Ga naar inhoud


problemen met zenders.


Emekli

Aanbevolen berichten

Op sommige zenders geen beeld maar wel goed signaal.

Het gaat o.a. om ZDF HD, 3sat, alle WDR HD en andere, dit terwijl andere zenders op de zelfde transponders wel beeld hebben.

 

zou ?xml website="satellites-xml.org" hier iets aan kunnen doen?.

 

Ik heb laatste gedownload, hoe zet ik dit op een USB stick?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex 1970,

 

Ik denk dat ik maar helemaal opnieuw ga beginnen, alles wissen en dan een 'verse' lijst.

Ik ben dan wel een paar dagen bezig want de lijst staat per land (i.e;  NL, Duitsland, U.K. enzovoort.)

En dan nog eens per continent.

 

Ik zal jullie op de hoogte houden.

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen back-up dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb een backup, maar dat hielp ook niet.

 

Gisteren alle zenders van 23.5 oost gewist, daarna weer gedownload. De andere zenders op de andere satellieten doen het tot nu goed.

Maar 23.5 oost het zelfde probleem en ben dan maar gaan Netflixen.

 

Vanmorgen TV aan en ook de ontvanger die in standby stond en alles dat gecodeerd is op 23.5 oost geen beeld en geluid, wel is het ontvangst signaal OK dus daar kan het niet aan liggen.

De softcam instellingen opgeroepen en herstart de softcam gebruikt.

Ik kreeg toen geluid en geen beeld, nou dan maar een koude start en ja hoor, geluid en beeld was terug. Dit is natuurlijk geen normaal TV kijken en misschien loopt het ook fout bij opnames. 

Mijn gedachte is nu dat het aan de softcam ligt.

 

Wat nu te doen?.

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je image up to date?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stop gewoon eens de laatste VTi in die box, en doe een Canaldigitaal fastscan.

Installeer Oscam met Oscam butler.

Werkt het dan wel, weet je wat de oorzaak is.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex, Ja image is up to date.

 

Tonski,  misschien beter hoe moet het staan.

 

Ceesv,  op geen enkele manier kom ik bij VTi binnen heb zelfs geprobeerd een nieuw account aan te maken

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jammer dat het je niet lukt een VTi image te downloaden.

Dat had veel mogelijke oorzaken uitgesloten, omdat die out of de box werkt.

 

Nu zal je stap voor stap moeten onderzoeken waar je problemen vandaan komen.

 

Ik zou beginnen een Canaldigitaal fastscan te doen, en lijsten van derden even vergeten.

Die zijn niet altijd bug vrij.

 

Daarna kijk je of je ongecodeerde zenders op 23 kunt ontvangen, bijvoorbeeld het canaldigitaal info kanaal.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Emekli zei:

Alex, Ja image is up to date.


Dan zouden we je softcam-instellingen maar eens moeten bekijken, maar op het moment werkt het weer of nog steeds niet?
Als er geen storing is, is lastig storing zoeken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 17-4-2022 om 13:10, Emekli zei:

Op sommige zenders geen beeld maar wel goed signaal.

Het gaat o.a. om ZDF HD, 3sat, alle WDR HD en andere, dit terwijl andere zenders op de zelfde transponders wel beeld hebben.

Ik weet niet of dit nog actueel is, maar bij een 4k ontvanger kunnen zenders of geconverteerd worden naar 4k output of geconverteerd worden naar een ander video formaat.

 

Wat voor beeldscherm is er aangesloten en hoe heb je de viseo uitgang van je ontvanger ingesteld?

 

Ik kan mij voorstellen dat jouw beeldscherm geen 1080P kan weergeven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv, aan een CD fastscan heb ik niks, in hun lijst staan bijv. geen Afrikaanse of zenders van andere continenten.

Dus ik maak zelf een lijst en dit gaat al tien jaar goed.

 

Alex, sinds een paar uur geleden werkt e.e.a. weer goed, maar dit is geen garantie op weer fout lopen.

 

Ceesv,  ZDF, 3sat en andere werken tot hier toe weer goed.

1080P zit op mijn 65 inch SamsungTV met ook1080İ ende anderen,TV is nog maar een paar maanden oud.

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZDF HD ,3sat zit volgens mij wel op 19E2 en niet op 23.5E.Zijn trouwens ook niet gecodeerd.Welke softcam gebruik je en instellingen ? Juiste satelites .XML ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn verschillende los van elkaar staande problemen.

 

Door steeds er een uit te sluiten kom je tot een oplossing.

1 uur geleden, Emekli zei:

Ceesv, aan een CD fastscan heb ik niks, in hun lijst staan bijv. geen Afrikaanse of zenders van andere continenten.

Dus ik maak zelf een lijst en dit gaat al tien jaar goed.

Een aanname, en de aanname is het begin van catastrofes.

Ik probeer je een instrument aan te reiken, waarmee je de oorzaak kunt herleiden.

 

- Je ontvangt dus regelmatig geen Astra 3

- Sommige Duitse zenders op Astra 1 geven geen beeld, wel geluid.

- Sommige Nederlandse zenders op Astra 3 geven soms geen beeld.

 

Begin eens met die fastscan en kijk wat dan werkt, dan kan je met de uitkomst meer gericht gaan zoeken!

 

Ik zou toch eens kijken of je geen VTi kan downloaden, Je ziet de website wel maar kan niet inloggen?

Krijg je een foutmelding?

 

Hoe is het trouwens met de HDMI kabel?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...