Ga naar inhoud


AANDACHT AAN ALLE DIGITURK GEBRUIKERS!!!


Ga naar oplossing Opgelost door de vrije fries,

Aanbevolen berichten

Beste Digiturk Leden,

 

Ik heb vorige week over post van Digiturk een Officiële Brief ontvangen! 

In de brief wordt aangegeven dat Digitürk per 1 November 2022 volledig naar Turksat gaat verhuizen!

Dit bericht schokt mij want ik heb Digiturk erg vaak erover gesproken en mij werd door de zender cordinator elke keer verteld dat er geen verhuizing zal plaats vinden en ook was op elke Digiturk websites te zien dat je voor Eutelsat 7 en voor Turksat konde kiezen dat is nu veranderd op elke site van Digiturk kun je nu alleen Turksat kiezen. ((( Duitse vertaling is op de brief aanwezig )))

 

Digiturk bestaat sinds eind jaren 90 en is sinds eind jaren 90 actief op Eutelsat 7. De reden is heel simpel mensen bereiken die met hun schotel 42 graden oost ofte wel Turksat niet kunnen ontvangen door welke reden dan  ook. En jaren lang was er geen sprake van verhuizen en sterker nog Eutelsat 7 heeft speciaal voor Digiturk een nieuwe satelliet gelanceerd  , oke de Eutelsat 7A satelliet was aan zijn einde maar had geen haast was nog net 15 jaar in dienst en konde echt wel wat langer mee.

Ik begrijp het niet waarom heeft Digiturk toch besloten om volledig te verhuizen naar Turksat terwijl ze jarenlang aan mensen dachten die Turksat niet konde ontvangen en Digiturk zelf niet dacht aan verhuizen!

Misschien kregen ze de opdracht van de Turkse President en zijn ze nood gedwongen om te verhuizen naar Turksat. Tenslotte is Digiturk een Turkse bedrijf die in Turkije is bevestigd en vanuit daar zijn bedrijf runt .

 

Om erachter te komen waarom ze gaan verhuizen heb ik nogmaals met de Zender Coördinator gesproken en hij zegt dat het zo is besloten en dat ze daarom gaan verhuizen. Uit dit zin kan ik constateren dat het niet een eigen keuze is van bedrijf Digiturk maar door een hogere macht de opdracht is gegeven. Misschien door de Turkse President zelf? Wij zullen hier denk ik nooit erachter komen!

 

Ook vraag ik me af naar welke satelliet Digiturk nou gaat verhuizen ... Turksat 3A is volgend jaar aan zijn einde van zijn leven. Dan zullen ze waarschijnlijk naar Turksat 5B gaan verhuizen. Ik verwacht ook dat alle zenders van Turksat 3A rechtstreeks naar Turksat 5B gaat verhuizen maar hoe ze de zender volgorde gaan regelen dat weet ik niet ,ik hoop dat we binnen paar maanden daar erachter komen. Hopelijk worden de zenders nou wel op een fatsoenlijke manier gesorteerd en op de tp's geplaatst bijvoorbeeld alle radio zenders op 1 of op 2 tp's plaatsen zodat wij de gebruikers alle radio zenders binnen hand bereik hebben. Een gemiddelde radio zender die zend uit met 128 kbit/s en met een tp van 72 mbit/s bijvoorbeeld zul je makkelijke alle radio zenders op de zelfde tp kunnen plaatsen.

 

Dit wilde ik even aan jullie laten weten.

Digiturk gaat definitief naar Turksat (42 graden oost) verhuizen! En dit is voor mensen zoals ik die in Europa Turksat niet kunnen ontvangen erg slecht nieuws.

Natuurlijk zen er alternatieven maar iedereen weet dat schotel kwaliteit de beste en stabielste kwaliteit bied!

 

Met vriendelijke groeten Gökhan Tasgin.

Digiturk tasinma2.jpg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, Satterdam zei:

Turksat is hier in Nederland/Europa toch gewoon te ontvangen ? het stoppen op eutelsat 7 zal wel uit kostenoverwegingen zijn. Ze besparen toch wel een boel geld aan transponderhuur door eutelsat te verlaten.

