Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten

Dat AM project is natuurlijk een geld verslindend medium wat uitsluitend bedoeldt is om te refereren aan vroeger tijden voor wat luisteraars van toen.

Ofdat dit realistisch is vraag ik mij wel af. 
Dit station heeft nooit tonnen uitgeven aan dure jingle pakketten en hoge salarissen van Dj’s. 
Ook was de presentator altijd (en nu nog ) enigszins ondergeschikt aan het programma. De (wat betere) album muziek stond voorop en het moet allemaal niet te uitbundig klinken.

Loving Awarness,peace and good music werdt gepredikt.

En waarschijnlijk is dit wel de reden dat ze nog steeds bestaan.

Schijnbaar nog steeds genoeg mensen die dit format nog steeds aanspreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, jptd zei:

Dat AM project is natuurlijk een geld verslindend medium wat uitsluitend bedoeldt is om te refereren aan vroeger tijden voor wat luisteraars van toen.

Ofdat dit realistisch is vraag ik mij wel af. 

 

Caroline bestaat al sinds 1964, en lijkt nog steeds de organisatie goed en professioneel voor elkaar te hebben.

Ze doen vrijwel alles wat ze graag willen doen met de middelen die ze hebben en timmeren flink aan de weg. Ze zitten zelfs toenemend op dab+ in het VK.

Wat is er dan niet realistisch?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom uit de Caroline tijd. 

Het album formaat spreekt mij in het geheel niet aan omdat van een doorsnee album er meestal 2-4 nummers goed zijn en de rest is niet te pruimen. 

Ik heb trouwens een nieuwe zender ontdekt en dat is Country Radio uit de Czech Rep. 

Rustige aangename muziek om bij te relaxen. 

Die zenden o.a. ook op de middengolf uit en wel op 639 en 954 kHz. 

Ze zijn 's avonds te ontvangen. 

Verder ook via: I am listening to "BOB DYLAN - MAGGIE'S FARM" on Country Radio with VRadio!
http://akouradio.com/play?id=1041

 

aangepast door Drs. IJzerbout
Aanvulling

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

 

Caroline bestaat al sinds 1964, en lijkt nog steeds de organisatie goed en professioneel voor elkaar te hebben.

Ze doen vrijwel alles wat ze graag willen doen met de middelen die ze hebben en timmeren flink aan de weg. Ze zitten zelfs toenemend op dab+ in het VK.

Wat is er dan niet realistisch?

Dab+ uitbreiding is wel okay om daar geld in te pompen.

Maar ik heb het hier over een stokoude AM zender waar alleen nog wat luisteramateurs naar luisteren .

Daar zit denk ik geen toekomst meer in.

Staat puur te draaien om de herinnering aan vroeger levend te houden

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, jptd zei:

Dab+ uitbreiding is wel okay om daar geld in te pompen.

Maar ik heb het hier over een stokoude AM zender waar alleen nog wat luisteramateurs naar luisteren .

Daar zit denk ik geen toekomst meer in.

Staat puur te draaien om de herinnering aan vroeger levend te houden

 

 

Caroline is een non-profit zender. Net zoals heel veel radiostations in de VS. 

De AM zender is juist hun uithangbord waarmee ze bij fund-raising geld binnenhalen. Hoe groter het bereik, des te meer funds.

Stroomkosten heeft Caroline inmiddels ook amper. Zelfs als ze met een hoger vermogen zouden gaan uitzenden.

 

Dit non-profit verhaal geldt inmiddels ook voor hun dab+ dekking. 

En voor hun AM dekking op 1368 kHz, de zender van Manx Radio. Zoals komend weekend ook weer.

 

En verder zijn ze in stereo te beluisteren via het internet. 

Alle etherdekking is natuurlijk ook een manier om meer internetbeluistering te krijgen.

 

Afgezien van het beperkte budget was het natuurlijk verstandig van Caroline om geen dure AM zender(s) aan te schaffen.

Daarvan komen er -in de VS maar ook in het VK-  sowieso inmiddels genoeg van op de tweedehands markt doordat stations op FM,  dab+  of internet overstappen dan wel zich daartoe beperken. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik kom uit de Caroline tijd. 

Het album formaat spreekt mij in het geheel niet aan omdat van een doorsnee album er meestal 2-4 nummers goed zijn en de rest is niet te pruimen. 

Ik heb trouwens een nieuwe zender ontdekt en dat is Country Radio uit de Czech Rep. 

Rustige aangename muziek om bij te relaxen. 

Die zenden o.a. ook op de middengolf uit en wel op 639 en 954 kHz. 

Ze zijn 's avonds te ontvangen. 

 

In noord Nederland heb ik - ook 's avonds - Country Radio nog niet kunnen ontvangen.

 

En dat Caroline (opeens) een album station werd, was natuurlijk een politieke keus (om met rust gelaten te worden).

In die album tijd heeft Caroline trouwens nog best veel invloed gehad op de platenverkoop. Bepaalde artiesten en album nummers die zij draaiden, werden hits en worden nog steeds op de oldies stations gedraaid. Ook bij ons. In wezen het genre dat nu ook wordt gedraaid op Absolute Radio in het VK.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, jptd zei:

Dat AM project is natuurlijk een geld verslindend medium wat uitsluitend bedoeldt is om te refereren aan vroeger tijden voor wat luisteraars van toen.

