Ga naar inhoud


Nog mensen last van uitval/Freezes?


dvbs

Aanbevolen berichten

Goeienavond, 

 

Toevallig nog mensen met last van freezes bij TVVlaanderen? (Het lijkt een decodeerprobleem) Freezes duren vaak minuten.

Alvast dank voor reacties.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank je voor de reactie. Dat is mogelijk. Ondertussen alweer een kwartiertje alles terug in orde.

Fijne avond!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom toch meteen ‘paniek’ als een zender even uitvalt? Bij Canal Digitaal hetzelfde. Even een 10 minuutjes wachten en weer proberen. Als het langer dan 30 minuten duurt kun je altijd nog ‘panikeren’.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb sinds 2 dagen geen uitvallen meer, had er voordien ook regelmatig last van. Denk inderdaad dat het van tvv komt maar die weten weer  

van niets zoals altijd. Probleem was al weken bezig.

 

 

aangepast door checkeddy
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat TVV loopt te rommelen met de codering op enkele van de zenders. Het lijkt er op dat op dat een bepaalde zender naar 2 ipv 4 sids is gezet. Waarom geen idee, maar wellicht dat ik binnenkort meer details kan verschaffen.

 

Voor de mensen waar de kaart op zwart gaat geef zoveel mogelijk details aub.  Welke zender(s) 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier uitval bij volgende combi:

Opname Een en VTM3+ kijken naar VTM2

Zappen naar NPO1 lostte het tijdelijk op

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook decoderings problemen tijdens kort kijken naar de kotmadam met oscam en eigen kaart.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

een kort testje lijkt aan te tonen dat Play6 mogelijk op 2 staat. Dus wordt play6 aangevraagd kun je nog maar 1 andere zender aanvragen. 

 

Oplossing een oscam.ratelimit file maken, daar in kun je aangeven wat de Ratelimit ECM per zender is. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook al een tijdje Oscam en onlangs is me wat opgevallen.

Als je van zender wisselt staat er in de balk 'upper card 0.123 Sec' of iets in die aart.

Een tijdje terug is me opgevallen dat er soms 'cache' staat.

Zou dit betekenen dat hij niet altijd de kaart aanspreekt?

Trouwens codeer problemen ben ik nog niet tegen gekomen.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jeevanhoof zei:

Ik gebruik ook al een tijdje Oscam en onlangs is me wat opgevallen.

Als je van zender wisselt staat er in de balk 'upper card 0.123 Sec' of iets in die aart.

Een tijdje terug is me opgevallen dat er soms 'cache' staat.

Zou dit betekenen dat hij niet altijd de kaart aanspreekt?

Trouwens codeer problemen ben ik nog niet tegen gekomen.

 

Dat klopt dat als je vooruit zapt en daarna binnen 10  sec terug zapt zal die cache aangeven, immers de geldige CW is nog aanwezig. Ook als 2 boxen hebt en intern deelt en de andere box naar VTM kijkt en jij zapt zelf ook naar VTM zal die ook uit de cache komen. 

 

Voor de meeste zal het prima werken, behalve als je toevallig 3 zenders tegelijk opvraagt en eentje daarvan is Play6. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...