Ga naar inhoud


GSO schotelopstelling, hoe tuner in te stellen?


Loek6000

Aanbevolen berichten

Bij het zoeken heb ik bij sommige satelliet posities maar een paar zenders gevonden.

Bij 23,5 vind hij geen enkele zender.

Hoe ik het instel zoals het wel werkt op het oude adres maar dus niet op de locatie waas een GSO opstelling is (satellietschotels op het dak)

Ik gebruik OpenPLi (8.x)

Ter voorbeeld plaats ik hier een screenshot. Ik heb natuurlijk de LNB en DISEqC 1.1commando op een ander nummer gezet (lnb is idem als DISEqC instelling) misschien ga ik hier al de mist in maar het aparte is, op het oude adres werkt het nog steeds (momenteel zijn we bezig te verhuizen, over 3 weken definitief dus ik vergelijk de situaties en opstellingen)

 

De vraag: kun je de instellingen zoals op het plaatje gewoon 'meenemen' naar de nieuwe opstelling (gso) met die verschil dat de lnb en diseqc wordt gewijzigd)

 

https://www.hertzinger.nl/index/st/p/f/pagina/pag/150/m/174/Helpdesk.html is de aanbieder van GSO op mijn nieuwe adres

 

Mijn opstelling nu: 13.0, 19.2, 23.5 en 28.2 op respectievelijk lnb 1,2,3 en 4 (plaatje is ter voorbeeld, configuratie is inmiddels veranderd)

instellingen satelliet openatv - screenshot_2018-06-23_18-43-06.PNG

aangepast door Loek6000
Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien was ik niet duidelijk:

Ben momenteel nog op het oude adres voor 3 weken, hier staat nog 1 satelliet ontvanger met daarop 4 lnb aangesloten, 13, 19, 23, 28. Op het nieuwe adres heb ik een andere tuner aangesloten met dezelfde configuratie (want deze werkte nog op het oude adres in de slaapkamer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is nog steeds niet duidelijk.

Wat voor antenn3 had je op de oude locatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hertzinger levert op je adres een tabel met de mogelijke satellieten. Daar staat in welke DiseqC instelling je moet gebruiken op die nieuwe locatie… Meestal in de meterkast. Anders even op locatie zoeken op de Hertzinger website…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Hertzinger heeft die gegevens voor de instellingen meestal online. Als nieuwe bewoner komen ze overigens ook op jou verzoek de receiver instellen. Daar betaal je immers voor.

Maar op bijvoorbeeld de Albatros Appartementengebouw in Amsterdam Noord is men van de oude 13-19,2-23,5-28,2 al tijden overgestapt op een ander satelliet positie pakket wegens de gelaagdheid van de bewoners.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij OpenPli 8.1 staat er het volgende:

 

9DDFE2AD-1060-4BFA-9981-0408C04E8788.thumb.jpeg.958c0b6e6665d50277ad48a8fd60a0f1.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt het volgens jouw Hertzinger opgave dus als volgt:
 

1. HotBird - DiseqC 1.0 - A - DiseqC 1.1 - Input1

2. Türksat - DiseqC 1.0 - B - DiseqC 1.1 - Input 1

3. Badr - DiseqC 1.0 - C - DiseqC 1.1 - Input 1

4. Niet gebruikt

5. Astra1 - DiseqC 1.0 - A - DiseqC 1.1 - Input 2

6. Astra2 - DiseqC 1.0 - B - DiseqC 1.1 - Input 2

7. Astra3 - DiseqC 1.0 - C - DiseqC 1.1 - Input 2

8. EutelSat - DiseqC 1.0 - D - DiseqC 1.1 - Input 2

 

En dan bij volgorde Diseqc 1.0-Diseqc 1.1-Toneburst kiezen

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...