Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Sprietje zei:

Radio Caroline komt hier in Zuid-Spanje prima door zonder storing. Zojuist een lekker nummer van de Beach Boys.

 

Dit terwijl het in Spanje nog druk is op de middengolf (of ook niet meer? en de Sloveen Murski Val met 10 kw ook op de 648KHz uitzend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je gehoor lijdt aan fading, moet je wellicht naar die winkelketen die in die tenenkrommende reclamespots wordt aangeprezen met "Ik ga wel met je mee, oké?"  🤢 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend weer de 648 opgehad tijdens een lange autorit naar het westen. Niets van fading gemerkt. Wel was het signaal in Drenthe nog niet heel sterk. Het is wel eens beter geweest. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft altijd gissen wat momenteel de seizoens-/atmosferische invloeden doen met de propagatie na zonsondergang en of die huidige, tijdelijke reparatie iets te maken heeft met het huidige signaal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou eerder Country Radio er last van moeten krijgen. Maar waar staat die zender en hoe zwak wordt die?

Paar honderd Watt?

Ik heb nog nooit een AM zender uit die wereld hier kunnen oppikken, hoe sterk die ook was. 

  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ie natuurlijk niet in Israël 🇮🇱 toegestaan zou worden, en in de Hamas/Gaza gebieden direct aan gort geschoten zou worden, denk ik dat ze mogelijk vanuit Cyprus 🇨🇾 zullen zenden. 
Historisch heeft Cyprus een goede draad met Engeland. En geografisch zeer gunstig. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Omdat ie natuurlijk niet in Israël 🇮🇱 toegestaan zou worden, en in de Hamas/Gaza gebieden direct aan gort geschoten zou worden, denk ik dat ze mogelijk vanuit Cyprus 🇨🇾 zullen zenden. 
Historisch heeft Cyprus een goede draad met Engeland. En geografisch zeer gunstig. 


zoals ik al het vermoeden had, zenden ze vanaf Cyprus. 
 

BBC in Arabisch für Nahost
Die britische BBC hat Anfang November ihr eigentlich im Januar eingestelltes arabischsprachiges Hörfunkprogramm wieder aufgenommen. Gesendet wird täglich von 16.00 bis 16.30 Uhr MEZ aus Zypern auf Mittelwelle 639 kHz. Ab 10. November soll zusätzlich jeweils ab 06.00 Uhr eine Frühsendung ausgestrahlt werden. Zielgebiet ist der Nahe Osten. www.bbc.co.uk

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die zender zou op een frequentie aangrenzend aan die van Caroline 648 storing op de 648 moeten veroorzaken vanuit die locatie?

Country Radio zal er eerder last van krijgen. De zender is 250 kW sterk. Volgens mij nu inderdaad hoorbaar hier.

https://mediumwave.info/2023/11/

Edit:

https://www.bbc.co.uk/mediacentre/2023/bbc-world-service-announces-emergency-radio-service-for-gaza

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline zal er geen storing van krijgen. 
En zou het toch storing veroorzaken dan zijn ze zelf schuld want ze zitten ver buiten de 2 x toegestane 4,5 kHz bandbreedte. Dat zie je zo op Twente WebSDR. 
Verder is die zender gericht op het Nabije Oosten als het de oude BBC zender van vroeger nog is en zal er niets richting West Europa doordringen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...