Ga naar inhoud


Kan geen gmail meer ontvangen na wijzigen paswoord google account.


pirrewit
Ga naar oplossing Opgelost door pirrewit,

Aanbevolen berichten

Ik dacht eens slim te zijn  en na jaren mijn paswoord bij google nog eens te wijzigen. Dit is helemaal gelukt. Ik kan dit nieuwe paswoord overal gebruiken zoals in app store en dergelijke . Maar mijn mails in thunderbird komen niet meer binnen en kan ook niet versturen. Daar komt telkens de boodschap dat het wachtwoord niet juist is. De mails van telenet en de alias account  telenet hebben geen probleem.

Mijn INBOX Gmail met shortcut op het bureaublad aanvaard ook het nieuwe wachtwoord en ik kan daar gewoon aanmelden en de recente gmails lezen.

Thunderbird evenwel wil van geen wijken weten met mijn gmail account.

Ik gebruik pop.gmail.com en smtp.gmail.com en SSL/TLS  . In poort 995 en uit 465

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja telkens wanneer ik mail tracht binnen te halen van gmail komt de foutmelding wachtwoord is niet juist en dan kan je het nieuwe google wachtwoord invullen. Maar dat wordt blijkbaar niet aanvaard. Komt wel heel frequent een grote pop up die vraagt om 1 account te maken voor alle google toepassingen . maar dat wil ik uiteraard niet dan wijzigt mijn email adres van gmail.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden op internet. Hopelijk heb je er iets aan.

 

 

3. Wachtwoord aanpassen in Thunderbird mail

De methode om een wachtwoord aan te passen in een Thunderbird mailaccount wijkt enigszins af van de meeste e-mail programma's.

Een wachtwoord aanpassen in één van je mailaccounts werkt als volgt:

  1. Ga je in het menu (rechterbovenhoek) naar "extra"
  2. Klik op "opties"
  3. Klik in het linkermenu op de optie "Privacy & Beveiliging"
  4. Klik bij het kopje wachtwoorden op de optie "Opgeslagen wachtwoorden"
  5. Je kan nu het gewenste mailaccount selecteren en het wachtwoord verwijderen.
  6. Start het mailprogramma opnieuw op en je krijgt een schermpje waarin je het juiste wachtwoord kan invoeren.
aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dus!

 

De menu-opties zijn inmiddels wel wat veranderd dus even zoeken!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus die 6 punten gevolgd en herstart maar zonder oplossing. Extra staat nu links boven en opties is er niet meer . Overige is ok.

Thunderbird vind ook de gegevens en vult de velden in maar wil geen verbinding maken.

Paswoord werkt dus wel in chrome en play en Drive en dergelijke dus waaroml niet in Thunderbird . vreemd toch.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nieuwe wachtwoord aangemaakt op een android mediaplayer Minix 8H. Dus niet op de pc. Maar ik kan het dus wel gebruiken op de pc voor google drive en dergelijke.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ook vreemd vind is deze melding in account

"Configuratie gevonden in de Mozilla ISP database." en dan zie ik de pop en smtp gegevens staan die hijzelf invult.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je als inlognaam je volledige email adres ingevoerd?

10 minutes ago, pirrewit said:

Configuratie gevonden in de Mozilla ISP database

Dat betekent dat hij zelf al weet wat de server instellingen zijn. Dan hoef je die niet meer zelf uit te zoeken en invullen. Niets vreemds aan...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg steeds opnieuw "onjuiste configuratie ,gebruikersnaam of wachtwoord."

Het probleem zit zeer zeker in Thunderbird vermits  met de inbox van gmail alles binnenkomt maar met de inbox van gmail thunderbird niets.

Als ik naam email en wachtwoord invul bij Thunderbird en "wachtwoord onthouden aanvink" staat dit wachtwoord toch niet in wachtwoordenbeheerder.

Die van telenet staan er wel.

Sorry dat ik soms in herhaling val maar ik ben er nu reeds 2 dagen urenlang mee aan het klooien en toch wil het niet lukken.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...