Ga naar inhoud


Galaxy S10+ uit China, software update onmogelijk?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Nadat mijn galaxy J5 deze ochtend niet meer wou inschakelen, had mijn vader mij hier een galaxy s10+ gegeven, die uit China kwam, maar nu tot mijn verbazing, als ik klik bij instellingen, over de telefoon, dan zie ik nergens iets om de software te gaan updaten, zou het kunnen dat dit uitgeschakeld werd daar in China?

Beveiligingspatch is van 2019-03-01, raar, we zijn ondertussen al 2022.

Heeft iemand enige kennis van de galaxy s10+? Of is dit eerder een toestel van de zwarte markt dat ik nu heb, die geen software-updates kan ontvangen? Of zet ik er zelf eens een nieuwe software in, om te kunnen controleren op updates, want ik vind het allemaal raar.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik probeer mijn smartphone te voorzien van recente software met samsung kies en ook dat gaat niet, ik moet een modelnummer en serienummer ingeven, model nummer kan zowat vanalles zijn, misschien SM-G975X? Dan moet ik nog een serienummer ingeven, ik vind op mijn smartphone 0123456789ABCDEF, dat geef ik in bij kies en hij zegt onjuist, raar allemaal, dat is niet te geloven wat voor een toestel dit is. Het lijkt er op dat dit erg gemanipuleerd geweest is, toen ik hem opstarte voor de 1ste keer, diende ik gewoon mijn pincode in te geven en klaar is kees, ik kon ermee werken, normaalgezien moet je toch meerdere instellingen doorlopen en zie je toch de software laden, dat is allemaal niet gebeurd. Heel erg raar... Dat is hier bijna net hetzelfde als met die q box die video box uit china, waar ik ook zo miserie mee had, daar was zogzegd kodi op geinstalleerd, al was het een namaak kodi. Met die chinese makelij zijn we hier eigenlijk niet veel in België zo te zien, als ze vanuit China al ingesteld zijn dat wij er niets kunnen aan veranderen..., wat een stuk ongeluk heb ik nu toch gekregen?

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Model, serienummer etc. vind je onder instellingen,  info telefoon o.i.d. Internet is je vriend om te weten waar precies,

 

Is dit een gebruikt toestel en door de vorige eigenaar niet is leeggemaakt (reset naar fabrieksinstellingen)?

Zoek op internet naar hoe je een toestel (het nieuwe) leegmaakt/reset (resetten doe je zonder SIM kaart in de telefoon) en hoe je de gegevens van je oude telefoon overzet op de nieuwe. Dat is niet moeilijk maar je moet zorgen dat je handleiding erbij hebt en de stappen goed volgt.

 

Als je de telefoon op de juiste manier in gebruik neemt controleert de telefoon zelf regelmatig of er update's zijn.

 

Bij een telefoon uit China kan het inderdaad heel goed een illegale kloon zijn die eruit ziet als een S10+, maar waarvan de hard- en software niet gelijk zijn aan de originele S10+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Timm1983, uit een vorig topic wachten we nog steeds op een reactie.

 

Ga je dat in dit topic ook zo doen?

 

Op 4-11-2021 om 17:20, ton68 zei:

@ wanderer dat heb ik een aantal posts geleden dus ook neergezet ik was alleen benieuwd of Timm1983 dat ook zo heeft gedaan, maar die reageert er (nog) niet op. Hopelijk realiseert hij zich wel dat als er geen updates komen(wat dus nog niet geheel duidelijk is) bij een niet ondersteunde pc/processor etc. hij na 10 dagen niet meer terug kan en een "fresh" W10 zal moeten installeren tenzij hij een back up heeft.

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Vanavond heb ik al geprobeerd om voor het toestel ergens een nieuwe software te downloaden de android 12, maar ik vond echt niets voor België, maar heb dan maar voor Luxemburg gekozen, maar de downloads van de software mislukken altijd, ik heb er al enkele geprobeerd.

Het enige wat mij nu rest is andere software kunnen downloaden, zodat ik toch een echte software heb op de galaxy s10+, wat ik ook raar vind is dat als ik de smartphone opstart, ik een wit scherm zie met daarop welcome, in plaats van een zwart scherm met daarop galaxy s10+.

