Ga naar inhoud


Vastlopen VU+ uno 4K


mpb

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, ik heb een vraag. Ik heb een VU+ Uno 4K SE, tuners alletwee apart aangesloten (geen doorlus) De laatste versie openpli en een smartcard (rood/oranje) gelezen door oscam. Als ik wil opnemen bv 2 programma's gelijktijdig via timer gaat dit goed, start na of tijdens deze opnames de volgende timer bevriest het beeld en gebeurd er niets meer. Zappen of standby kan niet meer, het enige dat helpt is spanningloos maken en herstarten. Wat kan dat zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op dit forum.

Dat kan van alles en nog wat zijn en zonder verdere informatie is het mogelijk om een advies te geven.

 

Ik begrijp dat de ontvanger hangt maar wanneer precies?

Alleen tijdens of na het opnemen van 2 opnames tegelijkertijd?

Gaat het wel goed bij het opnemen van één opname of gewoon kijken?

Wat heb jezelf tot nu gedaan om dat probleem te verhelpen?

Heb je geprobeerd om OpenPli opnieuw te installeren?

Heb je de Harddisk al eens verwijderd of deze getest op fouten?

Sinds wanneer ondervind je dit probleem, is dit recent of speelt het al wat langer?

 

 

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zo wat @Jürgen schreef over info!

@mpb, kun je de receiver als die vastloopt nog benaderen met DCC_E2.exe linkje http://www.bernyr.de/dcce2/

dan kun je er misschien achter komen wat het probleem is

 

maar als allereerst zou ik willen weten of je FCC dus fast channel changing hebt ingeschakeld

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jürgen. De ontvanger heeft het als er 2 opnames zijn geweest en een 3e start. Maar ook als de 3e start tijdens 2 opnames.

Opname en kijken komt eigenlijk niet voor.

Ik heb de laatste versie Openpli geinstalleerd, harde schijf niet gecontroleerd. Dat is een goeie, ga ik nog doen.

Het speelt ongeveer een week of 2, ik dacht eerst aan de smartcard, en heb aan Canaaldigitaal gevraagd wat het max. aantal streams is. 2 was het antwoord, voor zowel de ci als de kaart.

 

@ Tonskidutch. DCC_E2.exe kende ik niet, zal ik mij ook even in verdiepen. FCC staat uit.

 

Tot zover alvast bedankt voor de antwoorden, geeft weer wat zoekrichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start die 3e via EPG/timer en wat heb je ingesteld als actie voor het begin van de opname?

Kijk een 3e is dus al meer dan 2 SID maar soms kan het nog als je op dezelfde transponder kijkt.

 

ik heb één bouqet per transponder al eens aangemaakt om die 2SID iets duidelijker op de zenderlijst voor ogen te hebben

dat kun je met dreamboxedit natuurlijk heel makkelijk zelf inrichten linkje https://dreamboxedit.com/en/2020/06/05/dreamboxedit-7-2-1-0-windows/

 

als je ook nog tegelijk een stream hebt voor een ander apparaat of klant via de homeshare ben je door je SIDs heen

 

dus inderdaad nog even zoeken in die richtingen

 

11 minuten geleden, mpb zei:

Tot zover alvast bedankt voor de antwoorden, geeft weer wat zoekrichting.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, meer dan 2 streams, dus of 2 opnames tegelijk of 1 opname en tegelijkertijd kijken lukt zonder technische ingrepen sowieso niet.

Dit zou naar mijn mening echter geen reden moeten zijn dat de ontvanger gaat hangen.

 

Mijn advies zou zijn om de ontvanger nogmaals van de nieuwste software te voorzien.

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijd geleden hadden we hier vaker stroomstoringen, dat kan het filesystem corrupt maken.

Ik wist toen alles te herstellen door die nog benaderbare harddisk te kopieren naar NAS en toen de HDD opnieuw te initialiseren en partitioneren. Daarna de bestanden weer als test terug op de HDD en sindsdien gaat alles weer zonder crashes.

 

overigens de suggestie om het image er nog eens vers op te plaatsen kan ik alleen maar onderschrijven top tip @Jürgen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak hangt de ontvanger niet echt vast. Laaaaaaaaaaaaang drukken op de standby knop herstart de ontvanger. Blijft in elk geval je bestandstructuur in orde...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 14-7-2022 om 08:23, Tonskidutch zei:

Start die 3e via EPG/timer en wat heb je ingesteld als actie voor het begin van de opname?

