Ga naar inhoud


transpondernieuws december 2021


Aanbevolen berichten

hoi,

:6:

animated-update-image-0025.gif parabol-V.gif


coderingsnieuws e.d.:

Amos 3/7 - 4° West: "ATR HD" , "LALE SD", "ATR SD"en "MEYDAN" zijn gestopt via de 12.340 h 17.900 fec 3/4 8PSK

Eutelsat 9B - 9° Oost: "RT DE" is gestopt via 11.727 v 30.000 fec 3/4 8PSK

nieuw

Türksat 3A/4A, 42° Oost:

CHANNEL
Name: "Nameless 12034_1304" Provider: "DEMIROREN MEDYA"
TRANSPONDER
12034, V, 27500
42.0°E (0420 - Türksat 3A/4A)
VIDEO
4:2:0 720x576 25fps 1210kbps 16:9
IDs
NetwordID: 66 TransponderID: 3 ServiceID: 1304
PIDs
Video: 104 Audio: 204 - tur
PCR: 104 PMT: 1304 Teletext: 0

"SUPER TV" werd vervangen door "MEDYAM 14"

CHANNEL
Name: "MEDYAM 14" Provider: "TURKSAT"
TRANSPONDER
12729, V, 30000 8PSK FEC 2/3
42.0°E (0420 - Türksat 3A/4A)
VIDEO
4:2:0 720x576 25fps 1355kbps 16:9
IDs
NetwordID: 1070 TransponderID: 30401 ServiceID: 51646
PIDs
Video: 6646(H.264) Audio: 6746 -
PCR: 6646 PMT: 2646 Teletext: 0

"BERAT TV" met nieuwe service-id en pids

CHANNEL
Name: "BERAT TV" Provider: "TURKSAT"
TRANSPONDER
11557, V, 30000
42.0°E (0420 - Türksat 3A/4A)
VIDEO
4:2:0 720x576 25fps 3095kbps 16:9
IDs
NetwordID: 1070 TransponderID: 30601 ServiceID: 51008
PIDs
Video: 6008 Audio: 6108 -
PCR: 6008 PMT: 2008 Teletext: 0

CHANNEL
Name: "CGTN HD" Provider: "Digital Platform"
TRANSPONDER
11012, V, 30000 8PSK FEC 3/4
42.0°E (0420 - Türksat 3A/4A)
VIDEO
4:2:0 1920x1080 25fps 4379kbps 16:9
IDs
NetwordID: 42 TransponderID: 30901 ServiceID: 17011
PIDs
Video: 3611(H.264) Audio: 3711 - orj
PCR: 3611 PMT: 257 Teletext: 0


Eutelsat Hotbird 13° Oost:

CHANNEL
Name: "TEST" Provider: "Harmonic"
TRANSPONDER
11471, V, 27500 8PSK FEC 3/4
13.0°E (0130 - Eutelsat Hot Bird 13B/C/E)
VIDEO
4:2:0 720x576 25fps 1963kbps 16:9
IDs
NetwordID: 319 TransponderID: 1400 ServiceID: 4
PIDs
Video: 256(H.264) Audio: 257 - (AAC-ADTS)
PCR: 256 PMT: 32 Teletext: 0

CHANNEL
Name: "HOLYGOD TV" Provider: "iKO Media Group"
TRANSPONDER
11471, V, 27500 8PSK FEC 3/4
13.0°E (0130 - Eutelsat Hot Bird 13B/C/E)
VIDEO
4:2:0 1920x1080 25fps 1839kbps 16:9
IDs
NetwordID: 319 TransponderID: 1400 ServiceID: 3
PIDs
Video: 301(H.264) Audio: 302 -
PCR: 301 PMT: 300 Teletext: 0


Eutelsat 33C/33E - 33,1° Oost:

"Radio-08" is weer terug via 11.507 v 26.225 fec 5/6 8PSK

CHANNEL
Name: "Radio-08"
TRANSPONDER
11507, V, 26225 8PSK FEC 5/6
33.0°E (0330 - Eutelsat 33E)
IDs
NetwordID: 1582 TransponderID: 10 ServiceID: 48
PIDs
Video: 0 Audio: 4802 -
PCR: 8191 PMT: 4800 Teletext: 0

bron: https://www.medienboardonline.de

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi,

:6:

animated-update-image-0025.gif parabol-V.gif

 

coderingsnieuws e.d.:

 

Grote veranderingen in Digitürk in 2022

 

Het Turkse satellietplatform Digitürk , behorend tot het Qatari-netwerk beIN Media Group , zal in 2022 grote veranderingen ondergaan , waarbij alle abonnees zullen worden betrokken. Op Turkse internetfora zijn discussies gaande over de migratie van diensten van de Eutelsat 7C (7 ° E) satelliet naar het Türksat 3A / 4A (42 ° E) satellietsysteem . De operatie begint in januari 2022.

