Ga naar inhoud


is mijn opvatting over unicable juist?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

HI,

mits een meevaller, zou ik een h50dcss unicable vlakantenne kunnen kopen.

Nu heb ik mij eens verdiept, en denk, dat ik het volgende moet doen:

1. deze bovengenoemde vlakantenne uitrichten.

2. ik heb begrepen, dat je binnen deze splitter nodig hebt:

unicable.jpg.6aea6a8400a3c24818cba0bf31fe9e5e.jpg

De ontvangers de linux ontvangers verbinden met deze swicth,, de tuner instellen op unicable, het merk unicable instellen (bij mij de h50dcss+) en kijken maar?

is mijn lezing goed geweest, of zijn er toch nog zaken waarop ik moet letten? ik weet ook, dat je een frequentie bij unicalble moet ingeven bvb 1250 Mhz.. deze staan bij de schotel zie ik.

Met een, fbc tuner, weet ik niet of je alle frequenties moet ingeven in de 6 tuners, of maar 1 keer, en dat de andere dan automatisch gaan door het merk op te geven.

Maar ik verdenk erbij, dat mijn tv (lg smart tv), niet overweg kan met dit systeem, en zou ik een kabel nodig hebben met de klasieke en één voor unicable.

Het lijkt me een leuk systeem, omdat je niet per tuner een kabel moet binnentrekken, maar 1 of desnoods 2.

Of zie ik belangrijke dingen over het hoofd, en blijf ik beter bij het huidig systeem?

geeft bovenstaande splitter veel verlies, staat er niet bij.

alvast bedankt op voorhand voor de tips en eventuele aanbevelingen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Selfsat H50dCSS+ heeft 1 Unicable aansluiting en 2 Legacy (normale) aansluitingen.
Op de Unicable aansluiting kunnen 24 Unicable-ontvangers aangesloten worden.
Dat kan met splitters die het signaal in één keer in vieren splits maar dat kan ook met kleinere splitters zodat je als het ware doorlust, zie afbeelding.

 

Unicable-.png

$_59.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

die ene dCSS unicable uitgang is Static en daarbij horen wel de juiste splitters om meerdere sat receivers te voeden

 

als je FBC tuner(s) hebt in de receiver zijn er per aansluiting op die tuner reeds 8 per tuner nodig

als dus de Dual FCB tuner in het insteekslot hebt zitten zijn er 16 per unicable in gebruik

vandaar dat je even moet nadenken over het aantal dat Sprietje hier noemt.

 

12 uren geleden, Sprietje zei:

Op de Unicable aansluiting kunnen 24 Unicable-ontvangers aangesloten worden.

 

de platte Selfsat H50dCSS+ is wel een heel dure gast die zeker niet uitkomt boven een normale 60cm wok, maar daar vroeg je niet naar.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is ook een Selfst H50 quad met 4 standaard uitgangen.

Kost rond de 220 euro.

Moet je van de schotel wel 4 kabels leggen naar 4 ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ceesv zei:

Er is ook een Selfst H50 quad met 4 standaard uitgangen.

https://www.meintechblog.de/2015/12/vu-plus-solo-4k-und-jess-multischalter-acht-unabhaengige-sat-tuner-ueber-ein-kabel/

yup die kende ik ook natuurlijk

 

maar wel duur t.o.v. een normaal wokje van 78 a 80 cm en een unicable LNB

 

wat sattv4iedereen wilt gaan ontvangen aan satellietposities is bepalend voor die KOSTEN

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een filmpje van de kleinere Selfsat>IP 36


Jammer dat ze op dit moment bijna niet leverbaar zijn en ook flink wat geld kosten (€ 361,-) maar binnenkort weer leverbaar.
De grotere Selfsat>IP 58 zie ik helemaal nergens te koop.selfsat-IP58.pdf

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

In een ander bericht schreef TS dat hij een selfsat heeft gekregen, dan zou je wel gek zijn een andere te gaan kopen. :blink:

 

In dit Topic schrijft hij dat hij er een kan kopen. Ik weet het niet meer.

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...