Ga naar inhoud


gas in DE


boudeman

Aanbevolen berichten

Momenteel is er een voorstel van de regering in Berlijn om ingaande 2024 conventionele ketels voor gasverwarming niet meer toe te laten, m.n. ook niet ter vervanging van huidige ketels. Het voorstel ondervindt nog veel kritiek en is nog niet definitief.

Gaat het voorstel door, dan zal er komend jaar wel een run op ketelvervanging komen, zo lang dat nog kan. Wij zullen daar dan ook bij zijn, hoewel de bestaande ketel nog prima functioneert.

Je merkt toch dat de paniek hier in DE langzamerhand toeslaat. Met name lees je dat ondanks de behoorlijke verhogingen van de maandelijkse energielasten (en problemen bij mensen die het financieel niet meer kunnen opbrengen) dit nog maar het begin is, omdat inkoopprijzen nog niet volledig doorberekend worden.Mijn krant meldt dat de huidige inkoop 7x zo duur is voor de maatschappijen als vroeger, wat nog niet doorberekend wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zult wel een hartverlamming krijgen als je de stookkosten in de Mietnebenkosten doorberekend krijgt van dat GAS.

Geloof me maar er zijn al firma's die dergelijke stooktoestellen inkopen maar wat heb je der aan als der geen gas meer is?

 

Dat op voorhand inkopen deden veel bedrijven in 2018 die de warmtepomp als alternatief voor de "van het gas af" toekomst zagen welke 4 jaar geleden door de regering werd aangekondigd aan ons Nederlanders.

Ook die prijzen van de warmtepomp stegen de pan uit. (je kent ze wel die halve Siewertjes, onder de grotere installatie firma's om op voorhand krapte op de markt genereren)

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan een mooie tijd tegemoet. Duitsland is al van het gas af want de kraan zit dicht. Misschien een beetje spijt dat ze de kerncentrales dichtgooien?

Biden staat voor lul in zo'n jurkenland omdat ze niet meer olie willen leveren.

 

Hard times create strong men

Strong men create good times

Good times create weak men

Weak men create hard times

 

Drie keer raden in welke tijd we nu zitten.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

well informed men

https://rodlzdf-a.akamaihd.net/none/zdf/22/07/220713_2335_sendung_mla/1/220713_2335_sendung_mla_2360k_p35v15.mp4

doe je zelf een lol en kijk eens hoe kristal zuiver en eerlijk ( naar mijn mening) deze Gauck de polarisatie en angsten verwoord die ons bezig houden met dat beetje GAS

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tandjes, 1 uur en 11 minuten. Geef me even een samenvatting. 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EU gaat gas uit Azerbeidzjan inkopen

https://www.telegraaf.nl/financieel/1006158887/brussel-azerbeidzjan-gaat-europa-12-miljard-kuub-gas-leveren

Weet niet of die sancties tegen Rusland wel zo slim waren, weet ook niet wat de prijs van dit gas gaat worden, Rusland was in ieder geval niet zo duur...

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-7-2022 om 22:27, Psychosammie zei:

Tandjes, 1 uur en 11 minuten. Geef me even een samenvatting. 

Naast dat deze man een heel integere en zeer "openminded" mens is (erg oplettend en waakzame geest die niks uitsluit) denkt hij en zegt hij waar anderen onachtzaam waren en zich laten meesleuren door de moderne stroming "van meer is beter". En hij zegt ook dat pacifistisch toekijken in tegenstelling staat tot het verbond tussen, mensen, naties en staten waar bescherming van de zwakkere een opdracht is en dat religie onafhankelijk.

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, alias haha zei:

De EU gaat gas uit Azerbeidzjan inkopen

https://www.telegraaf.nl/financieel/1006158887/brussel-azerbeidzjan-gaat-europa-12-miljard-kuub-gas-leveren

Weet niet of die sancties tegen Rusland wel zo slim waren, weet ook niet wat de prijs van dit gas gaat worden, Rusland was in ieder geval niet zo duur...

Je bedoelt te zeggen dat het waanzin is een levensgevaarlijke volslagen krankzinnige potentaat en massamoordenaar te subsidiëren want je verliest wat geld als je ergens anders je spullen koopt?

Hm, het geeft me te denken..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de telegraaf en andere krante valt te vernemen dat Gazprom de kraan een beetje heeft opengedraaid 30%

https://www.telegraaf.nl/financieel/876404460/russisch-gas-stroomt-mondjesmaat-weer-naar-europa-prijs-daalt

 

en elders las ik dat ze al dat gas wat die Russen hebben eigenlijk alleen maar aan Europa kwijt kunnen op dit moment

Want de Power of Siberia 2-pijplijn dat gas naar China zal laten stromen via Mongolië is nog lang niet klaar.

 

iets meer besparen zullen we maar zeggen dan

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hoorde ik van een kennis alhier dat hij helemaal van het gas afgaat. Zonnecellen en opslag had hij al. De hele energiehuishouding wordt electrisch in combinatie met een warmtepomp (geen aardwarmte). Deze combinatie / mogelijkheid kende ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EU begint een beetje de keutel al in te trekken met hun sancties, omdat ze, zoals ik al zei, niet zo heel slim waren...

Als je in Europa zelf al te korten hebt, zou ik dan toch maar niet te ruig gaan doen...

https://www-reuters-com.translate.goog/markets/europe/eu-soften-sanctions-russian-banks-allow-food-trade-2022-07-19/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl

 

Met dat gas gebeuren worden ze ook nog wel soepel, want Duitsland heeft dat gas nodig voor hun industrie aan de gang te houden, en de mensen in de winter niet in de kou te laten zitten...

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, boudeman zei:

Deze combinatie / mogelijkheid kende ik nog niet.

Dat werd al vaker aangehaald dat je dan natuurlijk ook moet verduurzamen dus isoleren en kijken of je verwarming aangepast moet worden. Hoge temperatuur radiotoren gaan dan niet meer samen met de luchtwarmtepomp. Vloerverwarming en je vloeren dus ook goed isoleren. etc.

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-7-2022 om 16:30, boudeman zei:

Momenteel is er een voorstel van de regering in Berlijn om ingaande 2024 conventionele ketels voor gasverwarming niet meer toe te laten, m.n. ook niet ter vervanging van huidige ketels. Het voorstel ondervindt nog veel kritiek en is nog niet definitief.

Gaat het voorstel door, dan zal er komend jaar wel een run op ketelvervanging komen, zo lang dat nog kan. Wij zullen daar dan ook bij zijn, hoewel de bestaande ketel nog prima functioneert.

Je merkt toch dat de paniek hier in DE langzamerhand toeslaat. Met name lees je dat ondanks de behoorlijke verhogingen van de maandelijkse energielasten (en problemen bij mensen die het financieel niet meer kunnen opbrengen) dit nog maar het begin is, omdat inkoopprijzen nog niet volledig doorberekend worden.Mijn krant meldt dat de huidige inkoop 7x zo duur is voor de maatschappijen als vroeger, wat nog niet doorberekend wordt.

Dat willen ze in 2026 hier in nederland ook doen , gewoon in 2025 vernieuwen en anders bestellen in duitsland of belgie ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...