Ga naar inhoud


Zeer goede ontvangstcondities


joop001

Aanbevolen berichten


Onze VHF antenne stond ook eerst op zolder, zo'n ding met twee lange armen in H vorm. Later begin jaren 70 kwam een mast van 6 meter boven op het dak, met bovenaan antenne gericht op Goes voor Ned1 en 2, eronder eentje voor de UK voor BBC1 en 2 en ITV. Dan nog iets lager een VRT antenne en helemaal onderaan antenne voor TF1, FR 2 en 3. Voor Nederland en UK zaten versterkers tussen. bij goede weersomstandigheden kwam hier ITV Anglia binnen samen met ITV Londen. Ik woonde toen niet ver van Crazy Sat en die had bij zijn schoonouders een schietpers ( je weet wel voor boogschieten), geplaatst met tal van antennes op.  Voordeel was, bij werkzaamheden  kon hij de mast gewoon naar beneden halen. De oude mast van bij mij thuis is hier in gebruik voor een windwijzer. Zo blijft een beetje nostalgie bewaard. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, astro iris zei:

Voor Nederland en UK zaten versterkers tussen.

Hier op de zolder , 1 breedbandversterker + verdeelkastje ivm de 3 antennes !!

In 1979 had ik daar nog iets leuk mee ontdekt .... dat grapje kan je nu 🤬€ kosten !!

De buurt kon ervan meegenieten 🤫

de UK & Frankrijk gingen hier ook wel eens , soms gemixt met Duitsland & NL !!

Canal+ op VHF K5 ging hier geregeld !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Deze morgen waren er weer goede omstandigheden om binnenlandse en

buitenlandse DAB+-zenders te ontvangen. 

Het regionale pakket uit Vlaams-Brabant was ook terug te ontvangen en

uit Parijs werd de 8C Metropolitain2 ingelezen.

In vogelvlucht is de Eifeltoren 208 km van hier !

https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?lang=en&liste=2&live=150

https://www.radioscope.fr/lien/rnt/rntparis.htm

 

20220719_085840[10487].jpg

20220730_074210[10488].jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Satfeeds-DX zei:

Deze morgen waren er weer goede omstandigheden om binnenlandse en

buitenlandse DAB+-zenders te ontvangen. 

Ondanks die goede omstandigheden heb ik in het noorden van Oost-Vlaanderen meer moeite met de ontvangst van de Oost-Vlaamse regionale mux. Ik heb de indruk dat er de laatste dagen (of weken, want ik luister niet zo heel vaak naar de regionale zenders) iets veranderd is aan de condities aan de zendzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Zilverhippie zei:

Ondanks die goede omstandigheden heb ik in het noorden van Oost-Vlaanderen meer moeite met de ontvangst van de Oost-Vlaamse regionale mux. Ik heb de indruk dat er de laatste dagen (of weken, want ik luister niet zo heel vaak naar de regionale zenders) iets veranderd is aan de condities aan de zendzijde.

Volgens mij ligt het aan de droge en hoge luchtdruk weercondities. Ik krijg hier normaal de Waalse zenders probleemloos binnen, maar de laatste tijd vallen die ook soms uit, hetzelfde met wat noord Franse zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook deze morgen zijn er weer goede omstandigheden om binnenlandse en

buitenlandse DAB+-zenders te ontvangen. 

Veel Nederlandse pakketten worden ingelezen.

Ook het nieuwe regionaal pakket 5B uit Z-H/Zeeland

20220804_082800.jpg

20220804_085026.jpg

  • Like 1
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-7-2022 om 23:30, astro iris zei:

Ik denk dat we hier in de Westhoek de zender BRT vanuit Tielt-Ruiselede op kanaal 2 ontvingen.

om het helemaal juist te zeggen: de NIR/BRT zendmast stond weliswaar op grondgebied AALTER nabij de grens met RUISELEDE (niet TIELT), maar de volksmond sprak toch over de zendmast van RUISELEDE. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, DANYSAT zei:

de NIR/BRT zendmast stond weliswaar op grondgebied AALTER nabij de grens met RUISELEDE

https://www.sat4all.com/forums/topic/347894-oude-vhf-antennes-op-zolder

Nondejol , gevonden Aalter Kanaal 2 , pagina 295 - Jaarverslag 1977 - deel 1 [PDF]

Wanneer exact is die dan uit de lucht gehaald ??

1979 , Niet meer te vinden , Pagina 197 , Jaarverslag 1979 - deel 2 [PDF]

https://web.archive.org/web/20030403092824/http://www.ukwtv.de/de/publikationen/tvlist/EU1.pdf

https://web.archive.org/web/20030403093842/http://www.ukwtv.de/de/publikationen/tvlist/EU2.pdf

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier werden deze morgen 214 zenders ingelezen, maar geen Engelsen.

20220813_075751.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, joop001 zei:

Waar is hier?

 

De 214 wordt hier regio Drachten niet gehaald.

 

Maar zelfde ontvanger?

 

Mijn locatie is Menen, West-Vlaanderen.

De DAB+ radio is een Technisat Digitradio 143  en werk met een externe antenne op +- 5 meter hoogte.

Zo te zien is het dezelfde software die ook in jouw radio wordt gebruikt.

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...