Ga naar inhoud


stormschade schotelopstelling?


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sedert gisteren hier ook geen beeld meer via TVV

Wanneer ik naar Duitse zenders ga lukt dit wel maar niets van de TVV zenders.

Ik heb een duo lnb voor Astra 1 en 3 met twee uitgangen. De lnb staat wat schuin omhoog (moest zo denk ik)

Is er iets waar ik speciaal moet op letten of dat het juist uitrichten gemakkelijker kan maken?

Ik wacht in elk geval tot het beter weer is want nu opnieuw regen en wind. Hopelijk begin volgende week.

P2190586.jpg

aangepast door muesli
foto toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn big bi staat gelukkig ook nog ,ging behoorlijk te keer dat ding ,ik dacht echt hij moet zo bij de boutbevesteging kapot scheuren . Bij mijn vorige channelmaster  120 ° is er een tak tegen aan gevlogen  deze was uit een boom gescheurd  .gevolg was toen dat deze de lnb stang sparing in de schotel heeft beschadigd ,en hem weg gegooid heb des tijds .heel erg was dat  .mvg Ricardo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Ik denk dat Sprietje hier wel wat over kan zeggen maar ik krijg het gevoel dat de LNB te hoog gericht staat.

 

M'n Visiosat Bigbisat heeft zich trouwens niets van beide stormen aangetrokken. Fijn ding.

Dat zou gezichtsbedrog kunnen zijn (hoek van waaruit de foto genomen is). Heeft jaren prima gewerkt zonder er ooi 1 keer te moeten aan sleutelen.

Om door de wind te hoog gericht te zijn zou de arm naar beneden moeten maar dat kan toch niet?

Hoeveel graden moet de hoek zijn van de ene lnb tegen de andere (dus Astra 3 tegen Astra 1)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, muesli zei:

Dat ga ik doen maar mijn vraag is hoe deze schotel uitrichten met duo lnb dus voor Astra 1 en Astra 3 op 1 schotel?

 

Gewoon de schuinte goed instellen op basis van je woonplaats en dan zou ik gewoon eens gaan draaien totdat je beeld hebt en dan even kijken hoe het signaal is en dan gaan finetunen. Je hebt wel een satmeter ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gerrithoogeveen zei:

Gewoon de schuinte goed instellen op basis van je woonplaats en dan zou ik gewoon eens gaan draaien totdat je beeld hebt en dan even kijken hoe het signaal is en dan gaan finetunen. Je hebt wel een satmeter ?

Je bedoelt een sat-finder (zo een klein bakje dat een piepend geluid geeft)? Dat heb ik. Voor 1 satelliet is dat meestal geen probleem om de schotel uit te richten maar om alle twee met deze dubbele lnb in 1 schotel voldoende signaalsterkte te geven is wat anders. En juist daarover had ik graag wat tips van ervaren leden gekregen alvorens te beginnen prutsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, muesli zei:

Je bedoelt een sat-finder (zo een klein bakje dat een piepend geluid geeft)? Dat heb ik. Voor 1 satelliet is dat meestal geen probleem om de schotel uit te richten maar om alle twee met deze dubbele lnb in 1 schotel voldoende signaalsterkte te geven is wat anders. En juist daarover had ik graag wat tips van ervaren leden gekregen alvorens te beginnen prutsen.

Als je de schuinte goed zet en je satfinder ertussen zet en dan gaat draaien dan zal de andere kop ook goed staan lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gerrithoogeveen zei:

Als je de schuinte goed zet en je satfinder ertussen zet en dan gaat draaien dan zal de andere kop ook goed staan lijkt me.

De schuinte is 30° (Brussel) maar richt je de schotel op 19,2 of 23,5 of iets ertussenin? En hoeveel graden moet de lnb schuin staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, moonchild zei:

Omdat jullie van spektakel houden

Wij ?? Euh .... , als iemand z'n/haar schoonmoeder wegvliegt , ja !! 🥳👌

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gerrithoogeveen zei:

Deze roter heeft al een een opdonder gehad want aan de oostkant zit alles er 0.5 graden naast en aan de westkant staat alles wel goed, verder zat er al een boel speling in die ik niet meer eruit kon draaien met de stelschroef aan de zijkant van de rotor. Dat gaat nog een heel gedoe worden om de posities weer normaal te zetten in mijn octagon sf8008 want daar had ik toen ook al gedoe mee. Heb al een andere rotor. Ook weer een amiko 3800.

@Gerrit,  waar zit dit 'stelschroef' op een Amiko 3800?

Mijn rotor had voor de storm al veel speling, wat het onmogelijk maakte om zowel west als oost correct te binnen te halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...