Turksat West beam is inderdaad hier in de Benelux te ontvangen, echter verhuizen ze naar Turksat East beam dan is die in de Benelux niet te ontvangen.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat ze echt naar de east beam verhuizen.  Dan gaan ook de turken die nog een schotel hadden overstappen op illegale IPTV.... daar vraag je zo om. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Turkse gemeenschap in West-Europa wellicht vervelend, maar vanaf hier nog steeds ontvangbaar. Goed, wellicht een grotere schotel maar dan nog… De Turkse economie zit behoorlijk in het slob. Kostenbesparing zal vast de hoofdreden zijn.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gökhan Tasgin 

 

komt het toch uit wat ik vorig jaar december melde alleen wou toen niemand dit geloven, alleen niet in januari maar in november

 

Ontwikkelingen op Türksat 5A en Türksat 5B :

 

 Digiturk transponders op turksat 11012 v 30000 3/4 en 11855 V 30000 3/4 zijn nu overgezet naar de  Türksat 5B naar 11265 V 30000 en 11306 V 30000

 

beide nieuwe transponders op de Türksat 5B zijn via de west beam en zeer sterk in nederland

 

p.s.: ik heb je brief ook in een ander forum gebruikt , hoop dat is oke

aangepast door de vrije fries
  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deels snap ik wel dat Gökhan zich zorgen maakt.

Ten eerste is het überhaupt de vraag of hij vanuit zijn locatie wel de Türksat op 42°E kan ontvangen, dus dat de ontvangst niet geblokkeerd is door obstakels. In mijn geval moet ik mijn schotel achterin de tuin zetten om nog net ontvangst te hebben. 7°E heeft nu eenmaal en hogere elevatie dan 42°E.


Is het dan zo dat Digitürk op de East Beam gaat uitzenden? Dat doen ze nu ook (bijna) niet.

De East beam van Türksat 3A kan ik zelf ontvangen met 120cm, dus wellicht moet je een grotere schotel.
De East beam van Türksat 4A (en zeker de Turkey Beam van beide) kan je wel vergeten.
Van de Türksat 5B zijn ook alleen de West beams te ontvangen.

 

Maar in het Digitürk-pakket op 7°E zitten ook nationale versies van een aantal (commerciële) zenders die op 42°E weliswaar ongecodeerd zijn, maar niet op de West Beam. De vraag is dus nog maar of Digitürk die zenders gecodeerd op gaat nemen op de West Beam van 42°E?

Bijvoorbeeld: TV8, Kanal D, Show TV, Kanal 7, Ülke TV, Minika Go, ATV, Star TV, NTV, Cartoon Network Türkiye, Show Radyo, Radyo Viva.

Je zal het dan "moeten doen" (veelal in SD) met TV8 International, Euro D, Show Türk, Kanal 7 Avrupa, ATV Avrupa, EuroStar.
Ik kijk ook niet naar BVN als ik naar NPO123 kan kijken.

En deze zijn dan i.p.v. in HD in SD: CNN Türk, Teve 2, Habertürk, Bloomberg HT, A Haber

 

Volgens Lyngsat zijn er veel wel beschikbaar via legale vrij te bekijken stream, dus wellicht ligt daar nog een oplossing.
 

Aan de andere kant krijg je er een hele bak met ongecodeerde zenders bij op 42°E.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De brief staat in start-topic, maar geen details wat nu precies het gevolg is.

Het lijkt me wel dat als Digitürk niet meer de zenders levert die je wilt zien dat dat een gefundeerde reden is voor opzeggen, echter daar ben je niet mee geholpen dan denk ik.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag leden,

 

Door drukkte van werk en prive en door vakantie voorbereiding was ik niet in staat om te reageren. Opdit moment reageer ik vanuit de vakantiehuis van mijn ouders ik zit lekker vakantie te vieren in Turkije 😁😁😁

 

Beste leden ik zeg het nogmaals Digitürk heeft tot nu toe alleen op Eutelsat 7 gedraaid om mensen te bereiken die naar Turkse zenders willen kijken die Türksat niet kunnen ontvangen ! Dat is de reden waarom Digitürk aldie tijd op Eutelsat 7 heefd gedraaid! 

 

Dus met andere woorden ze verhuizen niet vanwege kostenbesparing want als dat de reden zal zijn hadden ze dat echt wel eerder gedaan! Ze vragen 100 euro per jaar per klant dus ze verdienen genoeg van ons! Dus ze komen niks te kort ! Btw Ze konden ook naar Europese satelieten verhuizen i.v.b Eutelsat 7  waarom ze dat niet deden weet ik niet misschien kregen ze geen toestemming van EU?? We zullen het nooit weten helaas....

 

Dus Waarom ze nou ineens volledig naar Turksat gaan verhuizen weet ik niet is mij nog steeds een raadsel maar ik baal hier wel van en dat mag iedereen weten! 

 

Digitürk zal niet naar een East Beam verhuizen omdat ze juist mensen in Eu graag als klant willen! Als ze naar een East Beam verhuizen kunnen de meeste mensen Digitürk niet ontvangen en dat willen ze niet dus zouden ze op West Beams blijven!