Binnenkort beëindigt Digitürk zijn contract met de operator Eutelsat Communications. Tijdens de verhuizing naar Türksat zullen sommige Eutelsat 7C (7 ° E) kanalen mogelijk niet toegankelijk zijn vanuit de Turkse 42 oost positie. Na januari 2022 worden de ontbrekende zenders stapsgewijs toegevoegd.

De reden voor het niet verlengen van het contract kan zijn dat het geen kans maakte in de Digitürk- aanbesteding . Er gaan geruchten dat het contract is gegund aan het Turkse bedrijf Saran Holding . Digitürk- abonnees die de Eutelsat 7C (7 ° E) -satelliet gebruiken, worden gratis overgedragen naar Türksat 3A / 4A (42 ° E) . Door deze migratie vervalt de verplichting om twee schotelantennes te hebben - één voor Digitürk, en de tweede voor het rijke aanbod van enkele honderden FTA - kanalen vanaf de 42 ° E - positie .

Digitürk is de dominante exploitant van het DTH-satellietplatform in Turkije. Het is eigendom van de Qatarese mediagroep BeIN Media Group , die het Turkse merk in 2016 van Çukurova Holding (53%) en Providence Equity (46,7%) heeft overgenomen . Het platform werd in 1999 opgericht als het eerste in het segment van digitale televisie-uitzendingen in Turkije. Sinds de oprichting is het zich blijven ontwikkelen als een toonaangevend merk in de markt. Tegenwoordig zendt Digitürk meer dan honderd tv-zenders uit, waaronder originele themazenders zoals beIN HD , beIN Series Sci-Fi HD ,beIN Series Comedy HD , beIN Movies Premiere HD , beIN Movies Stars HD , beIN Movies Action HD , beIN Box Office HD , beIN Sports HD , beIN Sports Max HD . Een paar dagen geleden lanceerde operator Digiturk een nieuwe transponder op de Türksat 3A-satelliet (42 ° E) voor het internationaal aanbod dat tot nu toe via de Eutelsat 7C (7 ° E) satelliet te zien was .

bron: satkurier.pl/tavsiyeforumu.com/Serdal Erol

TER AANVULLING:

Er is nog niets officieel aangekondigd. Dealers uit duitsland melden echter dat ze van Digiturk de opdracht hebben gekregen om te stoppen met het verkopen van abonnementen voor de 7° oost positie


Belintersat 1 - 51.5 ° Oost:

Fotelka met RTVS Sport- en JOJ Sport-programma's

De exploitant van het Slowaakse B2B- en DTH-platform Fotelka heeft onlangs zijn programma-aanbod uitgebreid met twee sportzenders - JOJ Šport media group JOJ en RTVS Šport van de publieke omroep RTVS.

Sinds de lancering is JOJ Sport gecodeerd door PanAccess ( CAID 4AFC) en Irdeto (CAID 0604), terwijl RTVS Sport vrij wordt verspreid ( FTA ) . Het is het enige RTVS Sport-satellietsignaal dat momenteel FTA is. Op andere platforms is het station gecodeerd.

technische parameters - RTVS Sport (FTA), JOJ Sport (CA Irdeto + PanAccess):

• Belintersat 1 ( 51.5 ° E ), frequentie 11.290 GHz, positie H, SR 45000, FEC 8/9, DVB-S2 / 8PSK


TurkmenÄlem MonacoSat - 52,0° Oost:

er komen steeds meer zenders bij die een EPG-systeem gebruiken

Lijst van zenders die nu zijn uitgerust met het EPG-systeem

My Movie
Iran International TV
Persiana Family
Persiana Cinema
Persiana Comedy
Persiana Iraans
Perzisch Korea
Junior
TBN Nejat
FX TV
Toonix
HOD HOD TV
VOX 1
VOX 2
SL ONE
SL TWO
Drama TV
Prima TV HD
AVA Family
AVA Series
Your Time TV
Navahang TV
Afghanistan International TV

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

:6:

animated-update-image-0025.gif parabol-V.gif

 

coderingsnieuws e.d.:

 

Exclusief nieuws:

alle Turkse TRT-zenders worden verwijderd van Eutelsat 7!

 

TRT heeft een verzoek om de TRT-frequenties eind januari (over ongeveer 1 maand) te verwijderen van de Eutelsat 7-satelliet bij Eutelsat ingediend.

