Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten


2 uren geleden, astro iris zei:

Ik heb ook dat vermoeden.

De hoogte van de zendmast is niet verantwoordelijk voor de sterkte van de grondgolf. 
4 kW is niet veel, geeft echter in de intended area een goede veldsterkte. 
Wat er dan in Nederland 🇳🇱 overblijft is overspil. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is duidelijk iets veranderd. Overdag dezelfde sterkte, maar 's avonds ook hier een slechtere ontvangst die ik nog niet eerder gehad heb.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Eduard07 zei:

Er is duidelijk iets veranderd. Overdag dezelfde sterkte, maar 's avonds ook hier een slechtere ontvangst die ik nog niet eerder gehad heb.

Is dat begonnen toen men weer opnieuw met de Harris ging uitzenden vraag ik me af. Is er iets veranderd bij Murski Val?

Zoveel vragen, maar ik heb geen ingangen tot de techniekers van Caroline.  Bijvoorbeeld: Al de benodigde onderdelen voor de Harris gevonden enzo. 

 

aangepast door RaCafan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is gewoon een eigenschap van de middengolf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RaCafan zei:

Hebben al die grote windmolens op de Noordzee invloed op het radio signaal?

Heb het gevonden op het net. Windmolens kunnen het electromagnetisch veld verstoren van onder andere middengolfzenders. Dat kan leiden tot ruis, reflectie of demping. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is het jaargetijde, inherent aan de propagatie van de middengolf.

En het is afhankeljjk vavn de afstand tussen zender en ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Radio Caroline komt hier in Zuid-Spanje prima door zonder storing. Zojuist een lekker nummer van de Beach Boys.

 

Dat nummer zal vast gedraaid worden voor de Britse expats die momenteel aan de Spaanse playa's vertoeven. 😬

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...