Ga naar inhoud


Hoe signaal splitsen bij binnenkomst?


joop001

Aanbevolen berichten

Heb volgende situatie.

 

Buiten een schotel met meerdere koppen via disq switch. Daarnaast DAB+ antenne.

 

Op disqswitsch zit ingang voor terristisch signaal radio/tv. Daar antenne DAB+ op aangesloten.

 

In huis doorlussen vanuit sat ontvanger naar DAB+ ontvanger geen signaal (ontvanger aan of uit maakt geen verschil). Rechtstreeks op DAB+ ontvanger leuk signaal. Dus situatie buiten is ok. 

 

Conclusie is denk ik dan dus splitter nodig.

 

Nu dus de vraag klopt conclusie? Zo ja, welk type splitter is nodig. Klopt conclusie niet wat is dan oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een passieve DAB+ antenne. 

 

Het is een zelfbouw  gemaakt van coax kabel (30 cm kern, 22 cm mantel met daarna 2 wikkels 5 cm diameter. Dus vanaf spoel 52 cm lengte).

 

Het is redelijk experimenteren voor mij. Heb dit niet eerder gedaan. Dus vandaar. 

 

aangepast door joop001
Aanvulling.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond allen 

 

Dank voor jullie reacties.

 

@Sprietje

Begrijp dat ik verlies zal hebben. Alleen 3/4 daar schrik ik wel van. Alleen een separate kabel naar binnen is helaas geen optie. Dus ja dan wordt het dus schikken. 

 

Zal dus zo'n combiner eens bestellen. Kijken hoe het bevalt oftewel zien wat het oplevert en wat het verlies is. 

 

Zal tzt terugkoppelen wat de ervaringen zijn. 

 

Zie op de foto een evestigingsoptie aan de rechterzijde met een schroef. Is die voor het vastzetten of voor aarding oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HG5812

 

Een versterker zou idd optie zijn. Maar dan versterk ik ook de ruis of zou dat meevallen. 

 

Eventueel iets hoogte winnen is ook nog mogelijk. 

 

Wat ik daarnaast begrijp is dat 1/4 golf antenne beter zou werken. Dus zou dat ook nog optie zijn. Deze die ik nu gebruik is voor het eerst dat ik zoiets zelf maak en wat ik begrijp is dit geen 1/4 golf. Dus wat dat aangaat nog hoop te leren. Dus tips zijn zeker welkom. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, joop001 zei:

Het is een passieve DAB+ antenne. 

 

Het is een zelfbouw  gemaakt van coax kabel (30 cm kern, 22 cm mantel met daarna 2 wikkels 5 cm diameter. Dus vanaf spoel 52 cm lengte).

 

Het is redelijk experimenteren voor mij. Heb dit niet eerder gedaan. Dus vandaar. 

 

Hoe heb je die buiten verticaal gemonteerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...