 

Dit volgens een verklaring van TRT

De Turkse staatsomroep TRT heeft aangegeven liever door te gaan met uitzenden op beide Turksat beams omdat het DigiTurk-platform niet van plan is op Eutelsat 7 te blijven uitzenden.

 

ook wordt het volgende gemeld maar dit heb ik nog niet kunnen verifiëren :

 

In een verklaring aan al zijn abonnees maakte Digi Turk bekend dat het vanaf 1 januari niet meer via Eutelsat 7 zal zijn te abonneren en alleen via de TurkSat-satelliet zal worden uitgezonden.

  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

:6:

animated-update-image-0025.gif parabol-V.gif

nieuw

Eutelsat 9B - 9,0° Oost:

TVM INTERNACIONAL (Mozambique) verscheen op 11823 H 3/4 27500

CHANNEL
Name: "TVM INTERNACIONAL"
TRANSPONDER
11823, H, 27500
9.0°E (0090 - Eutelsat 9B)
VIDEO
4:2:0 720x576 25fps 1710kbps 4:3
IDs
NetwordID: 100 TransponderID: 1 ServiceID: 1900
PIDs
Video: 1901 Audio: 1902 - eng
PCR: 8176 PMT: 1900 Teletext: 0

bron: https://www.medienboardonline.de

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

:6:

animated-update-image-0025.gif parabol-V.gif

De nationale publieke omroep in Mozambique heeft satellietuitzendingen voor Europa gelanceerd in de Ku-band. via de satelliet Eutelsat 9B (9°) is TVM Internacional gestart (FTA). De uitzending wordt uitgevoerd op de frequentie van 11.823H (DVB-S) in MPEG-2.

Nog een zender uit Afrika die vanuit 9° Oost kan worden ontvangen. Voor Europese kijkers, TVT International (Togolese Republiek), RTI 1 (Ivoorkust aan de Golf van Guinee), ORTB (Benin), RTB TV (Burkina Faso), TFM (Senegal), ORTM (Republiek Mali) en Télé Sahel (Republiek Niger). Televisão de Moçambique is gevestigd in de hoofdstad van Mozambique, Maputo. De eerste experimentele uitzendingen in het land begonnen in 1981, alleen op zondag. Geleidelijk aan werd het programma uitgebreid en in 2001 begon de omroep via satelliet in het hele land uit te zenden. TVM Internacional is de internationale versie van de belangrijkste televisiezender Televisão de Moçambique. De zender biedt nieuws, kinderprogramma's, amusements- en culturele programma's, soapseries en series. TVM Internacional was tot nu toe niet zo makkelijk te ontvangen in Europa als nu. De start van de internationale satelliet TVM Internacional distributie vindt plaats enkele dagen voor het einde van het migratieproces van analoge naar digitale terrestrische televisie in Mozambique. De afsluiting van dit proces vindt plaats in twee fasen: de eerste op 30 september (reeds afgerond) en de tweede op 31 december 2021.

https://www.tvm.co.mz/

  • Like 1
  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmorgen @de vrije fries ,

Jij beweert herhaaldelijk dat Digitürk en zenders van TRT van Eutelsat 7 gaat verhuizen naar Türksat maar Digitürk zegt herhaaldelijk dat ze niet gaan verhuizen naar Türksat maar dat ze gaan uitbreiden op Türksat zodat het 1- alles beter georganiseerd is en 2- maken het zo voor de klanten het makkelijker en behoort gebruik van 2 schotels tot het verleden! En kan men kijkend naar 1 satelliet optimaal van Digitürk profiteren!!! Ook volgens Digitürk blijft (!) TRT op Eutelsat 7!!! Digitürk is zelfs van plan om meer zenders aan hun abonnement toe te voegen, o.a Flash tv hd Kanal Avrupa hd en BNN Türk hd komen naar Digitürk Eutelsat 7! En Digitürk zegt mocht het dat er sprake is van veranderingen en verhuizing dan laten wij alle klanten het Per Direct (!!!) het weten!! Dus ik weet niet wie jou foutief informeert maar ik zal als ik jou was je bronnen controleren want wat jij zegt is niet waar! 

 

Maar mocht het zijn dat Digitürk toch ondanks wat ze gezegd hebben toch zonder te laten weten verhuizen naar Türksat dan zijn het echt wel viezerikken!!!!! 🤬 

 

Maar stel ze verhuizen naar Türksat waarom zouden ze dat doen?? Ze zenden meer dan 20 jaar uit via Eutelsat 7 al die tijd gingen ze niet verhuizen terwijl ze dat makkelijk konden waarom zouden ze nu ineens gaan verhuizen?? Er is geen enkele logische reden om te verhuizen! Want Digitürk is juist voor mensen die in Europa Türksat niet kunnen ontvangen en wel graag naar Turkse zenders willen kijken! Daarom zijn ze opgericht!!! 

