Ga naar inhoud


AANDACHT AAN ALLE DIGITURK GEBRUIKERS!!!


Ga naar oplossing Opgelost door de vrije fries,

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, Satfeeds-DX zei:

Infocard gestart ivm stopzetting Digiturk op 7°E 10928 H 30000 5/6  ID: beIN

vlcsnap-2022-09-28-19h07m42s531.jpg

klopt had deze melding ook op maandag al gezien en gemeld in het transpondernieuws

 

de sluiting van digiturk op deze satelliet is nu vastgesteld op 15 november.

er wordt nu regelmatig een dia getoond met deze informatie op het eerste kanaal in de digiturk kanalenlijst bij hotels e.d.

 

 vertaling:

 

 gewaardeerd lid

 

digiturk zenders via eutelsat satelliet

je kijkt naar onze eutelsat satellietdienst

 Op 15 november 2022 eindigt onze eutelsat satellietdienst en worden al onze uitzendingen uitgezonden op onze binnenlandse en nationale satelliet turksat.

 

 onze technische diensten zullen u binnenkort bellen om aanpassingen aan uw gebouwsysteem te doen, gelieve de oproepen van onze technische diensten te beantwoorden zodat uw uitzending na 15 november niet wordt onderbroken.

 

aangepast door de vrije fries
  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Leden, 

 

Ik wil even de laatste nieuws over Digitürk melden; 

 

Allereerst wil ik @de vrije fries bedanken voor het melden van de laatste wijzigingen binnen Digitürk Platform zowel hier als in zijn sub-forum.

 

- Trt 1 HD was als test zender gestart op de nieuwe Digitürk gebied (Türksat 5B , tp 11265 & 12305 V 30000 3/4 DVB-S2) en is nu uitgeschakeld. 

 

- Digitürk gaat vanaf 01 November 2022 definitief van Eutelsat 7  naar Turksat satellieten verhuizen. Het is nog niet zeker maar de kans is groot dat Digitürk volledig op Türksat 5B sataliet zal gaan opereren. 

 

- De verhuizing gaat wel even duren vandaar dat er wordt gezegd dat dat ze op 15 November 2022 volledig operationeel op Türksat satellieten zal starten. 

 

- Of gelijk alle Digitürk zenders op Türksat 5B satelliet wordt verplaatst weet ik niet, ik weet wel dat alle zenders van Digitürk op Eutelsat 7 wordt verhuist naar Türksat satelliet(en) 

 

Dit informatie heb ik van Digitürk gekregen. 

 

Ik denk ook dat ze eerst gaan kijken welke zenders in Europa goed te ontvangen zijn en niet alle zenders klakkeloos gaan verhuizen naar Türk Satellieten.  Bijvoorbeeld trt zenders is goed te ontvangen die zullen ze niet weer in Digitürk pakketen plaatsen. Trt Avaz , Trt 2 en Trt 3 zal wel worden toegevoegd want deze zijn lastig of niet te ontvangen met een kleine schotel van niet eens 60 cm. Dat geld ook voor andere zenders zoals, Show Tv Europe (Show Türk) A2 . Nieuws zenders zoals TV 100 en 24 TV etc is goed te ontvangen vanuit Europa. Dus denk ik dat dit soort zenders niet in Digitürk Pakket wordt ingevoegd. 

 

Maar ik blijf bij mijn standpunt,  en ik denk dat het ook waar is ; Digitürk heeft zeer waarschijnlijk opdracht van de Turkse President gekregen om volledig te verhuizen naar Türksat satellieten, want dit bedrijf opereert al zeker sinds 1995 op Eutelsat 7 met als doel om kijkers van dienst te zijn die Türksat satellieten , 42graden oost niet kunnen ontvangen. Dus Waarom zouden ze dan nu ineens volledig verhuizen? Er is totaal geen logische verklaring voor dit verhuizing en heeft echt niet te maken met bezuinigen op kosten etc ondanks dat alles in Turkije belachelijk duur is geworden! Dan blijft er één ding over ze hebben opdracht gekregen om te verhuizen van een hogere macht en daarom de verhuizing!!! 

