Ga naar inhoud


AANDACHT AAN ALLE DIGITURK GEBRUIKERS!!!


Ga naar oplossing Opgelost door de vrije fries,

Aanbevolen berichten

  • 8 maanden later...

Hallo beste mensen, een beetje laat, maar hiervoor toch speciaal een account aangemaakt.

Ik maak al 6 jaar gebruik van Digiturk. Dit doe ik met een Turkse abonnement - dus geen DigiturkEuro - en dat gaat al jaren goed. Ik woon in Den Haag en ik kon 42 graden oost probleemloos ontvangen met mijn 80cm schotel. Misschien dat je even een (Turkse) “schotelman” moet vragen of die alles komt instellen voor jou. Dat heb ik destijds ook gedaan. Dit was met de HM 9505 HD. Echter ga ik overstappen naar SAGEMCOM 4K kastje. Hiervoor heb je een speciale LNB nodig, die is (voorlopig) alleen nog maar leverbaar in Turkije. Deze LNB kost 650 TL (20 euro) en hiermee krijg je Bein Sports 4K en TRT 4K. Welke schotel je moet gebruiken met dit LNB type en kastje, weet ik niet. In Turkije komen ze het iig installeren. Je hebt hiervoor een aparte (Digiturk)schotel voor nodig. Een “merkezi sistem” (vertaling: gedeelde schotel oid) is niet voldoende, maar ik ga ervan uit dat dat niet het geval is bij jou. Mijn kastje heb ik vorige week in Turkije ingeleverd, deze week krijg ik de nieuwe SAGEMCOM 4K. Ik hoop dan iets meer te kunnen vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Muratgala zei:

 Hiervoor heb je een speciale LNB nodig, die is (voorlopig) alleen nog maar leverbaar in Turkije. Deze LNB kost 650 TL (20 euro) en hiermee krijg je Bein Sports 4K en TRT 4K.

Wat moet er speciaal aan zijn aan die lnb? Weet je toevallig het typenummer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Wat moet er speciaal aan zijn aan die lnb? Weet je toevallig het typenummer?

Het betreft een MDU2 lnb, ik heb echt geen idee wat er speciaal aan is. Ik heb wel de schotelzaak in Zoetermeer gebeld en die wist ook niet wat het was. Zonder deze lnb werkt je 4k kastje niet (zeggen ze). Deze was 650 tl, dus ongeveer 20 euro. Ik moest toch een nieuwe hebben en vond het allemaal wel prima. Maar ik heb eerder het idee dat het oplichting is hoor. Het werd specifiek gemeld: niet deze lnb = geen 4k. Ik hoop dat hij werkt op mijn schotel hier - al heb ik geen idee waarom die niet zou moeten werken.

 

 

 

75F57D21-CD51-4B05-ACDA-E8C2C9255A26.png

aangepast door Muratgala
Duidelijkere foto
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een bijzondere lnb. Een normale universal-lnb heeft een lage- en een hoge band. De Low band frequentie is 9,75 GHz en de High band frequentie is 10,6 GHz.
Bij deze lnb heeft alleen een Low-band frequentie van 10,40 GHz. Dat is dus al een afwijkende frequentie maar dat kan op elke satellietontvanger ingesteld worden. Waarschijnlijk worden alleen transponders in de lage band gebruikt want anders zouden er wel hele hoge frequenties door de coaxkabel gaan.

 

b0eabb8e1e9d7d78d7db5e82cc97d642.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Het is inderdaad een bijzondere lnb. Een normale universal-lnb heeft een lage- en een hoge band. De Low band frequentie is 9,75 GHz en de High band frequentie is 10,6 GHz.
Bij deze lnb heeft alleen een Low-band frequentie van 10,40 GHz. Dat is dus al een afwijkende frequentie maar dat kan op elke satellietontvanger ingesteld worden. Waarschijnlijk worden alleen transponders in de lage band gebruikt want anders zouden er wel hele hoge frequenties door de coaxkabel gaan.

 

b0eabb8e1e9d7d78d7db5e82cc97d642.jpeg

Ja, snap er niks meer van. Ze willen daar wel per se een Digiturk antenne erbij aansmeren. Want eigenlijk mag je je kastje alleen in Turkije gebruiken en niet in het buitenland, maar ze hebben wel door dat ik hem gaan meenemen en hameren erop dat alleen die antenne zou werken met deze lnb. Maar ik begon wel te twijfelen eerlijk gezegd, want het is wel echt een aparte lnb. Ik hoop dat een gemiddelde triax goed genoeg is voor deze lnb. Ik heb niet genoeg verstand hiervan, jij wel, dus ik ga er vanuit dat dat geen probleem is. Jammer dat het  niet toegestaan is, maar DigiturkEuro wil/kan geen 4k kastje leveren, dus dan maar zo. IPTV zou een optie zijn, maar dat is al helemaal niet eerlijk. Ik wil op zn minst wel betalen voor de wedstrijden die ik ga kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TRT 4K zit op 42 oost op 11767V met DVB-S2, 8PSK SR 15000, fec 3/4. Met deze specificaties zitten ook HD-zenders op bijv. transponder 11054V. Als je die nu kunt ontvangen, moet dat met TRT 4K ook lukken.
Maar zit Bein Sports 4K op de 42 oost? Ik zie deze zenders alleen op de 25,5 oost en 7 west zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een vriend van mij heeft m al sinds november en er is niks aan zijn schotel veranderd (42 oost dus). Dat is nu wel raar wat je zegt, pff ik krijg error haha. Als het goed is dus wel, maar nu je dit zegt.. idd ik begin hem nu wel te knijpen haha. Ik zal wel een update geven als ik terug ben. Dan laat ik wel alles weten aan de liefhebbers. Sprietje, hartelijk dank voor je hulp!

24 minuten geleden, Sprietje zei:

TRT 4K zit op 42 oost op 11767V met DVB-S2, 8PSK SR 15000, fec 3/4. Met deze specificaties zitten ook HD-zenders op bijv. transponder 11054V. Als je die nu kunt ontvangen, moet dat met TRT 4K ook lukken.
Maar zit Bein Sports 4K op de 42 oost? Ik zie deze zenders alleen op de 25,5 oost en 7 west zitten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het misschien Bein Sports 4, zonder de k dus?
Die zit wel op Turksat naast vele andere Bein Sports kanalen.

 

Die LNB lijkt me een wideband model, zoals die ook bestaan speciaal voor de Britse Sky Q box.
Twee afgaande kabels nodig, voor horizontaal en vertikaal, naar de (hopelijk) bijpassende Sagemcom 4K box.

 

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...