Kijk een 3e is dus al meer dan 2 SID maar soms kan het nog als je op dezelfde transponder kijkt.

 

ik heb één bouqet per transponder al eens aangemaakt om die 2SID iets duidelijker op de zenderlijst voor ogen te hebben

dat kun je met dreamboxedit natuurlijk heel makkelijk zelf inrichten linkje https://dreamboxedit.com/en/2020/06/05/dreamboxedit-7-2-1-0-windows/

 

als je ook nog tegelijk een stream hebt voor een ander apparaat of klant via de homeshare ben je door je SIDs heen

 

dus inderdaad nog even zoeken in die richtingen

 

 

ik heb hetzelfde probleem (VU+solo2) maar het rare is dat ik overdag probleemloos vt4,vtm,vitaya e vijf tegelijkertijd kan opnemen maar ´s avonds loopt de boel vast . ik hoopte het probleem op te lossen door een extra tv-Vlaanderen smartcard in het tweede slot te steken maar dat lost niets op , of moet ik die zenders manueel toevoegen aan het slot?

 

alvast bedankt

 

aangepast door alentejana
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dezelfde kaarten kan wel, maar dan moet je met ‘services’ in OScam gaan vertellen welke kaart welke zender moet decoderen… Echter.. met 1 kaart gaat de kaart in strafmodus (het beeld gaat op zwart). Vastlopen zou niet moeten.. De menu’s zouden gewoon moeten werken…

 

Ik zou de box opnieuw flashen want de firmware is inmiddels corrupt.

 

Tip: bij vastlopen niet ‘klik/klak’ maar laaaaaaaaaaaaaaaaang op de standby toets drukken…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, alentejana zei:

ik hoopte het probleem op te lossen door een extra tv-Vlaanderen smartcard in het tweede slot te steken maar dat lost niets op , of moet ik die zenders manueel toevoegen aan het slot?

 

12 uren geleden, Mimisiku zei:

dan moet je met ‘services’ in OScam gaan vertellen welke kaart welke zender moet decoderen

 

Ik heb al tijden niet meer gelogd / meegekeken wat de oscam doet op gezette tijdstippen en zenders

maar 's avonds tijdens Prime Time TV worden volgens mij ook weer meer pulsjes naar de kaart gestuurd en zijn er zelfs zenders die dan nog maar 1SID toestaan

de "oscam loggers" mogen zich hierna vervoegen met hun resultaten en kennis.

 

Maar ik meen me ook te herinneren dat die oude Vu+ modellen niet loepzuiver werken met twee dezelfde kaarten in beide smartcard readers ondanks een softcam server/reader!

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat niet loepzuiver werken betrof het gebruik van 2 identieke CI’s - of beter gezegd CI’s die op dezelfde CAID reageren - 2 identieke kaarten in de interne kaartsleuven werkt prima mits je middels ‘services’ de taken correct verdeelt. Het is alleen zonde van je kaartlezer als je twee verschillende kaarten hebt en maar 2 kaartsloten. Denk aan de velen die een CDS én TVV kaart bezitten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, alentejana zei:

ik hoopte het probleem op te lossen door een extra tv-Vlaanderen smartcard in het tweede slot te steken maar dat lost niets op , of moet ik die zenders manueel toevoegen aan het slot?

 

Hier een gebruiker met jarenlange ervaring met 2 CD kaartjes in combinatie met OsCam.

Ik gebruikte loadbalancing en gaf aan de hoofdkaart een lagere prioriteit dan de 2e kaart.

Dan is de kans op time-outs kleiner bij zenders die alleen opengaan met de hoofdkaart.

 

Loadbalancing is prima in te stellen op de webinterface (ipnrvandebox:8081 bij OpenPli) en uitleg is te vinden op de Oscam wiki.

Je hebt dus geen kennis van linux nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen timeout probleem, maar een SID probleem. Je moet er zeker van zijn dat de correcte kaart wordt aangesproken. Dus zenders die je veel opneemt zet je op de tweede kaart. Het is alleen wel uitzoekerij….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...