 

Groetjes Gökhan Tasgin 

 

aangepast door Gökhan Tasgin
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@de vrije fries ,

 

UEFA die wil dat de wedstrijden of versleuteld of in een beperkte gebied/regio wordt uitgezonden. Turkije heeft daarom de tp 11794 gelanceerd en in Turkije beam geplaatst zodat men in Turkije ongestoord naar de wedstrijden kan kijken. Zender Versleutelen is te veel werk of was teveel werk vandaar dat ze dit deden maar Turkije heeft dit gedaan om de kijk capaciteit te verminderen, ik weet niet zeker of dat zo is maar schijnbaar is de kijk capaciteit zo veel tijdens de ek/wk dat men in Turkije problemen heeft met kijken naar Trt 1 en daarvoor is er besloten om de zender te scheiden van elkaar waardoor je nu een Europese variant en een Turkse variant hebt. Ze hebben dit met meerdere trt zenders gedaan. Net wat ik zei dit is wat ik hoor op turkse forums maar tot hoever het waar is wat ik van de gezegden opmerk weet ik niet. 

 

Verder heb je het over de tp 11958 v de sd pakket van TRT die sinds een tijdje op de Türkiye Beam uitzend. Türksat kan makkelijk de beam's van de tp's veranderen en misschien kunnen ze de beam zodanig aanpassen dat het een Euroazie beam wordt,  los je gelijk veel problemen op kunnen wij bijvoorbeeld in Europa naar Habertürk HD kijken met een goed signaal en zal men in Turkije dat net zo doen. 

 

Ik denk eerder wanneer alle zenders van Türksat 3A verhuizen naar Türksat 4A of 5B deze tp weer op de west beam komt en alle HD zenders van TRT opkomen en wij in Europa de HD zenders van TRT goed kunnen ontvangen en kijken. 

 

Buiten dat snap ik nogsteeds niet waarom Türksat niet alle sd zenders en die troep zenders weggooit en zo ruimte bespaart op de satellieten! Weg met dat rot zooi wie kijkt er nog naar die misselijk makende sd en troep zenders! Als ik het voor het zeggen had had ik al die zenders allang weggegooid en efficiënt gebruik gemaakt van de bandbreedte op de satalieten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Gökhan Tasgin zei:

@de vrije fries ,

 

 

 

Buiten dat snap ik nogsteeds niet waarom Türksat niet alle sd zenders en die troep zenders weggooit en zo ruimte bespaart op de satellieten! Weg met dat rot zooi wie kijkt er nog naar die misselijk makende sd en troep zenders! Als ik het voor het zeggen had had ik al die zenders allang weggegooid en efficiënt gebruik gemaakt van de bandbreedte op de satalieten! 

hoi,

 

Türksat'ta yeni frekans planlaması 2020/2021

 

al sinds 2020 is men bezig met een  nieuwe frequentieplanning maar dat wordt steeds opnieuw uitgesteld.

https://www.turkeyforum.com/satforum/showthread.php?t=794595

 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, de vrije fries zei:

hoi,

 

Türksat'ta yeni frekans planlaması 2020/2021

 

al sinds 2020 is men bezig met een  nieuwe frequentieplanning maar dat wordt steeds opnieuw uitgesteld.

https://www.turkeyforum.com/satforum/showthread.php?t=794595

 

Goedemorgen broeder! 

 

Van Türksat hoor ik ook niks erover! Ik heb ze vaak benaderd en of ze geven geen antwoord of komen ze met met (***) verhalen zoals dat ze dit doen omdat de bevolking geen mpeg4 hd satdecoder kan kopen en bla bla die bla! İk werdt een keer boos op hun en zei tegen hun "dit volk is in staat om gsm's te kopen t.w.v duizenden tl en/of euro en kunnen ze niet een hd satontvanger kopen?! Hou op met dat smoesjes! Jullie willen of geen moeite doen om die rot sd zenders te verwijderen of Jullie hebben van de President geen opdracht gekregen om deze sd zenders te verwijderen! " 

 

Ik denk dat dit storende houding van Türksat zeker tot de 2023 verkiezingen door gaat . Na de val van akp zal alles wel beter worden en veranderen ,ook de houding van türksat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag aan iedereen. 

 

Zijn er mensen hier op dit forum die een abonnement hebben op Digitürk? Kan ook een van jullie bekenden zijn. 

 

Waarom ik dit vraag is door dit reden;

Digitürk abonnees kunnen ook naar gecodeerde radio zenders zoals Alem Fm , Kral pop fm luisteren. Kunnen jullie met jullie satontvangers naar deze radio zender luisteren??? Met mijn Mutant hd2400 lukt dit niet, schijnbaar is mijn box hiervoor te oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Gökhan Tasgin zei:

Even een vraag aan iedereen. 

 

Zijn er mensen hier op dit forum die een abonnement hebben op Digitürk? Kan ook een van jullie bekenden zijn. 

