Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten


4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Dat hebben ze daar in Spanje, speciaal ter ere van onze Sprietje gedaan. 

Die heeft daar geen last van met zijn waterstraal antenne😉

aangepast door Mojo
  • Haha 2

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks mijn AM liefde ben ik ook blij met dab+ in mijn DS. Allerlei extra zenders die veel muziek uitzenden die ik dankzij de offshore zenders heb leren kennen en waarderen. Ook de kleinere hits komen op die zenders voorbij.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, astro iris zei:

Vandaag mijn tweedehands Peugeot Rifter uit 2019 geleverd en tot mijn verrassing  een FM-DAB en bovenal zeer degelijke AM radio. Ik kan dus blijven luisteren naar Caroline tijdens mijn autoritten.  :)

En volgend jaar misschien Radio Caroline 648 in heel Nederland in mooie kwaliteit waar je ook rijd. Er moet eerst nog veel gebeuren. Onder andere die nieuwe onderdelen voor de Harris. Hopelijk is er geen andere zender nodig als de Harris onderdelen niet te vinden zijn Dan nog meer geld nodig. Ook moet  er nog in de herkansing toestemming komen van Ofcom om met meer vermogen te mogen.

Zou Radio Caroline veel luisteraars en veel inkomsten verliezen als de organisatie zou besluiten om de Ross Revenge af te stoten? Veel emotionele waarde maar verder kost de Ross handen vol met geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het is me wat, nog steeds initiatieven nodig bij Radio Caroline om aan geld te komen voor de reparatie van hun voormalig zendschip de Ross Revenge. Terry Huygens van de vroege ochtendshow heeft een 4 uur durend show gemaakt onder de naam Eclectische jaren 80 die te beluiteren is op mixcloud. 

Er word gevraagd om kopjes koffie geven aan Terry in de vorm van geld. Dat geld is dan wel bestemd voor de Ross. Op zijn mixcloud pagina is o.a. ook te lezen hoe dat zit met het koffie geven.  Adres. https://www.mixcloud.com/terrysrealgold/eclectic-80s/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ontvangst op de AM 648 komt hier heel goed binnen , zowel op de huisradio FM/AM in mijn hobbyruimte als op de autoradio onderweg via het buitenantennetje (BMW X1).
Echter verplaats ik mij heel veel minder dan vroeger ( de leeftijd , weet je wel ... ) dus vertoef ik heel veel in mijn hobbyruimte voor de satelliethobby.
Ik zet de huisradio op de FM met Radio Nostalgie . Voor Radio Caroline maak ik gebruik van één van mijn Enigma2 ontvangers ( Edison Mio 4K , Octagon SF 8008 ) en met de Pure2 image op de Radio-FNC live feed zoeken naar Radio Caroline UK en laten spelen door de soundbar... Is net iets leuker thuis dan op het FM/AM huisradio . 😉

4097_0_0_0_0_0_0_0_0_0_20231201150201.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 een team zal vandaag (woensdag 10th) in Orfordness zijn om de nieuwe Optimod voor 648 te installeren. 

 

Grote toename van de signaalsterkte op 648 om 1403 uur na een korte onderbreking in de transmissie en eerdere hiaten/tweaks. Klinkt ook goed - goed gedaan voor Alan en het team.

 

Het lijkt erop dat de Harris weer in actie is  en de audio is een beetje anders, dus ik neem aan dat de Optimod nu ook actief is.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Een Optimod verandert niet de signaalsterkte. 
Wel de loudness. De ontvangst “klinkt” luider maar de zender heeft geen centimeter meer bereik. 

de zender is ook weer van 2kw naar 4kw gegaan vandaar dat de signaalsterkte is verbeterd t.o.v de afgelopen weken

