Ga naar inhoud


Kan geen gmail meer ontvangen na wijzigen paswoord google account.


pirrewit
Ga naar oplossing Opgelost door pirrewit,

Aanbevolen berichten

image2.JPG.8d975ebf4c717859dc0b2dcebfee45dc.JPG

Klopt hier komen de bijlagen

De tweede foto is na invullen van email en wachtwoord de rest vult hij zelf in

De eerste foto is nadat ik blauw gereed heb ingedrukt . Wat ik dan met die popup van google moet doen ?image1.JPG.cde1228d4e47b84a4a2274c0ff046866.JPG

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=nl#zippy=%2Cstap-wijzig-de-smtp--en-andere-instellingen-in-je-e-mailclient%2Cstap-check-of-imap-aanstaat

 

Nieuwere Gmail-accounts werken niet met Thunderbird 31 en oudere versies, omdat deze de authenticatie van Google niet ondersteunen (bug 849540 bevat de volledige technische details). Zorg ervoor dat u Thunderbird 38 of nieuwer gebruikt voordat u uw account configureert.

 

https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-en-gmail#w_uw-gmail-account-configureren

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar, als ik bij TB kijk naar de SMTP settings staat daar wel poort 465.

Ik heb e.e.a. jaren geleden geconfigureerd en het loopt altijd goed. Ik zal jouw experiment "verandering van password" maar niet herhalen.

ik krijg wel regelmatig een opwekking van google om mijn account zekerder te maken. Ik heb echter geen zin in een 2 stap verificatie en doe alsof mijn neus bloedt. Misschien dat dit op een of andere manier een rol speelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, pirrewit zei:

Ja telkens wanneer ik mail tracht binnen te halen van gmail komt de foutmelding wachtwoord is niet juist en dan kan je het nieuwe google wachtwoord invullen. Maar dat wordt blijkbaar niet aanvaard. Komt wel heel frequent een grote pop up die vraagt om 1 account te maken voor alle google toepassingen . maar dat wil ik uiteraard niet dan wijzigt mijn email adres van gmail.

Ben je misschien aan het synchroniseren bijv. met google drive met je ene account en gebruik je TB met een ander google account? Zou daar het probleem kunnen liggen? Anders begrijp ik de opm. van google over 1 account niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, pirrewit zei:

ik wil pop3 om op eigen schijf te stockeren. Imap is in the cloud dacht ik.

 

Ehhh nee!

 

POP3/SMTP is een verouderd protocol. Als jij met verschillende apparaten dezelfde email kunt zien dan betekent dat dat je je email bij je provider laat staan. Dus niks op eigen schijf opslaan.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ehhh nee!

 

POP3/SMTP is een verouderd protocol. Als jij met verschillende apparaten dezelfde email kunt zien dan betekent dat dat je je email bij je provider laat staan. Dus niks op eigen schijf opslaan.

 

 

Niet mee eens. Pop3 op mijn desktop laat de mails daar staan, ongeacht of ik met IMAP op mijn tablet deze wis. Als ik IMAP op mijn desktop zou hebben, zou ik ze na syncing kwijt zijn (als ik ze op mijn tablet gewist zou hebben). Ik wil mijn mails absoluut niet permanent bij mijn provider laten staan.

 

Ik weet niet of bij dit probleem een veranderde policy van Google een rol speelt, zie tekst op plaatje. Ik heb nog niet over een actie nagedacht hoewel de datum naderbij komt.

 

 

 

google.jpg.1ce6bcf849467ebcf8b9285580cd2757.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na weerom enkele uren geklooi ben ik er nog steeds niet uit. Geen inkomend en uitgaand. wanneer ik klik op inbox TB zie ik beneden links "verbonden met pop.gmail.com en rechts een blauw voortgangsbalkje maar er komt verder niets. Het lijkt erop dat ik geen toegang heb tot gmail. Maar er komt nergens een waarschuwing of foutmelding.

Wanneer ik een mail opstel en wil versturen dan komt wel de pop up "kan geen verbinding maken met gmail. Aanmelden mislukt

Verzenden van het bericht is mislukt.
Kan niet authenticeren bij uitgaande (SMTP-)server smtp.gmail.com. Controleer het wachtwoord en verifieer de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Uitgaande server (SMTP)’.

 

Het correcte  wachtwoord is wel opgeslagen  in wachtwoordbeheer. Authenticatie staat op "normaal wachtwoord" Wat oauth, een andere optie, betekent geen idee.

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat op je google site iets van "less secure access allowed" aangevinkt ?

Dit lijkt nog 2 maanden te werken, dan moet er iets anders.

Er is een discussie hierover:

 

https://www.reddit.com/r/Thunderbird/comments/t6g5mk/how_to_deal_with_googles_new_less_secure_apps_ban/

 

Ik moet hierover nog nadenken. Misschien afscheid van gmail?

aangepast door boudeman
Link copieerde niet goed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...