 

Waarom ik dit vraag is door dit reden;

Digitürk abonnees kunnen ook naar gecodeerde radio zenders zoals Alem Fm , Kral pop fm luisteren. Kunnen jullie met jullie satontvangers naar deze radio zender luisteren??? Met mijn Mutant hd2400 lukt dit niet, schijnbaar is mijn box hiervoor te oud.

Hoi Gökhan,

Ok, je ontvanger kan deze radiozenders dus niet ontvangen;

geen nood, zet je speakers van je pc aan, ga naar  

 
 
  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Gökhan Tasgin zei:

Even een vraag aan iedereen. 

 

Zijn er mensen hier op dit forum die een abonnement hebben op Digitürk? Kan ook een van jullie bekenden zijn. 

 

Waarom ik dit vraag is door dit reden;

Digitürk abonnees kunnen ook naar gecodeerde radio zenders zoals Alem Fm , Kral pop fm luisteren. Kunnen jullie met jullie satontvangers naar deze radio zender luisteren??? Met mijn Mutant hd2400 lukt dit niet, schijnbaar is mijn box hiervoor te oud.


Daar is al eerder over geschreven, bij mij is het gelukt door handmatig de PID's te veranderen. Maar dat is dat wel in een Dreambox 920UHD.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D-Box ,Alex en CookieMonster internet radio is niet mijn zorg ik kan de hele wereld luisteren via apps maar daar gaat het niet om. 

 

Mij gaat het om dat ik de gecodeerde radio zenders van Digitürk kan luisteren met mijn Mutant hd2400.  Fta radio's van Digitürk kan ik gewoon luisteren op mijn Mutant hd2400. 

 

Alex ik weet dat jij de fta radio's van Digitürk kan luisteren wanneer je de pid waardes aanpast of handmatig invoegd , zo luister ik naar fta radio zenders van Digitürk via schotel. We hebben dit met je besproken maar lukt het jou gecodeerde radio zenders zoals Alem fm en Kral , Kral Pop radio te luisteren met jou Dm920. 

 

Digitürk standaard abonnement is zowel jaarlijks als maandelijkse abo te krijgen misschien kun je een maands abonement nemen en na een maand het opzeggen, dan weten wij tenminste of jou dm920 de gecodeerde radio zenders ondersteund en jij ernaar kunt luisteren. 

 

https://www.digiturk.eu/nl/ dit is de officiële Digitürk site.

aangepast door Gökhan Tasgin
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Gökhan Tasgin zei:

Alex ik weet dat jij de fta radio's van Digitürk kan luisteren wanneer je de pid waardes aanpast of handmatig invoegd , zo luister ik naar fta radio zenders van Digitürk via schotel. We hebben dit met je besproken maar lukt het jou gecodeerde radio zenders zoals Alem fm en Kral , Kral Pop radio te luisteren met jou Dm920.

 

Nee, want ik heb geen Digitürk abonnement.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alex1970 zei:

 

Nee, want ik heb geen Digitürk abonnement.

Ik heb in het verleden wel eens een ci+ module van CanaalDigitaal gehad en met dat ci+ module in mijn box konde ik prima naar gecodeerde radio zenders van CanaalDigitaal luisteren, zo kan ik prima naar bijvoorbeeld Npo 3 fm luisteren.  

 

De manier van beveiligen staat jou dus in staat om gecodeerde radio zenders van een provider te luisteren. 

 

Ik ben ook daarom echt benieuwd naar mensen die op dit forum net als ik een Digitürk abonement hebben. Beste leden als er mensen die op dit forum een Digitürk abonement hebben laat het aub weten!!! 

Want op dit manier kom ik er niet erachter of het aan mijn Mutant hd2400 ligt dat ik de gecodeerde radio zenders van Digitürk kan luisteren of niet. 

Dus als er leden zijn die een Digitürk abonement hebben laat het weten reageer op dit topic aub!!!

aangepast door Gökhan Tasgin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Einde van FTA HD TRT-programma's van Eutelsat 7C

Het Digiturk-platform is betaald. Het einde ervan op de Eutelsat-satelliet is nog steeds slecht nieuws voor kijkers van FTA-programma's. De exploitant van deze dienst zond HD-programma's van de Turkse publieke omroep TRT uit naar Europa. TRT-zenders kunnen in zowel SD- als HD-resolutie worden ontvangen als onderdeel van gratis (FTA) distributie, maar met betrekking tot de start van de distributie van geselecteerde TRT HD-programma's in de Turkse bundel is het helemaal niet duidelijk of de uitzendingen van TRT-zenders blijft beschikbaar op het oude continent.

