Ga naar inhoud


opnemen en CI+


martijnke

Aanbevolen berichten

Ik had een TVV abonnement van 2013 tot 2018
nu wens ik terug een abonnement en heb ik ook een nieuwe ontvanger nodig

met mijn huidige ontvanger M7 DSR8141 uit 2013 kan ik opnemen wat ik wil terwijl ik kan kijken naar waar ik wil
ik had dat graag blijven doen, ik lees echter dat voor nieuwe abonnementen TVV geen aparte kaartjes meer opstuurt
je bent verplicht een CI+ module te gebruiken
maar dan heb je zo goed als geen opname-mogelijkheden meer
het kanaal waarnaar je kijkt en het kanaal dat je wenst op te nemen moeten op dezelfde transponder zitten
CI+ ondersteunt slechts 1 tuner lees ik overal, in hun wiki page staat echter dat vanaf 1.4 meerdere tuners ondersteund worden :
https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Interface#CI+_v1.4


ik zou 2dehands een ontvanger kunnen kopen inclusief smart card
is dit het risico nog wel waard ? stel dat tvv de aparte smart cards begint te desactiveren, wat dan ?
ik heb mijn smart card uit 2013 nog, kan ik daar nog iets mee doen ?


ik kijk vooral naar astra 2 en neem vooral op van de engelse kanalen op astra 2
ik zou eventueel met 2 ontvangers kunnen werken
ene met CI+ module en smartcard voor TVV
en een andere om mee op te nemen, maar dan best een twin tuner ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt je oude kaart toch nog terug activeren?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Engelse zenders heb je geen kaart nodig, die zijn vrij te ontvangen zonder kaart, je kan dus elke ontvanger voor satelliet met opname optie gebruiken daarvoor.

enige dat je een ci module nodig hebt is voor de Vlaamse zenders op satelliet (VRT, play zenders, vtm zenders, eclips)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-2-2022 om 17:32, martijnke zei:

het kanaal waarnaar je kijkt en het kanaal dat je wenst op te nemen moeten op dezelfde transponder zitten
CI+ ondersteunt slechts 1 tuner lees ik overal,

En zelfs dat werkt niet, zo heb ik ervaren met dezelfde setup bij Can Dig.

Met een CI+ module kan je 1 gecodeerde zender kijken OF opnemen, NIET tegelijk. (Zelfs niet van dezelfde transponder.) EN een FTA zender kijken OF opnemen (b.v. BBC)

Met een twin tuner ontvanger moet je er ook voor zorgen dat je ontvanger op de juiste zender / post staat. Als je Eén wilt opnemen, en ontvanger staat op Canvas, dan kijk je op dat moment naar Canvas, maar je programma van Eén, wordt gecodeerd weggeschreven. Je kan dat later niet meer openen. In sommige gevallen afhankelijk van je ontvanger. (Ik weet van sommige VU ontvangers die sowieso meer tegelijk konden opnemen). Ik spreek in dit voorbeeld over standaard tuner opname mogelijkheden. Dus niet over een specifieke VU ontvanger, daar heb ik niet mee kunnen testen)

Dus als ik VIvandaag wil opnemen, moet ik m zelf op SBS6 zetten en niet op NPO2 laten staan, want twin tuner schakelt niet over. Alleen de FTA zenders zijn gedurende de opname beschikbaar (BBC / ITV enz). (SBS en NPO2 zitten op dezelfde transponder).

 

Lastig, maar het is niet anders bij gebruik van de CI-module. (Na een paar missers / onleesbare opnames, ben ik er wel aan gewend)

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pergolaheb je de zenders gekoppeld aan je ci module via de ci module koppeling per zender ?????

dat helpt bij mij alvast goed (dreambox 920) en als je nog Oscam hebt draaien de caid van de module blokkeren zodat die niet oscam aanspreekt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, digitaal kijker zei:

@Pergolaheb je de zenders gekoppeld aan je ci module via de ci module koppeling per zender ?????

dat helpt bij mij alvast goed (dreambox 920) en als je nog Oscam hebt draaien de caid van de module blokkeren zodat die niet oscam aanspreekt.

