Ga naar inhoud


Vreemde en verre reizen


D-box

Aanbevolen berichten

Gisteren zag ik op het journaal de reportage omtrent een pinguïn die 3000 km zou hebben gezwommen vanaf Antarctica naar New Zealand.

 

"zou hebben gezwommen" schreef ik in de eerste regel want ik ben erg sceptisch hieromtrent.

 

Wie herinnert zich niet het wonderlijke verhaal van de postduif van Cor Visser uit Schiermonnikoog? Die postduif is zelfs in America geweest!

 

Cor Visser ging naar Etampes in Frankrijk om zijn postduiven te lossen, de postduif is toen geland op het schip Atlantic Conveyer in Antwerpen om een tussenstop te maken; de bemanning had het telefoonnummer van Cor gevonden op de ringband van zn pootje, toen heeft meneer (of mevrouw) Dahlstrom -scheepsbevrachter- Cor opgebeld en hij/zij heeft Cor op de hoogte gesteld.

 

Het schip was inmiddels op weg naar America.

 

Met cornflakes en erwten werd het dier gevoederd en er werd een band gesmeden met de bemanning en de duif.

Hij liep gewoon over het autodek en had weg kunnen vliegen, maar dat deed ie niet (logisch toch? een first class vacantie naar een warm land en ook nog All Inclusive).

 

Het is allemaal goedgekomen, ruim 2 maanden later kwam de duif weer aan bij Cor; Meneer of mevrouw Dahlstrom had de duif losgelaten toen het schip was teruggekeerd naar Antwerpen, Dahlstrom heeft het dier losgelaten op het strand van Zandvoort.

Voor het hele artikel lees: https://www.trouw.nl/nieuws/postduif-terug-na-wereldreis-op-zweeds-schip~bae1d177/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Bron: Trouw

 

Ik denk dat er met die pinguïn net zoiets is gebeurd; ik hoop maar dat ie weer een schip vindt dat naar Antarctica terug vaart.

 

 

 

 

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


24 minuten geleden, edbe zei:

zwart hebben meegevaren

Op zwartreizen staan hoge boetes !! 😵

Ze zouden in dat geval die pinguin moeten vervolgen voor fraude !! 😉

  • Haha 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja jammer eigenlijk dat men uit het oog verloren heeft hoever vissen, dieren, walvissen en vogels kunnen migreren.

Maar dat kan er aan liggen dat men nooit de interesse heeft gehad om dergelijke feiten tot zich te nemen.

De pers en media met de medewerkers en journalisten worden met de dag dommer.

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Alleen hadden de gekken het arme dier niet 3000 km van huis terug in zee moeten dumpen. Die heeft geen enkele kans...

Helemaal met je eens!

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lopen ook van die beesten rond in Zuid Afrika zonder dat ze meegelift zijn op een boot oid. dus waarom zou zo'n beest geen schijn van kans hebben in nieuw Zeeland?

Ligt er ook geen walrus te zonnen op een walrus onderzeeër in den Helder?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van wat haaien binnen 3000 km, als het hummeltje al weet welke kant hij op moet?

Maar ik kan begrijpen dat je voor 1 individu niet teveel moeite neemt. Je had hem ook kunnen slachten voor wat pinguïn sticks.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heeft dat beestje toch 3000Km lang al die enge haaien weten te ontlopen terwijl er juist rond de poolcirkel veel meer roofdieren actief jagen op de Pinquin.

Maar ik snap het niet, als een wolf helemaal vanuit Polen deze kant op komt wandelen dan vinden we dat prachtig, komt een andere vreemde vogel deze kant op vliegen dan zijn ze wild enthousiast en komt het zelfs in het nieuws.

Komt een Pinquin van 3000Km ver aanzwemmen dan is het zielig en moeten we hem snel mogelijk een retourtje geven richting Antarctica. 🥴

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...