Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ieder zijn meug. Ik ben blij dat ik met Caroline elk uur even niet hoef te weten wel rampspoed er het afgelopen uur weer heeft plaatsgevonden.

Daar worden we de hele dag continue via genoeg andere  bronnen al mee overladen. 

 

"Afgestompt" dreigen we juist door de hele dag met de vele heftige gewelddaden te worden geconfronteerd in woord en beeld.

Beetje eenzijdig oordeel over een muziekzender. Een nieuwszender draait toch ook geen muziek op het hele uur? 


T’is maar net waar je prioriteiten liggen.

Jij hebt graag een muziekje op staan zonder “lastig” gevallen te worden met wat d’r in de wereld gebeurd.

 

Ik wordt graag lastig gevallen met dat soort zaken en wat deuntjes tussendoor.


ieder zijn ding hé ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de volledige regie over wanneer ik "lastig wil worden gevallen"  met de dagelijkse ellende zonder dat de muziek ervoor moet worden onderbroken.  

Vroeger waren al die nieuwsbronnen er niet. Nu loopt alles continu door via radio, tv, internet en kranten.

We worden overspoeld, tegen wil en dank.

Daar zou Caroline echt niets meer aan toevoegen met een eigen nieuwsdienst. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik heb de volledige regie over wanneer ik "lastig wil worden gevallen"  met de dagelijkse ellende zonder dat de muziek ervoor moet worden onderbroken.  

Vroeger waren al die nieuwsbronnen er niet. Nu loopt alles continu door via radio, tv, internet en kranten.

We worden overspoeld, tegen wil en dank.

Daar zou Caroline echt niets meer aan toevoegen met een eigen nieuwsdienst. 


je hebt dan wel de regie over het niet lastig gevallen worden door nieuws berichten maar je hebt nog niet de regie over welk muziekje je voorgeschoteld wordt.

 

als ik de volledige regie wil gebruik ik wel mn spotify accountje.

dan bepaal ik alles zelf zonder gelul tussendoor en ben ik niet afhankelijk van het muziek format van het radio station of de keuze van de betreffende dj. 
 

Ik heb radio altijd boeiender gevonden dan tv.

reden daarvoor is dat je je eigen iets tracht voor te stellen wat er aan de andere kant getracht wordt bij je binnen te brengen.

 

Frits Spits zei ooit” Ik ben gevallen voor het medium, dat geluid dat uit een doosje komt en dat je je dan van alles kunt voorstellen“

 

Is de spijker op zn kop !

Daarom was ik vroeger al een groot fan van Het weeshuis van de hits en nu nog Stefan Stasse omdat dit radio is/was wat verder gaat/ging dan een plaatje draaien .

De creativiteit die dit soort programma’s uitstraalt boeit me enorm omdat dit verder gaat dan 24 uur per dag alleen plaatjes draaien. Lees computer bestandjes afspelen. 
 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit voorgaande blijkt dat iedereen ook wat manier van radio maken betreft verschillende voorkeuren heeft. Al die voorkeuren zijn in huis te halen en te beluisteren, wat een luxe! Toch mis ik nu de gezamenlijke luister en kijkervaring die je in de vorige eeuw nog had. De Veronica top 40 of de Dik Voor Elkaar Show bijvoorbeeld. Wat ik vind wat beter kan bij Radio Caroline is het volgende: Nu na twee albumtracks wat info. en een praatje van de deejay. Liever tussen iedere plaat de aankondiging van een albumtrack en een kort praatje. Waarom beter geen zogenaamde nieuwsuitzendingen op Caroline is uitvoerig uitgelegd door verschillende deelnemers op dit forum. 

aangepast door RaCafan
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

🤔

10 uren geleden, jptd zei:


 maar je hebt nog niet de regie over welk muziekje je voorgeschoteld wordt.

 

als ik de volledige regie wil gebruik ik wel mn spotify accountje.

Waarom denk je dat ik op een bepaalde radiozender zoals Caroline afstem? Om een uurtje of langer muziek (en/of een presentator) te horen die ik niet leuk vind? Ik heb net zo goed "regie".

Muziekzenders met mega-hitlijsten (Top 1000/2000 etc.) scoren niet voor niks hoog in luistercijfers.

 

Spotify is de facto vergelijkbaar met (categorale) muziekzenders. Dat er op de muziekzender ook nummers worden gedraaid waar ik minder mee heb is vergelijkbaar met je eigen Spotify lijstje waar je net zo goed een rangvolgorde in maakt van "supermooi" tot "ook wel leuk".

Alleen jij maakt zelf de lijst. Verrassingen zitten er dus niet tussen.🤔

Bij de radiozenders wel.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, astro iris zei:

Even terug naar het onderwerp van TS. Gisteren kwam Caroline hier beduidend zwakker door dan de vorige dagen.  Atmosferische omstandigheden?

Zou zomaar kunnen. Doordeweeks luister ik altijd tijdens mijn werk naar Caroline via internet. 

Komend weekend gaan we een lange rit maken naar het westen en dan ga ik de 648 AM opzetten. Meestal wordt de ontvangst steeds beter naarmate we verder naar het westen rijden.   

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 17.00 wordt het al langzaam donker en dan wordt de ontvangst via de AM snel minder goed. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klok is natuurlijk wel verzet, dus zitten we een uur eerder in de winterse atmosfeer.

Ik merk geen zwakker signaal.

Wel eentje die meer zwalkt en ik vermoed dat dit mede wordt veroorzaakt door Murski Val.

Die zender had tot voor kort de invloed niet die er nu wel lijkt te zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Noordzee zei:

Vanaf 17.00 wordt het al langzaam donker en dan wordt de ontvangst via de AM snel minder goed. 

Of juist stukken beter. 
Afhankelijk van de jaargetijden en tijd van dag/nacht gedragen de omroep AM banden zich erg wispelturig bijvoorbeeld met sterke fading.

Ik herinner mij dat Veronica en Noordzee in de winter avonduren in mijn woonplaats Deventer met een 40 mtr. antenne draad ongenietbaar waren. Terwijl overdag de ontvangst subliem was. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...