Ga naar inhoud


problemen met zenders.


Emekli

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Wanneer er geen problemen zijn maakt dat inderdaad geen verschil.

 

Alleen denk ik, dat omdat VTi toegesneden is op deze ontvanger, je daardoor sneller kunt vaststellen wat er misgaat.

 

Of heb jij een verklaring waarom sommige Duitse publieke zenders geen beeld geven in combinatie met zijn problemen op Astra 3 en het af en toe niet werken van de Canaldigitaal decodering.

 

Bij VTi staat alles voor geconfigureerd, dan kan je herkennen of het aan je zenderlijst ligt, die zij importeert, zijn schotel installatie of de interactie tussen ontvanger en beeldscherm.

 

Op dit moment springt hij van de hak op de tak en gaat niet verder komen.

Zelfs een canaldigitaal fastscan lijst wil hij niet proberen, maar dan sluit je wel uit of het aan de ontvanger of aan zijn gedownloade lijst ligt, dat hij een gedeelte van Astra 3 niet ontvangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv,

 

Tot hier toe sprong ik van de hak op de tak maar dat had te maken met fouten die er iedere keer bijkwamen.

Ik gebruik een eigen lijst en niet een die gedownload is,  zo'n lijst maak ik iedere keer als ik een nieuwe ontvanger heb.

Bij wijzigingen pas ik hem aan.

 

Een paar Duitse zenders heb ik compleet gewist en daarna opnieuw gescand en heb tot nu toe geen problemen meer mee.

 

Gisterochtend schreef ik dat ik na opnieuw opstarten van OScam op de Canal Digitaal wel geluid had, maar geen beeld.

Heb toen een koude start gedaan en het beeld was weer terug.

Laatste 24 uur nog geen probleem gehad, heb afgelopen nacht de ontvanger gewoon aan laten staan.

 

Hoop nu dat de misère over is.

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het gezever is weer terug op Astra 3, ook de ongecodeerde kanalen.

Had de TV aan staan en na iets meer dan 24 uur kwamen er weer blokken in beeld en af en toe geen signaal.

Het ligt waarschijnlijk niet aan de ontvanger, want mijn Duo 2,

tot ongeveer anderhalve week geleden  nog, had de laatste weken het zelfde probleem.

 

Zoals eerder gezegd, LNB, F-connectors en switches vervangen door nieuwe. Dus dit moet toch ook in orde zijn.

Na ongeveer 10 minuten ontvanger aangezet en alles weer normaal, maar voor hoe lang?.

 

aangepast door Emekli
Monitoren van probleem met ontvanger.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, in tegenstelling tot vorige Vu+ ontvangers blijft hij bijna koel.

 

Ik heb diverse malen geprobeerd om een account te maken bij VTi maar dat lukt niet.

 

Meerdere mensen hebben er problemen mee zie  https://vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/99-probleme-beim-login-und-registrieren-trouble-logging-in-and-registering/ 

dus ik kan VTi niet uitproberen.

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Emekli zei:

Had de TV aan staan en na iets meer dan 24 uur kwamen er weer blokken in beeld en af en toe geen signaal.

Het ligt waarschijnlijk niet aan de ontvanger, want mijn Duo 2,

tot ongeveer anderhalve week geleden  nog, had de laatste weken het zelfde probleem.

De informatie komt met horten en stoten, maar nu wordt dus duidelijk, dat je problemen voortvloeien uit een defecte of verdraaide schotel installatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv,

Zoals ik al schreef, Alles wat ik op het dak heb gedaan, is vernieuwing en ook het signaal is perfect.

 

Bellejt, Voor de Vu+ Uno 4K SE kom ik op die site niet tegen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

#203 staat hij er nochtans tussen.Is het dan geen duo2 meer want zie de 4K niet in je handtekening

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het zo snel mogelijk veranderen.

Ik zie alleen basis maar geen handtekening om dit te veranderen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat onder instellingen handtekening.Is niet dringend maar nu starten we op verkeerde box

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan instellingen   vinden, maar niet handtekening in het rijtje, zal wel aan mij liggen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...