Ofdat dit realistisch is vraag ik mij wel af. 
Dit station heeft nooit tonnen uitgeven aan dure jingle pakketten en hoge salarissen van Dj’s. 
Ook was de presentator altijd (en nu nog ) enigszins ondergeschikt aan het programma. De (wat betere) album muziek stond voorop en het moet allemaal niet te uitbundig klinken.

Loving Awarness,peace and good music werdt gepredikt.

En waarschijnlijk is dit wel de reden dat ze nog steeds bestaan.

Schijnbaar nog steeds genoeg mensen die dit format nog steeds aanspreekt.

Misschien heb je het niet opgemerkt maar Radio Caroline werkt tegenwoordig voor een groot deel op zonne-energie en er is een paar jaar geleden een tweede hands zender gekocht, geen dure nieuwe. In sommige situaties is digitaal een minder voor de hand liggende mogelijkheid om een radio zender te  beluisteren, dus dan is FM of AM er gelukkig nog. Vooral in het V.K. waar verreweg hun meeste luisteraars zitten is dat nog zo. In de U.K. zend Caroline ook in steeds meer regio's op DAB uit. Ze gaan dus deels ook met de tijd mee. Waarschijnlijk dat in de toekomst ook Caroline de middengolf vaarwel zegt. Tegenwoordig is Radio Caroline een non-profit organisatie, dus o.a. de deejays doen het gratis. De deejays hebben binnen het Caroline format dat vrij breed is heel veel vrijheid om te draaien wat ze willen. Wel moet er ongeveer 10 procent nieuw of vrij nieuw werk te horen zijn heb ik vernomen van hun Nederlandse Deejay Rob. Verder moet er s morgens wanneer er horizontaal geprogrammeerd word voldoende contrast zijn tussen de verschillende programma's. (Terry Huygens en Tony Paul) Wel maak ik me wat zorgen over de toekomst van Caroline dit omdat een heel groot deel van hen luisteraars bestaat uit mensen die de zeezender periode van Radio Caroline nog hebben mee gemaakt. Die groep sterft natuurlijk langzaam maar zeker uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Eduard07 zei:

In noord Nederland heb ik - ook 's avonds - Country Radio nog niet kunnen ontvangen.

Als ik nu via WebSDR Twente luister, overdonderd Country Radio 638, Caroline op 648 volledig. 

Verder ook goede ontvangst op 1062 en 954 kHz. 
 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Als ik nu via WebSDR Twente luister, overdonderd Country Radio 638, Caroline op 648 volledig. 

Verder ook goede ontvangst op 1062 en 954 kHz. 
 

Hier glashelder caroline op sdr ut twente

Niks country radio

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit soort atmosferische periodes komt  vaker/regematig voor. Ondanks dat Caroline 648 hier overdag met 80 en 's avonds op 90% signaal binnenkomt op mijn Panasonic, is ook hier het signaal erg onrustig de laatste dagen en ook nu. Murski is hier nooit te horen maar nu met vlagen wel.

 

Radio Luxembourg 208 had ook dit soort vlagen op de 208/1440. Een veel hogere frequentie, inderdaad, maar ook periodes met 's avonds superstabiel signaal alsof de zender versterkt was of beter gericht, en dan weer periodes dat fading het beluisteren nagenoeg onmogelijk maakte.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Op een ander forum gelezen dat er na voorlopige afwijzing door Ofcom toch nog veel kans is op meer vermogen voor Radio Caroline. De wet in het V.K.  word veranderd in verband met de toegenomen interferentie. Dat betekend dat meer vermogen is toegestaan voor een door Ofcom bepaald bedieningsgebied van een radio zender. 

2 Vooral in deze dagen is Radio Caroline een veilige haven in een woelige wereld. Immers geen nieuws uitzendingen, dus ook geen verschrikkelijke berichten maar wel veel muziek.

aangepast door RaCafan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nast Caroline zijn er - gelukkig- veel meer muziekzenders via het internet die geen nieuwsuitzendingen hebben.

Ben het helemaal met je eens dat een goede muziekzender zonder al die jobstijdingen een oase van rust is.

Nova uit Ierland heeft er een aantal, maar ook genoeg oldies zenders uit de VS zonder nieuwsdiensten.

Atlantis en Cyber Rock hebben trouwens ook geen nieuwsdiensten.

 

OfCom mag blij zijn met een zender als Caroline die de AM nog een beetje in beeld houdt voor prima radio. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

Nast Caroline zijn er - gelukkig- veel meer muziekzenders via het internet die geen nieuwsuitzendingen hebben.

Ben het helemaal met je eens dat een goede muziekzender zonder al die jobstijdingen een oase van rust is.

Nova uit Ierland heeft er een aantal, maar ook genoeg oldies zenders uit de VS zonder nieuwsdiensten.

Atlantis en Cyber Rock hebben trouwens ook geen nieuwsdiensten.

 

OfCom mag blij zijn met een zender als Caroline die de AM nog een beetje in beeld houdt voor prima radio. 


nooit begrepen dat ze geen nieuws uitzendingen hebben .

 

 

 

aangepast door jptd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Genoeg andere nieuwsbronnen inmiddels en voor nieuwsuitzendingen moet betaald worden. Overbodige kostenpost voor Caroline. Kans bij nieuwsuitzendingen is bovendien dat luisteraars weg zappen.

 

(Radio Veronica op zee had het nieuws vlak voor het hele uur. Dat was best slim, want op het hele uur begon het volgende muziekprogramma terwijl de andere zenders allemaal nieuws hadden.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...