Ga naar inhoud


MTV 00s gaat niet open via satelliet


astro iris

Aanbevolen berichten

Iedereen is benieuwd naar dit plaatje, maar dan dus van jouw situatie.

En natuurlijk de ontvangst kwaliteit. Maar die moet goed zijn omdat je de andere MTV zenders wel ontvangt op dezelfde transponder.

 

2022013113434871.thumb.png.4677f0dcf4ec8721c2f3eafa2ef04c7e.png

 

en deze natuurlijk

2022013113492735.thumb.png.0558aa5ce646b216db5aed9fc6da5490.png

 

aangepast door Old Satterhand
toevoeging ECM PIDS
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
18 uren geleden, astro iris zei:

losse kaart in CI module rechtstreeks in tv.

Die tv zal die informatie niet kunnen weergeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, astro iris zei:

een update gedaan van mijn zenderlijst en opgemerkt dat MTV 00s via de transponder 11973 V niet open gaat , melding gecodeerd, MTV80s op dezelfde transponder gaat wel open.

 Die had ceesv gemist

 

18 uren geleden, astro iris zei:

Is kaart met module rechtstreeks in tv.

die had ik gemist. Mea Culpa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En zo blijft alles in evenwicht.😁

 

Maar die update van zijn zenderlijst, is dat een scan van de tv of is het een externe lijst die in de tv is gezet?

 

Ik gebruik bij voorkeur een losse settop box en laat de satelliet ontvanger in de tv voor wat die is, omdat het onderhouden van de zenderlijst in een tv altijd een tijd en zenuw verslindende bezigheid is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Seca provid 4106 zou voor Moviestar Spanje staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben ook benieuwd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wat zitten zoeken op KingOfsat over codering bij deze zender en heb het volgende opgemerkt. Bij MTV80s  staan operators Austriasat, CD en MTV Networks en bij MTV00s staan Austriasat, Movistar+ en MTV Networks. Bij de coderingen merk ik op dat bij MTV80s Mediguard 3 staat en bij MTV00s Mediaguard2. Is gewoon en vaststelling, want de zender zit wel degelijk in de CD zenderlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt helaas erg technisch, maar ik heb het volgende gevonden.

Ik heb gezocht naar de verschillen tussen de beide MTVs en het blijkt dat in de PMTs voor die zenders de private data die bij de CA-PID vermelding hoort erg lang is geworden door die combinatie van de prov IDs.

Maar is wel een verschil: de lengte bij MTV80s is 43 bytes en bij MTV00s 58.

Die lengtes zijn echt nieuw en ik kan zo snel geen vergelijkbare gevallen ontdekken.

 

Mijn conclusie luidt voorlopig, dat door die wijziging van de ECM PID het probleem ontstaan is.

De TV verslikt zich kennelijk als de lengte van de private data bytes boven een bepaald getal komt.

aangepast door Old Satterhand
overbodige cr verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar hoe verklaar je dan, dat het na het opnieuw inlezen van een zenderlijst niet meer zou werken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Mijn conclusie luidt voorlopig, dat door die wijziging van de ECM PID het probleem ontstaan is.

De TV verslikt zich kennelijk als de lengte van de private data bytes boven een bepaald getal komt.

Kan je zien of er nog zo'n zenders zijn met die private data bytes die boven een bepaald getal liggen? Ik kan dit niet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Maar hoe verklaar je dan, dat het na het opnieuw inlezen van een zenderlijst niet meer zou werken?

 

Das een goeie. Wellicht is die wijziging recent. In de PMT (Program Mapping Table) staan alle gegevens die de ontvanger nodig heeft om de zender correct te kunnen weergeven, dus eigenlijk zoals je die in de info pagina's bij een E2 ontvanger kunt terugvinden.

Maar dat gebeurt dus alleen tijdens de scan, en als de vorige scan gedaan is vóór de ECM wijziging dan kan dit gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, astro iris zei:

Kan je zien of er nog zo'n zenders zijn met die private data bytes die boven een bepaald getal liggen? Ik kan dit niet zien.

 

Nee, zoals ik al aangaf is dit helemaal nieuw voor mij.

Je hebt een DVB analyzer en de transponder data nodig om die gegevens te bestuderen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...