Ga naar inhoud


Dreambox 800SE,start niet door.


tokkio

Aanbevolen berichten

Wij zijn nu in Spanje, en al die jaren heeft de dreambox 800SE het prima gedaan,tot gisteren,als ik die vanmorgen aanzette, start die niet door, alleen het logo van Merlin  3 is te zien verder niets,normaal gaat die dan via MMboot naar de open pli 4 en start dan op.

de stroomadapter geeft 12,1Volt,en ook al die van het TV scherm gebruikt, maar geen resultaat, dan de TVVL kaar onderaan gestoken, ook niets,thuis zou ik kunnen een ander image proberen, maar op de camping is er wel wifi, zou ik met een internet kabel,via de laptop in de Dreambox  kunnen?

of met een gewone usb?

Ik zie wel zo een "service"voor een kleine usb maar die heb ik niet, als  ik daar mee in de dreambox zou kunnen daar,kan ik die wel halen,maar ik weet niet wat ik er dan kan mee doen.

Nu, de dreambox is al een oud bakje, en ik stelde het altijd uit om een nieuwe e kopen,ik wachte op de DM seven,maar die komt er maar niet door,dan kwam die Mutant 60 HD,die zou snel en goed zijn en met een multiboot,alleen las ik dat de Mutant 61 er zou aankomen waar een HD inkan, dus opnieuw wachten,en daar de dreambox nog steeds goed was,had ik de tijd ,denk ik.

 2 jaar terug was de afstands bediening van de DM nukkig, en ik zag op 2de hand een dreambox 800 SE te koop voor 50 euro, de afstands bediening koste bij de sat winkel 39€ dus ik deet een koopje, alleen die dreambox was een kloon,dat zag ik maar als ik er een image wou opzetten, ik heb die dan toch weerkend gekregen,ook met open pli,4,en die speelde goed, dus heb ik een vervanger in geval van...,dat is nu, en ja ik heb met die kloon het zelfde probleem, alleen  is daar op het tv scherm niets te zien, alleen op de box het dream logo, en het blauwe lampje,en wat mij opviel, de ventilator draait niet,dus ik zit helemaal vast,ik dacht dat ik geen probleem zou hebben, daar die kloon thuis goed speelde,nog getest voor we vertrokken, dus verkeerd gedacht,wat zou dat kunnen zijn,het niet doorstarten bij zowel de originele al bij de kloon?

 

 

 

 

aangepast door tokkio

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In het verleden kon ik de DM800 flashen door het image met de laptop te downloaden, en deze dan op een USB-stick zetten en de box ermee op te starten.

Maar die methode staat hier niet meer: https://wiki.openpli.org/Receivers:Dreambox

 

Als je je box via WiFi wil aansluiten kan je er een USB WiFi-adapter op aansluiten.

 

De Mut@nt HD60 is al EoL (End of Life), dus zou ik ook kiezen voor een nieuwere (HD66SE?).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens w<e terug thuis zijn ,is het eerste wat ik doe een andere ontvanger kopen,hier in Spanje een kopen is geen optie,koop die liever in eigen land,dan kan ik ,als er iets mis is terug gaan waar ik  die koop, en het uitleggen in mijn eigen taal😄

Ik heb nu zo een klein usb gaan halen ,maar is geraak niet in de dreambox, iets van geen compoort,, ik heb vroeger op een oude laptop nog wifi gehad met zo een adapter, maar of dat werkt op de dreambox weet ik niet,trouwens ik zie op die originele alleen het logo van Merlin, verder niets, dus ook geen menu,op die kloon staat ook wifi, maar als die niet opstart kan ik niet in het menu om die wifi in te stellen,ik hoop dat ik er ingeraak met die sevice usb,en het zo kan oplossen.

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM800se heeft inmiddels echt zijn tijd gehad. Geen moeite meer aan spenderen. Het flash geheugen zal wel corrupt zijn. Kan inmiddels door van alles veroorzaakt zijn:

 

- verkeerd uitgezet/stroomuitval

- flash volgelopen (maar 64Mb aanwezig)

- flash defect (bad blocks)

 

De DM800se is alleen te benaderen via de ‘service poort’. Hiervoor installeer je eerst de VCP driver op je laptop. Deze genereert een COM poort. Deze COM poort stel je dan in op 115200,N,8,1,P en Flow Control op Hardware. De PC daarna eerst herstarten… Hierna is de COM poort beschikbaar voor gebruik….

 

En…. Multiboot op een DM800se?? Dat is vragen om ellende.. Er hoeft maar 1 bitje om te vallen en de boel gaat plat.. Geen recovery opties, niets….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt toch een nieuwe image flashen via de bootloader mode.

 

Dus stroom er af halen met knopje aan de achterkant, 30 sec wachten, stroom er op met standby knop inhouden totdat je **** STOP **** ziet verschijnen met het IP adres, die invoeren in je browser en kiezen voor firmware update, en dan image kiezen en uploaden. 

 

En op die kloon zit soms een rond knopje op de achterkant met mini flashup.. die kun je ook inhouden ipv de standby knop.  wel zorgen dat je voor de kloon de bijpassende image neemt.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via ***STOP*** mode kan natuurlijk ook nog.. Heb het niet vermeld omdat de TS over de ‘service poort’ begon… De ***STOP*** mode is de ‘de facto’ standaard bij die oudjes….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Je kunt toch een nieuwe image flashen via de bootloader mode.