Digiturkis de dominante exploitant van betaalsatelliet-tv in Turkije. Het is eigendom van de Qatarese mediagroep beIN Media Group, die het Turkse merk in 2016 heeft overgenomen van Çukurova Holding (53%) en Providence Equity (46,7%). Het platform werd in 1999 opgericht als het eerste in het segment van digitale televisie-uitzendingen in Turkije. Het is sinds de oprichting het toonaangevende tv-platform op de markt.

Digiturk zendt meer dan 100 tv-zenders uit, waaronder eigen themastations zoals beIN HD, beIN Series Sci-Fi HD, beIN Series Comedy HD, beIN Movies Premiere HD, beIN Movies Stars HD, beIN Mobvies Action HD, beIN Box Office HD, beIN Sports HD en beIN Sports Max HD.

Op de beIN TV-positie wordt een statisch scherm uitgezonden met de informatie (in vertaling):

"U bekijkt de uitzending van het Digiturk-platform via de Eutelsat-satelliet. Op 15 november 2022 zullen onze satellietdiensten van Eutelsat eindigen en zullen alle uitzendingen aan onze klanten worden aangeboden via de nationale Türksat-satelliet. De Technische Dienst belt u binnenkort om de details van het antennesysteem in uw gebouw te bespreken. Neem a.u.b. telefoontjes van onze servicemonteurs aan, zodat u na 15 november geen programma's kwijtraakt ".

 

 

Eutelsat 7C en Eutelsat 7B vanaf positie 7°E

De Eutelsat 7C-satelliet is een van de nieuwe moderne satellieten. De satelliet werd in 2019 gelanceerd. De stralen naar Europa en Turkije zijn speciaal geconfigureerd voor de behoeften van het  Digiturk, de belangrijkste klant met een tv-dienst in deze regio. 

aangepast door de vrije fries
  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi @de vrije fries

 

ik snap nog steeds niet waarom Digiturk opeens gaat verhuizen naar Turksat satellieten. Als ik de baas of zender coördinator was, ging ik juist uitbreiden op Turksat en bleef ik de transporters van Eutelsat 7 gebruiken voor mensen die Turksat satellieten niet kunnen ontvangen. Maar in ieder geval is de reden niet de kosten en op kosten besparen want als het met kosten besparen te maken had was Digiturk allang verhuisd naar Turksat! Dat wil ik echt even duidelijk maken aan iedereen! De enige reden van verhuizen is dat ze een opdracht hebben gekregen van de Turkse President vandaar de verhuizing, helaas kan ik dit niet bevestigen een andere logische verklaring kan ik niet vinden en aanzien Digiturk hierover zwijgt komt het bij dit al heel verdacht over en versterkt mijn theorie over de verhuizing van Digiturk.

 

Ook is het niet duidelijk welke zenders van Digiturk gaan verhuizen naar Turksat ,want TRT zenders en paar nieuwszenders etc zijn als fta in de west beam van Turksat satellieten keurig te ontvangen waarom zal je dan die zender in je betaalde abonnementen stoppen?? Zo weet ik ook niet naar welke Turksat satelliet Digiturk gaat verhuizen daarover wordt nog steeds niks over gezegd maar ik denk dat Digiturk volledig naar Turksat 5B satelliet zal verhuizen. Naar Turksat 3A verhuizen heeft geen nut want volgend jaar is Turksat 3A aan zijn einde van zijn leven gekomen en zal alle zenders verhuizen waarschijnlijk verhuizen naar Turksat 4A satelliet.

 

Ik denk ook dat de beam gewoon te aanpassen zijn in het Turksat bedrijf. Als Turksat de beams aanpast bijvoorbeeld het bereik van West beams vergroot tot naar China net als Eutelsat 36 satellieten waar de Euroazie beam uitstrekt van IJsland tot aan China kan iedereen met een schotel van 1 meter makkelijk naar alle zenders kijken die in de East en West beam zitten. Zo hoef je als mediabedrijf niet dubbel te betalen en bespaar je op kosten ,bijvoorbeeld het nieuwszender Haberturk die zend in de west beam maar ook in het oost beam dus betaald die dan ook voor die twee tp's. Zo kun je dan ook op capaciteit besparen ,en als je die troep en sd zenders weggooit zul je nog meer besparen. Ook zal ik de zenders op een veel logische manier sorteren. Als ik bij Turksat A.S (B.V) het zeggen had had ik het zo gedaan maar helaas de logica van Turksat begrijpen niet voor de volk met normaale verstand niet te begrijpen..

 

Groetjes en een fijne dag verder 🙂

aangepast door Gökhan Tasgin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...