Ga naar inhoud


BBC-licentievergoeding wordt in 2027 afgeschaft en financiering bevroren


cookie monster

Aanbevolen berichten

https://www.theguardian.com/media/2022/jan/16/bbc-licence-fee-to-be-abolished-in-2027-and-funding-frozen

Vertaling

https://www-theguardian-com.translate.goog/media/2022/jan/16/bbc-licence-fee-to-be-abolished-in-2027-and-funding-frozen?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=en

Wat zouden de gevolgen zijn voor het vaste land ??

Zouden wij hier nog steeds gratis BBC kunnen kijken (via satelliet) of niet meer ??

 

 

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tot 2027 verandert er niets, daarna zijn alle opties open.

 

Is dus niets over te zeggen, de discussie begint eerst.

 

Het artikel geeft verschillende mogelijkheden na 2027.

Abonnee tv

Commersie

Fondsen van de overheid. (Staatstv)

Opheffen?

 

Alles wat er nu over gezegd wordt is een slag in de lucht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ceesv zei:

Alles wat er nu over gezegd wordt is een slag in de lucht.

Ik ben wel benieuwd !! Voor velen in de Benelux is BBC TV toch een vaste waarde !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of ze dat zonder de gevulde vetpotten nog zullen zijn is maar de vraag.

 

De BBC is tegenwoordig een club waar elk woord op een weegschaal van politieke correctheid en woke normen afgewogen wordt.

De Top Gear crew werd buiten gezet, door velen toegejuicht want een programma over auto's was in deze tijd not done.

 

Met het geld wat besteed werd aan de productie van dat programma kon men "betere" programma's maken.

 

Tot men er enkele maanden later achter kwam, dat Top Gear een geldmachine was die men stop gezet had en men 1.000 medewerkers weg moest bezuinigen.

 

We gaan allemaal naar het Amerikaanse systeem toe, waar er alleen grote commerciële netwerken zijn, en een hele kleine PBS.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, cookie monster zei:

Ik ben wel benieuwd !! Voor velen in de Benelux is BBC TV toch een vaste waarde !!

Die tijd is toch al lang voorbij dat de BBC hier een vaste waarde heeft.

Het merendeel kijkt naar streaming diensten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

We gaan allemaal naar het Amerikaanse systeem toe, waar er alleen grote commerciële netwerken zijn, en een hele kleine PBS.

 

Maar daar betaalt men wel GEEN kijk en luistergeld zoals in de UK.

Daar leven de commerciële zenders voor een groot deel van reclame inkomsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals te lezen is men in Engeland van plan vanaf 2027 het kijk en luistergeld af te schaffen.

De BBC zal dan vooralsnog ook alleen inkomsten kunnen genereren uit commerciële activiteiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

21 minuten geleden, ceesv zei:

inkomsten kunnen genereren uit commerciële activiteiten

In dat geval:

Eventuele reclameblokken op de BBC , moet kunnen , zolang ze maar FTA blijven !!

(stel) Coderen Via DVB-T in de UK zou anders nogal vlammen met de kijkers !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een week in de VS in de buurt van Atlanta wat gezapt in het TV-aanbod. Slechte programma's werden om de haverklap onderbroken door reclame.

Zoiets wil een normaal mens niet. Maar wie weet vindt men dat hier over 10 jaar ook normaal want daar kijken er blijkbaar mensen naar.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
31 minuten geleden, minplus zei:

Slechte programma's werden om de haverklap onderbroken door reclame.

Niet alleen in Atlanta.

In Nederland zijn de reclame blokken gemiddeld 8 minuten, waardoor de programma's niet meer te volgen zijn.

 

De reden dat ik geen Nederlandse tv meer kijk.

 

Afgezien van de reclame, de programma's in Nederland zijn bagger!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ceesv zei:

De reden dat ik geen Nederlandse tv meer kijk

Hier heb ik dat algemeen met de Vlaamse Zenders !!

De Waalse zenders interesseren me zelfs geheel geen fluit !!

Ik kijk enkel soms nog via VRTnu & heel sporadisch vtmgo !!

Ook bij Freesat ben ik uitgekeken , bv: ITV 3 & 4 herhalen zowat alles zo dikwijls ....

Ik youtube heel veel ivm muziek & youtubers (muzikanten) !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Zoals te lezen is men in Engeland van plan vanaf 2027 het kijk en luistergeld af te schaffen.

De BBC zal dan vooralsnog ook alleen inkomsten kunnen genereren uit commerciële activiteiten.

Ze kunnen ook nog altijd geld verdienen met programma's door te verkopen aan het buitenland (zoals de BBC Entertainment zender).

Dat is ook wel een commerciële activiteit, maar het is toch iets anders dan reclameblokken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Niet alleen in Atlanta.

In Nederland zijn de reclame blokken gemiddeld 8 minuten, waardoor de programma's niet meer te volgen zijn.

 

De reden dat ik geen Nederlandse tv meer kijk.

 

Afgezien van de reclame, de programma's in Nederland zijn bagger!

 

In die tijd, een jaar of 15 a 20 geleden, was het hier nog een verademing vergeleken met de rotzooi daar, incl het niveau van de programma's.

Inmiddels is het hier fors die kant op gegaan maar nog net niet zo erg als toen daar, maar ik voorzie.....

Je kunt hier de paar goede programma's opnemen en de reclame-blokken bij het bekijken doorspoelen. Doe ik ook bij de opnames van de Duitse TV.

Als je na elke 5 minuten reclame krijgt zoals daar toen heb je er echt geen zin meer in ook al duurt die reclame maar 1 of 2 minuten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IK weet niet of het nog in deze tijd past voor het bezit van een beeldscherm de inwoners van een een land te verplichten een license fee te  betalen van 159 Pond per jaar.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...