de ontvanger stroomloos maken vooraleer je gaat ontkoppelen!!

 

Dus: je kijkt welke coax zit aangesloten op de LNB die Astra1 ontvangt.Die gaat volgens jouw opgave nu naar poort C (of 3).Die schroef je los en plaatst deze op poort A of (1). De kabel uit poort A (of 1) schroef je op poort B (of 2). De coax op poort D (of 4) schroef je op poort C (of 3). Je hebt dan nog 1 coax over en die is dan voor HotBird en die gaat op poort 4… Dan in je ontvanger de DiseqC als boven instellen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Mimisiku said:

En dat had die technieker niet even kunnen testen voor je? Je hebt aangegeven dat je over 4 ingestelde satellieten beschikt met dus 2 * een DiseqC 4:1 switch. Die 2 switches hebben elk 1 uitgaande coax kabel naar je huis. De VU+Zero4K heeft 1 ingang dus je kunt maar 1 kabel aansluiten. Voor de werking geen enkel probleem welke van de 2 je gebruikt. Echter!! de TV-Vlaanderen FastScan verwacht een standaard DiseqC instelling! Poort A:Astra1

Poort B:Astra3

Poort C:Astra2

Poort D:HotBird

 

Waarom heb je dan op Poort B niet gewoon HotBird ingesteld? Het is immers de enige van de 4 die nog niet ingesteld is. En als alle andere 3 prima werken kun je niet fout gaan..

Welja, ik heb dat nu ook gedaan, hotbird in de plaats van dat "niet gebruikt" gesteld.

En de zaak is volledig opgelost, alles werkt prima.

Dank aan iedereen die de nodige hulp heeft geboden en zoals aanbevolen vlug een backup.

aangepast door mate41
  • Haha 1

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...