 

2- Dat ze gaan uitbreiden op Türksat is heel normaal en het is zelfs storend dat ze dat al die tijd het niet hebben gedaan! Dit hadden ze veel eerder moeten doen!!! Want ongekeerd is ook het geval namelijk er zijn ook mensen ğn Europa die Turksat kunnen ontvangen maar Digitürk niet kunnen ontvangen! En als Digitürk uitbreid op Türksat hoeft men niet een extra schotel te plaatsen en die uitrichten naar Eutelsat 7 om volledig van Digitürk te profiteren! 

 

3- Zolang Türksat 5B niet volledig operationeel is, is uitbreiden of verhuizen wat jij steeds beweert, niet logisch... Waar wil je je kanalen opslaan?? Je kan niet dat nieuwe tp van je gebruiken om 300 zenders op te slaan.. Aangezien volgens meneer Karaismailoğlu Türksat 5B niet eerder dan Juli volledig operationeel is, is verhuizen of uitbreiden niet mogelijk! Je kan de lege Türksat 5A en Türksat 4B gebruiken, of je daar toestemming voor krijgt is de vraag... Het wordt beweerd dat het voor snellere betere en goedkopere internet gebruikt zal daar er echt wel ruimte zijn om wat tv zenders op te slaan! Eerlijk gezegd geloof ik niet in dat lariekoek verhaal dat er geen ruimte is op dit satellieten om wat tv zenders op te slaan! 

 

Ook wordt dus gezegd dat Türksat 4B en Türksat 5A dat zorgt voor betere stabielere snellere en goedkopere internet nou daar is niks van waar! Het internet in Turkije is net zo traag als een slak, snelste abo is 16 mbit/s en net zo duur en ook nog zo instabiel en als dit de geupgrade versie is van de trage internet van hun dan lach letterlijk mijn achterwerk uit! Dan weten ze totaal niet waar ze het over hebben en doen ze niks anders dan dit volk leeg beroven! Vooral het laatste is zo bekend nieuws dat doet meneer dief Erdoğan al sinds hij aan de macht is, zijn acties en zijn volk naaien komt zo van zelf sprekend over bij dat ik mik niet eens meer verbaas erover! 

 

Hier in Nederland hebben wij snel (tot wel 1000 mbit/s) en redelijk goedkoop internet het is goed het is betrouwbaar het is stabiel maar waarom kan dat niet in Turkije zo zijn!! Hier hebben wij geen dure satellieten om ons heen vliegen die zogenaamd voor snel betrouwbaar en goede internet zorgen en toch hebben wij het wel en mensen in Turkije het niet! Schijnbaar hoef je geen satelliet te lanceren wil je goede snelle internet leveren! Ik vindt het triest dat de bevolking door die Erdoğan zo erg in de maling wordt genomen dat een groep mensen hem zelfs geloven... De volk worden met allerlei dingen genaaid en geloven een groep dat Erdoğan een engel volledig onschuldig is en dit allemaal EU, en de VS dit doen zo gebrainwasht is een deel van dit groep bevolking.... Ik sta letterlijk met open mond naar ze te kijken... En het verbaast mij elke keer weer hoe goed meneer Erdoğan dit volk zo goed kan manupleren... Dit volk heeft echt zijn verstand verloren... Echt jammer! Zo jong volk en heeft nou al geen toekomst meer... Dit had niet zo moeten aflopen erg jammer..... 😔 😔 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch wat is een gevalideerde bron wie is een gevalideerde bron of laat ik het zo vragen wie is volgens jou een gevalideerde bron en wie gebruikt een bron dat bevestigt dat de bron uit een vertrouwd personen of groepen komt?? Hoe weten we zo zeker dat die bron vertrouwd informatie aan ons geeft!?? Wil je mij dat even uitleggen???

 

Mijn bron is natuurlijk Digitürk, en niet zomaar mensen maar hoge heren vertellen o.a aan mij dat ze niet gaan verhuizen maar gaan uitbreiden op Türksat! Vanzelfsprekend is dat als Digitürk iets zegt dat wij dat moeten geloven want dat is de echte bron van het laatste nieuws!! Digitürk niet geloven is het zelfde als je zelf voor gek verklaren en letterlijk in een paralele wereld leven! 