Hopelijk ben ik eens van die cloonsoftware af binnen enkele dagen, morgen moet ik terug een hele week werken, dus veel tijd zal er niet zijn om verder te zoeken naar een goede download link, het duurde meer dan 4u om te downloaden. Ik laat nog wel weten als ik de nieuwe software heb kunnen downloaden, ik ga deze dan proberen in mijn smartphone te laden met odin 3, maar dat is zeker bijna 10 jaar geleden dat ik daar nog eens mee gewerkt heb.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo oud is de originele S10 ook……..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van de vele fake telefoons. Blijkbaar voor pakweg 100 dollar te koop.

 

https://www.youtube.com/watch?v=e_O9ZS3iR2o

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was de download van de software ineens mislukt, nu ben ik andere aan het downloaden, het zijn 5 files, die beginnen met "AP", "BL", "CP", "CSC" en "HOME".

Misschien best alle 5 de bestanden downloaden, ik heb ook al filmpjes  gezien waarin maar 1 bestand wordt gebruikt om dan met Odin3 weg te schrijven.

Hopelijk zijn de bestanden binnen voor middernacht.

Ik laat wel weten als ik alle 5 de bestanden heb kunnen downloaden, want alles samen is meer dan 5GB.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Odin3 moet het dan toch lukken? Het is een s10+, er is op internet software te vinden voor de galaxy s10+. Of kan het zijn dat ik dat toestel zelfs niet in download mode zal krijgen?

Gisteren ook eens met verschillende apps op mijn smartphone geprobeerd om de software te laten checken, maar ik kreeg de melding je software is up to date, als het software is van 2019?

Dus dan maar echte software downloaden op internet, veel keus heb ik niet. Ik moet eerst van die cloonsoftware zien af te geraken.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het downloaden van die softwarebestanden gaat ook niet zoals gedacht, achteraf gezien niets te vinden in de map downloads.

Kan ik eventueel met die smartphone eens naar een "Orange shop" gaan, want Orange is mijn provider, of zij er misschien een echte software kunnen inzetten. Want de downloads die ik hier zelf probeer te doen, mislukken keer op keer.

Jammer.

Ondertussen heb ik eens Samsung Smart Switch gedownload, met deze zou het ook mogelijk moeten zijn om mijn smartphone van nieuwe software te voorzien, ik laat later op de avond wel weten hoe het verder verliep.

Timm1983

 

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik eens geprobeerd in Samsung Smart Switch, ik heb het zowel op mijn laptop als op mijn smartphone geïnstalleerd, maar verder raak ik niet, om de nieuwste software te kunnen downloaden op mijn toestel, moet ik iets zien in het menu van bijwerken, zelfs dat zie ik niet.

Straks herkent ook Samsung Smart Switch mijn gsm niet eens?

Ik denk dat ik er volgend weekend maar best eens mee naar een winkel ga, want zelf kan ik nog zo uren blijven doorgaan en proberen.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen S10, maar een S10+ zoals ik al zei, dus er kan langs geen enkele kant echte software ingeladen worden?

Dat is toch te gek voor woorden? Ik ga hier afronden en ik ga er volgend weekend eens mee naar de winkel om daar eens te kijken wat ze zeggen als zij er ook geen software kunnen inzetten, het wordt tegenwoordig toch allemaal mooi voorgesteld in die youtubefilmpjes tot je er zelf aan begint om iets te proberen. Nog nooit zoiets meegemaakt, hij zal goed zijn om gewoon mee te bellen en berichten te versturen en voor de rest niets, jammer, ik mis nu mijn kapotte galaxy J5.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Timm1983 zei:

Het is geen S10, maar een S10+ zoals ik al zei

 

Het is ook geen S10+. Je zegt zelf al dat ie uit China komt. Kijk effe mijn filmpje. Dan kan je jouw toestel vergelijken met een echte S10+.

 

4 uren geleden, Timm1983 zei:

dus er kan langs geen enkele kant echte software ingeladen worden?

 

Vast wel maar aangezien het geen S10+ is gok ik erop dat je geen originele Samsung Firmware in dat ding krijgt.

 

4 uren geleden, Timm1983 zei:

ik mis nu mijn kapotte galaxy J5

 

Die was 7 jaar oud.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...