 

@de vrije fries

 

Het gaat niet om gelijk hebben of jou niet geloven! Als de officiële bron zegt dat ze niet gaan verhuizen dan geloof ik ze! Dat de geruchten gaan dat ze gaan verhuizen dat wist ik al zeker een jaar geleden al maar ik wilde bevestiging van Digitürk zelf horen dat ze gaan verhuizen en dat hebben ze uiteindelijk laten weten!!! Je mag mijn brief wel delen zolang mijn adresgegevens niet zichtbaar is. Volgens mij is het niet zichtbaar. 

 

Mensen have a good night ik nog door met chillen hier aan de strand 😁😁😁

 

Groetjes vanuit Turkije 😊😊😊

Welterusten allemaal 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om het één of ander maar €100 per jaar is een koopje.

Canal Digitaal is vanaf €263,40 per jaar.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 2-8-2022 om 23:14, Gökhan Tasgin zei:

Beste Digiturk Leden,

 

Ik heb vorige week over post van Digiturk een Officiële Brief ontvangen! 

In de brief wordt aangegeven dat Digitürk per 1 November 2022 volledig naar Turksat gaat verhuizen!

Dit bericht schokt mij want ik heb Digiturk erg vaak erover gesproken en mij werd door de zender cordinator elke keer verteld dat er geen verhuizing zal plaats vinden en ook was op elke Digiturk websites te zien dat je voor Eutelsat 7 en voor Turksat konde kiezen dat is nu veranderd op elke site van Digiturk kun je nu alleen Turksat kiezen. ((( Duitse vertaling is op de brief aanwezig )))

 

Digiturk bestaat sinds eind jaren 90 en is sinds eind jaren 90 actief op Eutelsat 7. De reden is heel simpel mensen bereiken die met hun schotel 42 graden oost ofte wel Turksat niet kunnen ontvangen door welke reden dan  ook. En jaren lang was er geen sprake van verhuizen en sterker nog Eutelsat 7 heeft speciaal voor Digiturk een nieuwe satelliet gelanceerd  , oke de Eutelsat 7A satelliet was aan zijn einde maar had geen haast was nog net 15 jaar in dienst en konde echt wel wat langer mee.

Ik begrijp het niet waarom heeft Digiturk toch besloten om volledig te verhuizen naar Turksat terwijl ze jarenlang aan mensen dachten die Turksat niet konde ontvangen en Digiturk zelf niet dacht aan verhuizen!

Misschien kregen ze de opdracht van de Turkse President en zijn ze nood gedwongen om te verhuizen naar Turksat. Tenslotte is Digiturk een Turkse bedrijf die in Turkije is bevestigd en vanuit daar zijn bedrijf runt .

 

Om erachter te komen waarom ze gaan verhuizen heb ik nogmaals met de Zender Coördinator gesproken en hij zegt dat het zo is besloten en dat ze daarom gaan verhuizen. Uit dit zin kan ik constateren dat het niet een eigen keuze is van bedrijf Digiturk maar door een hogere macht de opdracht is gegeven. Misschien door de Turkse President zelf? Wij zullen hier denk ik nooit erachter komen!

 

Ook vraag ik me af naar welke satelliet Digiturk nou gaat verhuizen ... Turksat 3A is volgend jaar aan zijn einde van zijn leven. Dan zullen ze waarschijnlijk naar Turksat 5B gaan verhuizen. Ik verwacht ook dat alle zenders van Turksat 3A rechtstreeks naar Turksat 5B gaat verhuizen maar hoe ze de zender volgorde gaan regelen dat weet ik niet ,ik hoop dat we binnen paar maanden daar erachter komen. Hopelijk worden de zenders nou wel op een fatsoenlijke manier gesorteerd en op de tp's geplaatst bijvoorbeeld alle radio zenders op 1 of op 2 tp's plaatsen zodat wij de gebruikers alle radio zenders binnen hand bereik hebben. Een gemiddelde radio zender die zend uit met 128 kbit/s en met een tp van 72 mbit/s bijvoorbeeld zul je makkelijke alle radio zenders op de zelfde tp kunnen plaatsen.

 

Dit wilde ik even aan jullie laten weten.

Digiturk gaat definitief naar Turksat (42 graden oost) verhuizen! En dit is voor mensen zoals ik die in Europa Turksat niet kunnen ontvangen erg slecht nieuws.

Natuurlijk zen er alternatieven maar iedereen weet dat schotel kwaliteit de beste en stabielste kwaliteit bied!

 

Met vriendelijke groeten Gökhan Tasgin.

 

Infocard gestart ivm stopzetting Digiturk op 7°E 10928 H 30000 5/6  ID: beIN

vlcsnap-2022-09-28-19h07m42s531.jpg

  • Like 1
  • Bedankt 1
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...