Tonskidutch ik raad jou aan om mijn berichten goed (!) te lezen! Ik heb merendeel in mijn berichten aangegeven dat ik mijn informatie van Digitürk heb! Mij geloven of niet is aan jullie maar als Digitürk zegt dat ze niet gaan verhuizen wij ons geen zorgen moeten maken en dat als er veranderingen zijn dat ze dat ons het per direct laten dan geloof ik ze! En ik zeg het nogmaals mocht het zijn dat zs niet aan hun woord houden en toch gaan verhuizen dan zijn het echte smeerlappen!!! Veder heb ik er geen woorden voor!!! 

 

Veder wil ik aan iedereen zeggen dat ik de vrije fries niet aan het aanvallen ben! Ik wil ook totaal niet zo overkomen! Ik wardeer het zelfs wat hij voor ons elke keer doet!!! Ik wil dat ook iedereen dat goed begrijpt!!! 

 

Maar als de vrije fries meld dat Digitürk gaat verhuizen en Digitürk die zegt dat niet waar is dan voel ik mij enigszins verandwoordelijk om het juiste informatie hier te melden!!! 


Dan, ik weet dat ik wat veel uithaal naar de Turkse President Erdoğan maar dat doe ik niet zomaar en dat heeft een reden, de meesten van jullie denken misschien wat heeft de gedrag van Erdoğan en wat hij doet nou met Media en Satelliet nieuws te maken nou heel veel! Erdoğan bepaald wat in de media komt en wat wordt uitgezonden op een tv zender en uiteindelijk op welke tv zender te ontvangen is en op welke locatie de tv zender wordt uitgezonden! 

aangepast door Gökhan Tasgin
Link naar reactie
Delen op andere sites

8°W 12645 H 27500 7/8  ID's: Hapy TV en Al Qabila

42°E 11916 V 30000 3/4  ID's: Turksat Tanitim HD en Turksat Saat

52°E Enkele Russische zenders FTA

12226 V 28000 5/6 ID: Zee Tv

12341 V 28000 5/6 ID's: Kinocembr, Kinoxnt, Nasche Novie Kino en Muzhskoe Kino

vlcsnap-2021-12-29-22h20m33s965.jpg

vlcsnap-2021-12-30-19h07m30s147.jpg

vlcsnap-2021-12-30-21h17m59s934.jpg

vlcsnap-2021-12-30-21h18m45s049.jpg

vlcsnap-2021-12-30-21h16m25s448.jpg

vlcsnap-2021-12-30-21h16m33s015.jpg

vlcsnap-2021-12-30-21h17m47s713.jpg

vlcsnap-2021-12-30-21h18m16s210.jpg

vlcsnap-2021-12-30-21h18m39s466.jpg

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Audio AAC, inderdaad bij mij ook geen geluid.

 

image.jpeg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beeld is FTA maar het audio is encrypted. Mediainfo meldt ook het video encrypted, maar die is dus niet actief.

 

Audio #1
ID                                       : 458 (0x1CA)
Menu ID                                  : 4603 (0x11FB)
Format                                   : AAC LC
Format/Info                              : Advanced Audio Codec Low Complexity
Codec ID                                 : 15
Compression mode                         : Lossy
Language                                 : English
Encryption                               : Conax CAS 5 /7

Audio #2
ID                                       : 459 (0x1CB)
Menu ID                                  : 4603 (0x11FB)
Format                                   : AAC LC
Format/Info                              : Advanced Audio Codec Low Complexity
Codec ID                                 : 15
Compression mode                         : Lossy
Language                                 : Czech
Encryption                               : Conax CAS 5 /7

Audio #3
ID                                       : 469 (0x1D5)
Menu ID                                  : 4603 (0x11FB)
Format                                   : AAC LC
Format/Info                              : Advanced Audio Codec Low Complexity
Codec ID                                 : 15
Compression mode                         : Lossy
Language                                 : German
Encryption                               : Conax CAS 5 /7

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owja, d-box Kral tv mag dan failliet zijn op Turksat maar ze zijn geen opgevers. Je kan nog steeds hun zenders online en in de app luisteren/zien. Ook op 7 graden oost op tp 11262 H 27500 5/6 is KRAL TV gratis in sd formaat vanuit Europa te onvangen. Allen de audio loopt niet altijd synchroon maar dat probleem kun je met AudioSync makkelijk oplossen. Het extensie is simpel te downloaden met je receiver. 

 

Dus MUZİEK VAN KRAL TV DAT MOOIE ARABESQUE MUZİEK HEEFT ONS NİET VERLATEN BROEDER!!! 

 

heb nog een fijne dag, 

Groetjes Gökhan Tasgin 🙂 

aangepast door Gökhan Tasgin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...