Ga naar inhoud


Van Windows 10 naar 11 en dan toch terug


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Dit heeft blijkbaar allemaal niets meer te maken met mijn begin-topic.

Hoe kan ik dit draadje sluiten ?

Ik vertrek er in alle geval uit.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had een computer met Windows 10 die werd geuprade naar Windows 11. Ik heb dat een paar weken bekeken en wilde toen terug naar Windows 10. Standaard kan dat maar 10 dagen, dus die originele manier werkte niet.  

Ik heb gewoon een volledige backup van Windows 10 teruggezet en alles werkte als voorheen en nooit meldingen van Microsoft gekregen dat ik hem moest activeren, of dat de installatie ongeldig was i.v.m. andere activering o.i.d.

Microsoft doet al een aantal jaren minder moeilijk over activeringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Een paar weken geleden een kale / verse W11 op die Surface Go2 geïnstalleerd, in de hoop dat Antimalware Service Executable dan niet meer zo gruwelijk zou overheersen na het wakker worden vanuit de slaapstand.

Bleef hetzelfde, pas als je Taakbeheer opende en zo de overbelasting kon zien stopte die overlast snel. Bijna alsof het een stiekem gebeuren was.... 

 

Nu eindelijk een oplossing gevonden:

 

Uitvoeren

taskschd.msc

 

Dubbelklik:

 

Task Scheduler Bibliotheek

Microsof

Windows

Windows Defender

 

Rechts eigenschappen, vinkje weghalen bij "met meeste bevoegdheden uitvoeren"

 

 

Antimalware Service Executable werkt nog steeds, maar nu zonder alles veel te zwaar te belasten....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nadat @Pluizebol uit het topic gestapt was heb ik een paar maanden later zelf de Windows 11 erop gezet en de nieuwste AOMEI backup software op de W11 pC deze maakt dan een keuze in de vorm van een bootloader mogelijk, waarmee je dus (met bekabeld toetsenbord) onmiddelijk kan kiezen om een backup te maken of er een terug te zetten of gewoon door te starten binnen 3 seconden.

Een mooie verbetering van AOMEI.

 

Heb ik nu eens geprobeerd met een van de Hobby pC's. Werkt goed.

 

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...