Dat is ver boven mijn pet. Ik ben gebruiker van standaard ontvangers. In mijn geval de Rebox. Heb niet bewust op een of andere manier, een koppeling aangebracht tussen CI module en zender(s). Zou niet weten waar te vinden in het menu ? Misschien is dit iets voor de zgn hobby boxen ?

 

Mijn enige foutieve toelichting / tekst in mijn post (laatste alinea) is "dat de twin tuner niet omschakelt."  Dat doet ie natuurlijk wel op de achtergrond, hetgeen echter resulteert in een weggeschreven gecodeerde opname. En die is later echt niet meer terug te kijken.

Vandaar mijn conclusie, dat je bij gebruik CI module (met gecodeerde zenders) slechts 1 programma kan kijken OF opnemen. Niet meer tegelijk.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook ongecodeerd opnemen bij sommige ontvangers en dan de opnames decrypten in standby.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, cheapwatcher zei:

Je kunt ook ongecodeerd opnemen bij sommige ontvangers en dan de opnames decrypten in standby.

Klopt, ik had vroeger een Inverto / lemon 7000 sat receiver. Daar moest je achteraf de opname zo snel mogelijk decoderen. Om de volgende update puls van CanDig voor te zijn. Want dan ging het soms niet meer.

Als ik het goed heb gelezen doen een aantal Technisat sat-receivers dit decoderen van de opnamen automatisch, snachts.

Maar bij de huidige Rebox 8220 is dat geen optie.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Pergola zei:

Vandaar mijn conclusie, dat je bij gebruik CI module (met gecodeerde zenders) slechts 1 programma kan kijken OF opnemen. Niet meer tegelijk.

Dat is niet correct, er zijn CI+ Cammetjes die dat wel toestaan, echter die zijn niet geschikt voor TVVlaanderen

keyword Daisychain

 

20 uren geleden, cheapwatcher zei:

Je kunt ook ongecodeerd opnemen bij sommige ontvangers en dan de opnames decrypten in standby.

Dat is voor de Vu+ met een VTI image erop, dat betreft de moderne Enigma2 receiver en dus geen oude citroen 7000.

 

Op 14-2-2022 om 17:32, martijnke zei:

en een andere om mee op te nemen, maar dan best een twin tuner ?

https://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php

TVVlaanderen zit op 7 transponders verdeeld volgens bovenstaande link en afhankelijk van welk abonnement je hebt.

 

Met de Unicable2 en widebeam LNB kun je als je receiver twee DVB-S2x FBC tuners heeft of Dual/twintuner heeft dus eigenlijk al het volledig spectrum opnemen, mits je CI+ CAM of oude seca smartcard zoveel SID's toestaat.

Daar om zul je met 7 transponders voor TVVlaanderen dus de belemmeringen ondervinden.

 

Maar twee CI+ CAM's en twee van die receivers zouden je opnames indien goed qua timer geprogrammeerd best kunnen dekken.

Allemaal kwestie van geld.

Mijn tweede CI+ CAM kost eenmalig 65€ en 2€/maand.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dat is niet correct, er zijn CI+ Cammetjes die dat wel toestaan, echter die zijn niet geschikt voor TVVlaanderen

keyword Daisychain

Dat is precies mijn punt Tonskidutch. Met alle respect, maar ik ben niet geholpen met een CI+ Cam, die niet geschikt zijn voor TVV en Can Digitaal. Dus het probleem van alleen kijken op opnemen blijft voor veel gebruikers bestaan.

Weliswaar pas vanaf het moment dat zonder een CI Cam (gebruik van standaard kaartlezer stopt) niet meer naar gecodeerde zenders uit de pakketten kan worden gekeken.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik moet er dan toch nog even op terug komen.

Want qua techniek is het dus mogelijk op een CI+ CAM en dat CDS of TVV helaas daar niet voor gekozen hebben is te verantwoorden door hen.

Dat is NIET omdat die andere cammetjes minder veilig zouden zijn qua codering. Dat is puur pesten van je klanten.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...