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob Ashard, Quote:
It’s a 9200 Optimod, seems to be a highly regarded digital mono box.
Still tweaking. Not much time there today.
Alan and his team did a massive strip down of the Harris with the power modules being cleaned in an Ultrasonic Bath.
Alan also replaced a crucial edge connector and soldered it instead of its forced dry connection, if I understood it correctly.
Finally, Dave Wilding spotted a rodent-chewed cable which came from a power supply. That was also repaired. On inspection, it looked like an old chew, so maybe, A little mouse with clogs on! (This TX came from Holland).
Just before we left, Alan was trying to sort out the remote PC control of the 9200, but it turned out that the Software and Firmware were a version out, which was dull.
Easiest fix is to download an older version of the control software. If it’s like the 8282 that we had at Maidstone, upgrading the firmware involves changing a big chip, which I did to that one, along with replacing it’s display.
Hopefully in a day or two, we’ll be able to access it.
Modulation could come up. I had my Hacker radio with me (along with others, and we also listened to SDR’s on a nice Sony Bluetooth speaker) and it sounded great, but back at home it sounded a touch bass heavy to me. It hadn’t sounded bass heavy in the car! The issues of making it sound good on many devices.
So work in progress, but a huge amount done and things put in place in the past two days.

 

Rob Ashard, citaat:
Het is een 9200 Optimod, lijkt een hoog aangeschreven digitale monobox te zijn.
Nog steeds aan het tweaken. Niet veel tijd daar vandaag.
Alan en zijn team hebben de Harris enorm gestript waarbij de voedingsmodules werden gereinigd in een ultrasoon bad.
Alan verving ook een cruciale randconnector en soldeerde deze in plaats van de geforceerde droge verbinding, als ik het goed begreep.
Ten slotte zag Dave Wilding een door knaagdieren gekauwde kabel die afkomstig was van een voeding. Ook dat werd gerepareerd. Bij inspectie zag het eruit als een oude kauwgom, dus misschien, een kleine muis met klompen erop! (Deze TX kwam uit Nederland).
Vlak voordat we vertrokken, probeerde Alan de afstandsbediening van de 9200 uit te zoeken, maar het bleek dat de software en firmware een versie uit waren, wat saai was.
De eenvoudigste oplossing is om een oudere versie van de besturingssoftware te downloaden. Als het is zoals de 8282 die we bij Maidstone hadden, omvat het upgraden van de firmware het veranderen van een grote chip, wat ik heb gedaan om die ene, samen met het vervangen van het scherm.

Hopelijk hebben we er over een dag of twee toegang toe.
Modulatie zou kunnen komen. Ik had mijn Hacker-radio bij me (samen met anderen, en we luisterden ook naar SDR's op een mooie Sony Bluetooth-luidspreker) en het klonk geweldig, maar thuis klonk het een beetje baszwaar voor mij. Het had niet baszwaar geklonken in de auto! De problemen om het op veel apparaten goed te laten klinken.
Werk in uitvoering dus, maar er is enorm veel gedaan en er zijn dingen gedaan in de afgelopen twee dagen

 

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam dit tegen in een forum.

 

 

Het is een 9200 Optimod, lijkt een hoog aangeschreven digitale monobox te zijn.

Nog steeds aan het tweaken. Niet veel tijd daar vandaag.

Alan en zijn team hebben de Harris enorm gestript waarbij de voedingsmodules werden gereinigd in een ultrasoon bad.

Alan verving ook een cruciale randconnector en soldeerde deze in plaats van de geforceerde droge verbinding, als ik het goed begreep.

Ten slotte zag Dave Wilding een door knaagdieren gekauwde kabel die afkomstig was van een voeding. Ook dat werd gerepareerd. Bij inspectie zag het eruit als een oude kauwgom, dus misschien, een kleine muis met klompen erop! (Deze TX kwam uit Nederland).

Vlak voordat we vertrokken, probeerde Alan de afstandsbediening van de 9200 uit te zoeken, maar het bleek dat de software en firmware een versie uit waren, wat saai was.

De eenvoudigste oplossing is om een oudere versie van de besturingssoftware te downloaden. Als het is zoals de 8282 die we bij Maidstone hadden, omvat het upgraden van de firmware het veranderen van een grote chip, wat ik heb gedaan om die ene, samen met het vervangen van het scherm.

 

Hopelijk hebben we er over een dag of twee toegang toe.

Modulatie zou kunnen komen. Ik had mijn Hacker-radio bij me (samen met anderen, en we luisterden ook naar SDR's op een mooie Sony Bluetooth-luidspreker) en het klonk geweldig, maar thuis klonk het een beetje baszwaar voor mij. Het had niet baszwaar geklonken in de auto! De problemen om het op veel apparaten goed te laten klinken.

Werk in uitvoering dus, maar er is enorm veel gedaan en er zijn dingen gedaan in de afgelopen twee dagen

 

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...