Ga naar inhoud


stormschade schotelopstelling?


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Skoopy zei:

@Gerrit,  waar zit dit 'stelschroef' op een Amiko 3800?

Mijn rotor had voor de storm al veel speling, wat het onmogelijk maakte om zowel west als oost correct te binnen te halen. 

Aan de zijkant zit een imbus en daar kun je de speling op de rotor mee instellen maar deze kon bij mij niet verder, ik heb hem opengeschroefd en er zit speling op de as waar de worm op zit. Ik vind het wel rot dat de stelschroef net achter de beugel valt zodat je altijd 1 kant van de rotorhouder moet losdraaien wil je erbij kunnen.  maar als je een stukje van de beugel af flext dan kun je er gewoon bij als hij aan de paal is bevestigd. Daar is helaas niet over nagedacht bij amiko.

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 minuten geleden, Skoopy zei:

@Gerrit,  waar zit dit 'stelschroef' op een Amiko 3800?

Mijn rotor had voor de storm al veel speling, wat het onmogelijk maakte om zowel west als oost correct te binnen te halen. 

Onder het stickertje aan de zijkant zit de stelschroef. Is net niet bij te komen als de beugel erom zit.

 

LET OP niet te strak aandraaien want anders trekt de moter het niet meer van je rotor

 

2022-02-19 22.20.06.png

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dank je!
Ik heb het ding ongeveer 1 jaar, en die speling is me onmiddellijk opgevallen.  Dat was niet het geval bij mijn vorige rotor.

Omdat ik de schotel op een nieuwe paal heb gezet van zo'n 4 meter hoog begon ik te twijfel of die paal wel 100% recht was....

Uiteindelijk ontvang ik momenteel van 76E tot 5W.  Het was kiezen tussen het oosten of het westen ontvangen.

Geeft geen blijk van goede kwaliteit, vooral omdat het niet vermeld is in de handleiding dat je dit kan bijregelen.

aangepast door Skoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Skoopy zei:

OK, dank je!
Ik heb het ding ongeveer 1 jaar, en die speling is me onmiddellijk opgevallen.  Dat was niet het geval bij mijn vorige rotor.

Omdat ik de schotel op een nieuwe paal heb gezet van zo'n 4 meter hoog begon ik te twijfel of die paal wel 100% recht was....

Uiteindelijk ontvang ik momenteel van 76E tot 5W.  Het was kiezen tussen het oosten of het westen ontvangen.

Loodrecht is zeer belangrijk want anders kom je aan het klooien. En de beugel niet te vast trekken want anders gaat die krom en krijg je dus ook dan hij niet goed de clarkebelt volgt. En blijven kijken naar het signaal bij het vastdraaien van de mastklem.  kruislings aandraaien zodat de boel goed op positie blijft. En vast is vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Skoopy zei:

OK, dank je!
Ik heb het ding ongeveer 1 jaar, en die speling is me onmiddellijk opgevallen.  Dat was niet het geval bij mijn vorige rotor.

Omdat ik de schotel op een nieuwe paal heb gezet van zo'n 4 meter hoog begon ik te twijfel of die paal wel 100% recht was....

Uiteindelijk ontvang ik momenteel van 76E tot 5W.  Het was kiezen tussen het oosten of het westen ontvangen.

Zo kreeg ik eens een amiko nieuw uit de winkel. Andere gekregen en ook speling. Wou eerst niet aan de stelschroef draaien ivm garantie, maar bij de 2e toch gedaan en weg was de speling. En nog jaren plezier van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Skoopy zei:

Is exact wat ik heb vastgesteld!

Nou dan weet je wat je te doen staat, bijstellen dus. Ik heb vanmiddag mijn oude rotor vervangen en binnen 1.5 uur stond alles weer perfect afgesteld van 45 west tot 70.5 oost. De 75 oost redt ik net niet ivm een boom. Ik pak hier 40 satelieten met een blad van 120 van SAB en een black ultra inverto lnb

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gerrithoogeveen said:

Zo dat is een flinke klapper geweest. Stond deze ergens op vast gebout?

naast de pvc pijp zie je de flens van een pijp die met beton in de grond vast zit

1 hour ago, gerrithoogeveen said:

Zo dat is een flinke klapper geweest. Stond deze ergens op vast gebout?

naast de pvc pijp zie je de flens van een pijp die met beton in de grond vast zit

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, moonchild zei:

De bevestiging tussen de flensen was eerst zo omdat er een draaibare schotel op stond en de mast waterpas moest staan. Maar nu wordt het direct flens op flens. De bouten waren namelijk in het midden gebroken.

mast.jpg

Ah op die manier. Dat waren geen sterke boutjes dan. Anders even naar een landbouwmechanisatiebedrijf gaan, doe hebben vast goede bouten en geen gamma of praxis-rommel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, cookie monster zei:

Zo te zien heb ik dus hoeresjans gehad !!

ga jij je mond maar eens spoelen met zeepwater.

 

gezien het on gemoedelijke weer wacht ik nog even met her terugplaatsen van de Triax

basis ontvangst heb ik voor de druilerige zondagavond via andere providers

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

ga jij je mond maar eens spoelen met zeepwater.

Wij gebruiken dat woord hier wel meer 😉

 

Het weer is onvoorspelbaar , ik had geluk dat de wind mijn schotel niet echt raakte !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm heb ik weer,

 

waait bij een ander die grote schotel van het dak, nou ik heb zelfs tijdens tijdens het hoogtepunt van de storm gewoon tv kunnen kijken zonder enige storing oid.

Maar wat waait bij mij van het dak?

 

 

autoantenne.thumb.jpg.ddc20fc326a1092dab01dd3433d6fc1d.jpg

 

mijn auto antenne dus 🥴

Als het droog is maar eens goed schoonmaken/ontroesten en beter vast zien te zetten dan wat de garage heeft gedaan.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...