Ga naar inhoud


Herz thermostaat Normally closed/open?


Ventura

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij informeren of deze Herz thermostaat een "Normally Closed" of een "Normally Open" uitvoering is. Ik heb de importeur benaderd en helaas weten zij het ook niet en hebben mij geadviseerd om een installateur te benaderen. 

320774316_Herz1771000.thumb.jpg.9aa4b59475ec3bd45cada1c26fc565a4.jpg

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het datablad van dit ventiel

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

Conclusie, men heeft het ventiel artikel nummer onvolledig aangegeven op het type schildje.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Conclusie, men heeft het ventiel artikel nummer onvolledig aangegeven op het type schildje.

 

Dit is een incorrecte conclusie. De informatie op het type schildje zijn correct. Er zijn nog 4 goed werkende die dezelfde type schildje aanduiding hebben. Het vermelde datablad met bij behorende plaatje komen niet over een met mijn defecte thermostaat. Maw ik heb twee thermostaten besteld 1 7708 53 en 1 7708 24. Even testen welke de versie de juiste is. 

 

1742404436_Herzvast.thumb.JPG.48d465d6a7af5d1f7b5541645c57bfe2.JPG937347044_Herzextern.thumb.JPG.05df5bb5bda2cad85861570374ec88be.JPG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel simpel, druk de aandrijving op een ventiel en je weet of het ventiel open is of dicht. Immers, je mag verwachten dat, wanneer er geen spanning op de aandrijving staat, deze in ruststand staat.

 

Los daarvan adviseer ik altijd NC toe te passen. Omdat de uit-tijd meer is dan de aan-tijd over het hele jaar gezien. Dus verbruik je minder vermogen en belast je de aandrijving minder.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...