 

Wij zijn wel in Spanje, gewoon(soms gestoorde wifi)het enige dat ik kan doen is misschien met dat service usb een ander inmage te plaatsen, alleen geraak ik er niet in,iets van drivers en de compoort.

eens thuis zal het geen probleem zijn, maar dat is nog minstens een maand.

Ik dacht geen probleem te hebben bij eventuele panne, omdat ik die kloon ook mee hem, maar die heeft de zelfde ziekte,en hoe dat komt weet ik niet, er zou als we weg waren 2X een korte stroompanne geweest zijn, dus dat kan voor de originele dreambox 800 SE, (die speelde)maar die kloon lag nog in de kast,en als ik er die wilde opstarten kwam die niet verder dat het logo van dream op het schermpje.

Zou het door het image open pli 4 komen, dat weet ik niet, die staat op alle 2 de boxen.

Bij een VU kan men een image flashen met een USB stick ,maar dat gaat niet met een dreambox,of zou dat misschien gaan men een bacup via een usb stck, maar hoe doe ik dat?

 

 

 

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwere generatie kan dit, de oude garde (DM8000 uitgezonderd) kan dit niet zonder meer. Bij de DM8000 werd af fabriek zelfs een USB recovery stick meegeleverd. In de BIOS kun je de boot volgorde aangeven…

3F2070B8-647F-4F33-9BC9-9503DB16F19B.jpeg.f9ba9489cf6e43b0ba17ff647c96a54c.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-5-2022 om 17:17, tokkio zei:

Wij zijn wel in Spanje, gewoon(soms gestoorde wifi)het enige dat ik kan doen is misschien met dat service usb een ander inmage te plaatsen, alleen geraak ik er niet in,iets van drivers en de compoort.

eens thuis zal het geen probleem zijn, maar dat is nog minstens een maand.

Ik dacht geen probleem te hebben bij eventuele panne, omdat ik die kloon ook mee hem, maar die heeft de zelfde ziekte,en hoe dat komt weet ik niet, er zou als we weg waren 2X een korte stroompanne geweest zijn, dus dat kan voor de originele dreambox 800 SE, (die speelde)maar die kloon lag nog in de kast,en als ik er die wilde opstarten kwam die niet verder dat het logo van dream op het schermpje.

Zou het door het image open pli 4 komen, dat weet ik niet, die staat op alle 2 de boxen.

Bij een VU kan men een image flashen met een USB stick ,maar dat gaat niet met een dreambox,of zou dat misschien gaan men een bacup via een usb stck, maar hoe doe ik dat?

 

 

 

 

Of je nu in Spanje zit maakt toch geen verschil.  Als jij met USB kabels kunt gaan klooien kun je het ook via het netwerk proberen, dat laatste is veel simpeler.

 

Het probleem met linux boxen is dat je vrij snel software matig corrupt kunt maken als je ze zomaar van de stroom af gooit.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ls men ergens op een camping zit of thuis maakt wel een verschil,men heeft op de camping alleen Wi-Fi,en op sommige goed,andere minder,en ook rekening houden hoeveel gebruikers er op zijn, soms valt Wi-Fi gewoon weg en moet men telkens opnieuw inloggen,en men kan zo maar geen kabel in het camping netwerk pluggen.

Waar we nu zijn is er alleen Wi-Fi aan de receptie ,en als er meer dan 3 zijn voor Wi-Fi,valt het uit.

 Voor de tijd dat  wij nog in Spanje  zijn,zal het dan zonder tv zijn,eens thuis zal ik het wel kunnen oplossen.

Bedankt iedereen voor het meedenken.

tokkio.

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Zo ,wij zijn terug thuis, ik heb op de dreambox 800se een nieuwe flach gedaan , de Merlin 3 maar daar krijg ik geen softcam op, dan maar een MMboot opgezet en daar dan de Satdreamer Gr ingezet, terug beeld , waarom die in Spanje vastgelopen is weet ik niet,nu is alles normaal.

nu ga ik op zoek naar een andere enigma 2 ontvanger, moeilijke keuze, Octagon, Zegma, mutant,wat is wijsheid,of toch maar dreambox of VU,suggesties zijn welkom .

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is alles beter dan een DM800se.. Qua aanschaf maakt het ‘nieuwe’ merk niets uit. Komt allemaal aan op jouw wensen, budget en wat je mooi vind…

VU+ bestaat feitelijk niet meer (die verkopen de wereldvoorraad uit). Zgemma is hele goedkope OEM (werkt het, mooi. Werkt ie niet meer, kliko). Octagon,Mutant, Maxytec, Anadol, Dinobot, AX (allemaal hetzelfde OEM plakmerk). Dreambox inmiddels ook gewoon Sjinees (Leontech HongKong). Best nog prijzig, maar dan in elk geval nog stevig gebouwd en flinke ontwikkeling qua Plugins (Je kunt er momenteel zelfs Netflix & Co mee kijken).. Heb toevallig gisteren een DM-One UHD testje gepost…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Mimisiku zei:

... (Je kunt er momenteel zelfs Netflix & Co mee kijken).. 

Vermoedelijk met het originele image?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard! (en met alle daarop gebaseerde  images). Dus ook NewNigma2, Merlin4, Peter-Pan, Gemini 4….. Persoonlijk vind ik dat je qua stabiliteit en plugins ook helemaal niets anders op een DM-One UHD of DM-Two UHD moet draaien dan de officiële images.. En zeker geen ‘knutsel’ image… Maar dat is een ieder natuurlijk eigen…

Of je met een NOpenPli 8.x de FrontProcessor kunt updaten en de BT RCU20 kunt updaten?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...