Ga naar inhoud


Nog mensen last van uitval/Freezes?


dvbs

Aanbevolen berichten

  • Moderator
34 minuten geleden, pasquenel zei:

13:38:55  npo1 geselecteerd op andere ontvanger

De vraag is waar die andere ontvanger in het interne share netwerk eerst op stond afgestemd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, ceesv zei:

De vraag is waar die andere ontvanger in het interne share netwerk eerst op stond afgestemd?

 

Die stond in standby denk ik.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ceesv said:

De vraag is waar die andere ontvanger in het interne share netwerk eerst op stond afgestemd?

Die ontvanger stond initieel uit.

Toen ik hem aanschakelde stond hij op canvas of zo. Dit is t zien in de log.

Dan heb ik op npo1 afgestemd en een beetje later heb ik weer beeld op alle zenders.

 

Wat betekent kolom 3 (van links) in de trace?

Voor elke ontvanger zie ik een vaste waarde : 42AEC922 - 19C5028E

En als het foutloopt : 1A014D75

 

PS. Ik ben niet de enige met dit probleem. Er is nog een draadje die de hocus pocus met NPO1 ook ervaart : 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet teveel er bij halen. Je kaart gaat de fout in als jij tegelijk Een HD  (5221)  Canvas HD (5226) en VTM HD (1B76)  opvraagt.  Ik ben nu precies hetzelfde aan het doen hier (2 opnames een/canvas, en vtm kijken) maar voorlopig loopt de kaart voorbeeldig en er 0 cwc errors maar ik zal het anderhalf  uur proberen..

 

Dat die toevallig terug springt van zwart naar beeld is toeval en heeft niks met die NPO1 te maken. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gerepliceerd, boel gaat op zwart bij die combinatie inderdaad. Dat betekend dat 1 van die zender ook op 2 staat, de vraag is even welke.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Codx said:

Je moet niet teveel er bij halen. Je kaart gaat de fout in als jij tegelijk Een HD  (5221)  Canvas HD (5226) en VTM HD (1B76)  opvraagt.  Ik ben nu precies hetzelfde aan het doen hier (2 opnames een/canvas, en vtm kijken) maar voorlopig loopt de kaart voorbeeldig en er 0 cwc errors maar ik zal het anderhalf  uur proberen..

 

Dat die toevallig terug springt van zwart naar beeld is toeval en heeft niks met die NPO1 te maken. 

 

 

Soms treed het probleem vrij snel op en andere keren duurt het uren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, pasquenel zei:

Soms treed het probleem vrij snel op en andere keren duurt het uren. 

 

Waarschijnlijk lijkt dat zo omdat de combinatie met zenders niet altijd hetzelfde is.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kaart kan maximaal 4 zenders tegelijk decoderen, bij meer aanvragen gaat de kaart op den duur in de strafmode.

Sommige zenders tellen dubbel, dan kan je dus maximaal 3 of 2 zenders tegelijk kijken.

Jij gebruikt cardsharing intern, dus ook de andere ontvanger telt mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ceesv said:

Je kaart kan maximaal 4 zenders tegelijk decoderen, bij meer aanvragen gaat de kaart op den duur in de strafmode.

Sommige zenders tellen dubbel, dan kan je dus maximaal 3 of 2 zenders tegelijk kijken.

Jij gebruikt cardsharing intern, dus ook de andere ontvanger telt mee.

De problemen doen zich voor sinds eind juni.

Net op dat moment stond er ook op de website van TVV dat ze hun website aan het aanpassen waren en er geen problemen zouden zijn met de ontvangst.

Of dit relevant is ..... weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenders tellen niet dubbel maar sommige zenders staan op 2 ipv 4... en recent heeft TVV hierin wat wijzigingen aangebracht blijkbaar. Bijv Play6 is zo'n zender die ik zelf al had opgemerkt. 

 

Als je een 3e zender aanvraagt wordt het beeld niet meteen zwart maar gaat er een tellertje bezig en dan gaat die op en duur (15-30 min) haperen en dan wordt het zwart,  haal je die 3e aanvraag dan weg dan duurt het net zo lang voordat het beeld ook weer terug komt.  Eerst haperen (kortstondig beeld) en dan weer volledig beeld.  Die overgangen van beeld -> zwart  en zwart -> beeld zie je terug in de log als bad CWC want dan is de CW niet meer in het juiste ritme  (alternating) 

 

  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Codx said:

Zenders tellen niet dubbel maar sommige zenders staan op 2 ipv 4... en recent heeft TVV hierin wat wijzigingen aangebracht blijkbaar. Bijv Play6 is zo'n zender die ik zelf al had opgemerkt. 

 

Als je een 3e zender aanvraagt wordt het beeld niet meteen zwart maar gaat er een tellertje bezig en dan gaat die op en duur (15-30 min) haperen en dan wordt het zwart,  haal je die 3e aanvraag dan weg dan duurt het net zo lang voordat het beeld ook weer terug komt.  Eerst haperen (kortstondig beeld) en dan weer volledig beeld.  Die overgangen van beeld -> zwart  en zwart -> beeld zie je terug in de log als bad CWC want dan is de CW niet meer in het juiste ritme  (alternating) 

 

  

Is dat iets dat oscam zou kunnen opvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, het is een limiet die door de provider ingesteld wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt oscam vertellen dat de kaart alleen 2 aanvragen mag afhandelen, of je kunt het per zender instellen. (oscam.ratelimit) want het geld niet voor alle zenders. Ik ben op dit moment even wat zender combinaties aan het testen.   

 

Een andere oplossing is een extra kaart. Maar is natuurlijk wel zuur dat ze dit ineens zonder aankondiging gaan wijzigingen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een extra kaart is niet meer - zonder meer - mogelijk. Alleen via een overnameformulier + oude kaart gaat dat nog…. Nieuwe klanten uitsluitend CAM803 of zo’n braak boxje….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...