Ga naar inhoud


Durf te vragen: signaal compleet kwijt. Wie helpt ons uit de brand?


flanker

Aanbevolen berichten


  • Moderator
Op 26-2-2022 om 16:23, flanker zei:

Mijn hoop is gevestigd op dit forum om iemand, ik woon in de regio Achterhoek, te kunnen vinden die me zou kunnen/willen helpen om weer beeld op de buis te kunnen krijgen zonder dat ik meteen een installateur moet inschakelen.

Naast eeuwige dankbaarheid, zeker ook van mijn vrouw die nu al haar Engelse detectives moet missen, wil ik natuurlijk ook een vergoeding bieden voor alle hulp.

Iemand die ons zou kunnen\willen helpen?

Dit was de openingspost, vandaar het verplaatsen naar dit forumdeel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joehoe! Voortgang! En een beetje beeld...

Wat is er gebeurd: ik heb de kop die in mijn schotel zat vervangen door een Inverto twin duo block.

Na deze wissel dus 'beetje beeld' op 23.5:

- NPO1
- NPO3
- Net 5
- Veronica
- Eén HD
- Canvas HD

Helaas geen beeld op NPO2 of andere zenders.

Met mijn zéér beperkte kennis lijkt het dan toch in de instellingen van de tuner te zitten. Of niet?
Kan dit nog iets met kop c.q. afstelling schotel te maken hebben?

Ik krijg op NPO1 een SNR van 15,9 DB en een AGC van 86% (whatever that may be... 😊

aangepast door flanker
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verplaatst naar schotelpark.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, flanker zei:

Joehoe! Voortgang! En een beetje beeld...

Wat is er gebeurd: ik heb de kop die in mijn schotel zat vervangen door een Inverto twin duo block.

Na deze wissel dus 'beetje beeld' op 23.5:

- NPO1
- NPO3
- Net 5
- Veronica
- Eén HD
- Canvas HD

Helaas geen beeld op NPO2 of andere zenders.

Met mijn zéér beperkte kennis lijkt het dan toch in de instellingen van de tuner te zitten. Of niet?
Kan dit nog iets met kop c.q. afstelling schotel te maken hebben?

Ik krijg op NPO1 een SNR van 15,9 DB en een AGC van 86% (whatever that may be... 😊

 

En welke kop heb je in de klem staan? Die van de 23,5 of die van de 19,2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan staat de kop van de Astra 23,5 in de klem en de kop van de Astra 19,2 hangt er rechts naast.
Nu is het de vraag op welke kop je nu NPO 1, 3 enz. ontvangt?
Hou je hand eens voor de kop die in de klem staat, de Astra 23,5 dus. Nu zou het beeld weg moeten vallen. Valt het niet weg, dan ontvang je de Astra 23,5 via de kop van de Astra 19,2. In dit geval is je schotel verdraaid. Test dat ook nog even door je hand voor de vrij hangende kop te houden.
I.p.v. je hand er voor te houden, kun je ook even een stukje aluminiumfolie over de betreffende koppen frommelen.

 

Duo lnb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...