Ga naar inhoud


hoe moet ik dur-line uk104 aansluiten op Vu+ ultimo 4k en de tuners instellen?


rakejake1

Aanbevolen berichten

1644415406607.jpg.6dec16cca8d1f11a24e2479cb12f4b21.jpgHoe moet ik mijn  vu+ ultimo 4k instellen.

Ik heb 4 kabels van op de Dur-line uk104 lnb aangesloten en die gaan naar de box.

De 1ste kabel gaat gaat van de lnb (SCR) naar de  bovenste aansluiting TUNER A (FBC)

De 2de kabel gaat gaat van de lnb Legacy naar de onderste aansluiting TUNER A (FBC)

De 3de kabel gaat gaat van de lnb Legacy naar de bovenste aansluiting TUNER B (FBC)

De 4de kabel gaat gaat van de lnb Legacy naar de onderste aansluiting TUNER B (FBC)

in de tunerconfiguratie krijg ik een conflict en loopt de box vast.

ik moet dan de image terug installeren via usb stick.

 

 

1644413769241.jpg

1644415406614.jpg

1644415406621.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is er gebeurd met de bovenste aansluiting op de legacy tuner?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

image.png

DUR-line UK 104 - Unicable LNB für 4 Unicable-Teilnehmer in einer Leitung + 3 x Legacy Ausgang

 

Dus die 4 kabels naar de 4 ingangen van je ontvanger betekent dat je 3 Legacy uitgangen aangesloten hebt en slechts 1 Unicable op een van je tuner ingangen hebt aangesloten.

 

Voor Unicable kan je op de ene Unicable uitgang van deze LNB 4 ontvangers/tuners aansluiten.

Je zal die via splitters aan moeten bieden aan de tuner aansluitingen.

 

Je zal de gebruiksaanwijzing moeten raadplegen voor de te gebruiken unicable frequenties van de verschillende tuners.

 

Zoals je het nu hebt aangesloten kan slechts een tuner in Unicable mode werken, de 3 andere aangesloten tuners werken in legacy mode.

 

image.png

 

 

Je had in jouw opstelling ook een gewone Quad LNB kunnen gebruiken.

 

Nu je toch al 4 kabels liggen hebt tussen LNB en ontvanger kan je 2 legace aansluitingen via 2 kabels op tuner 2 aansluiten.

De Unicable aansluiting verbind je via splitters aan de 4 antenne ingangen van tuner a en b.

 

Bedenk wel, dat je nog steeds gelimiteerd bent in het gelijktijdig bekijken van gecodeerde programma's.

 

Op welke satelliet is de LNB uitgericht?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat verandert het geheel nog een keer.

Dan moet hij de Unicable aansluiting van de 4 verschillende LNB's eerst in 4-voud splitten en dan met 16 kabels naar 4 stuks  4/1 Diseqc schakelaars.

Daarna met inderdaad 4 kabels naar de 4 tuner ingangen van tuner A en B.

 

Verder kan hij dan 2 legacy uitgangen van elke LNB ook nog eens naar 2 4/1 diseqc schakelaars voeren en met nog eens 2 kabels naar de 2 tuner ingangen van tuner C gaan.

 

24 kabels rond je schotel, en 6 kabels naar je ontvanger!?!

 

Die ontvanger gaat het zwaar krijgen wanneer alle tuners tegelijk in gebruik zijn.

Ik zie even geen toepassing die deze configuratie mogelijk maakt, je harde schij is na een dag vol, wanneer je alle tuners hun werk laat doen en je hebt voor elke dag een maand nodig om alles af te kunnen spelen.

 

 

 

Blijf je nog zitten met het feit dat je nog steeds beperkt bent in het aantal (maximaal 4 programma's voor Canaldigitaal) gecodeerde programma's wat je tegelijk kunt verwerken.

 

 

1 uur terug, Tonskidutch zei:

heb je der geen unicable matrix Zwitch tussen?

Inderdaad is dat een beter alternatief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wilde het eigenlijk aan de eerdere vraagstelling voor @Sprietje open laten om te beantwoorden, maar een tweede vraag over hetzelfde topic leek me nu een reactie waard.

Ik denk eerlijk gezegd dat rakejake1 de verkeerde LNB heeft gekozen als ik zo vrij mag zijn.

aangepast door Tonskidutch
naam-link

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik denk eerlijk gezegd dat rakejake1 de verkeerde LNB heeft gekozen als ik zo vrij mag zijn

 

Inderdaad. Op de Astra 3 worden maar 2 quadranten gebruikt voor de DTH transponders.

Dus een dual LNB met 2 kabels volstaat om al je 16 tuners te kunnen gebruiken.

 

Wil je toch de Unicable gebruiken dan is een splitter voldoende voor beide FBC blikjes.

Je hoeft alleen de bovenste aansluitingen van signaal te voorzien.

De A en J tuner stel je in op de zelfde manier, zo te zien heb je dat al gedaan en B,C,D, en J,K,L,stel je in op de andere User Bands.

De overige vrije tuners worden door het systeem automatisch gebruikt, indien nodig.

 

aangepast door Old Satterhand
16 ipv 8 tuners
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is voor Astra 3, maar in een ander topic wordt duidelijk dat er nog 3 satelliet posities zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het begin leek het erop dat het om het instellen van de Vu+ ontvanger ging, daarom had ik dit onderwerp verplaatst naar ontvangers.

 

Gaandeweg gaat dit meer om het configureren van je schotel antenne.

 

 

We horen graag hoe dit gaat aflopen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey mannen bedankt voor jullie tips. 

Het is mij eindelijk gelukt. 

Ik heb beeld. 

Enig probleem is als de box crascht dan kan ik de interne harde schijf niet meer benaderen en moet ik de schijf opnieuw instellen en  formateren 

Wel vervelend. 

Ik ben super blij met jullie hulp. 

THANKS 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, hoe heb ik het opgelost.

De dur line uk 104 lnb heeft 4 aansluitingen.

Er gaan 6 kabels van de schotel naar de ontvanger

De eerste kabel gaat van de scr aansluiting naar tuner A (FBC) bovenste aansluiting. astra 23,5

De tweede kabel gaat van de Legacy aansluiting naar tuner C (single/dual) bovenste aansluiting.  astra 23,5

De derde kabel gaat van lnb  hotbird 13 naar tuner B (FBC) bovenste aansluiting.

De vierde kabel van lnb  astra 19,2 naar tuner B (FBC) onderste aansluiting.

De vijfde kabel van lnb  astra 28,2 naar tuner  C (single/dual) onderste aansluiting.

 

1645272528888.jpg

1645272528878.jpg

1645272528881.jpg

1645272528885.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...