Ga naar inhoud


Kent iemand de GI ontvanger


peterksr49

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ga eerdaags voor een periode naar Spanje heb daar een appartement gehuurd en daar staat een satelliet ontvanger genaamd GI

is iemand bekend hiermee ?

vroeg mij ook af of ik deze ook tijdelijk kan vervangen door mijn eigen Vu duo plus ontvanger.

voeg een foto toe van de GI ontvanger die daar nu staat.

Zo mooi zijn als ik de ontvanger tijdelijk zou kunnen omruilen voor mijn eigen Vu aangezien er nu alleen duitse en engelse kanalen te ontvangen zijn.

1469003C-E26B-4453-9AAD-0B6064E2B4FC.jpeg

559FEAAE-E2B1-4FF7-99E0-2EEA3172A344.jpeg

2292F079-6E77-4D12-8B23-E90865BC0AA5.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan is een model en typenummer wel handig. Ik ken GI (Golden Interstar) van o.a. de Zwarte Markt in Beverwijk (ooit). Goedkope ontvangertjes die toen veel bij onze Turkse medemens te vinden waren. Als je daar nu uitsluitend Duitse en Engelse kanalen op kunt kijken heb je waarschijnlijk alleen Astra 19°2 en Astra 28.2°. De NL zenders zitten op 23.5° en ontvang je dus niet. Als de internet verbinding snel en stabiel genoeg is gebruik je gewoon de Canal Digitaal App. Neem een Chromecast mee en je kunt op je TV kijken…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dan is een model en typenummer wel handig. Ik ken GI (Golden Interstar) van o.a. de Zwarte Markt in Beverwijk (ooit). Goedkope ontvangertjes die toen veel bij onze Turkse medemens te vinden waren. Als je daar nu uitsluitend Duitse en Engelse kanalen op kunt kijken heb je waarschijnlijk alleen Astra 19°2 en Astra 28.2°. De NL zenders zitten op 23.5° en ontvang je dus niet. Als de internet verbinding snel en stabiel genoeg is gebruik je gewoon de Canal Digitaal App. Neem een Chromecast mee en je kunt op je TV kijken…


bedankt voor de reactie begreep nu dat er ook spaanse kanalen te ontvangen zijn daar.

zitten die dan weel op 23.5° ?

op de foto’s kon ik het type helaas niet ontdekken .
 

gr peter

 

aangepast door peterksr49
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag is dan welke Spaanse kanalen je bedoelt.

 

Je kan het hier zelf terug vinden.  Klik

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spanjaarden en Portugezen kijken meestal via de Hispasat op 30°W of via hun versie van Digitenne. Op 19.2° zijn een paar Spaanse zenders beschikbaar. Op 23.5° helemaal niks…

 

Nou, dat moet ik corrigeren. MoviStar zit op 19.2° met een berg gecodeerde kanalen….

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger is de GI S2233 HD. Het lijkt er op dat het appartement van een Engelsman is want je hebt een hele grote schotel nodig om de BBC e.d. in Spanje te kunnen ontvangen. Er zal dan waarschijnlijk geen schotel voor de Astra 23,5 zijn zodat je de Nederlandse zenders niet kunt ontvangen, wel een kleine schotel voor de Astra 19,2. Het heeft denk ik weinig zin om je eigen ontvanger mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je beter een enkele lnb nemen. Dan misschien beter om je eigen ontvanger mee te nemen want mogelijk is de aanwezige ontvanger beveiligd tegen veranderingen van instellingen met een password. Een tweede HDMI-aansluiting op de tv zal wel aanwezig zijn dus ook een HDMI-kabeltje mee nemen. Een schotel kun je daar in Spanje kopen, dat kost niet veel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...