Ga naar inhoud


AANDACHT AAN ALLE DIGITURK GEBRUIKERS!!!


Ga naar oplossing Opgelost door de vrije fries,

Aanbevolen berichten


Het is inderdaad een wideband-lnb. Je zou ook deze kunnen nemen van Inverto: https://inverto.tv/lnb/490/wideband-40mm-lnb-with-horizontalvertical-ports-lo-1040-ghz-eu

Die voor de Britse Sky Q box is net iets anders en heeft een Lo-frequentie van 10,41 GHz, zie: https://inverto.tv/lnb/492/wideband-40mm-lnb-with-horizontalvertical-ports-lo-1041-ghz-uk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap nu waar de verwarring door komt (denk ik). Desbetreffende zender heeft niet Bein Sports 4K, maar Digiturk 4K, welke wordt veranderd naar Bein 4K als er een voetbalwedstrijd is. Ik probeer nu te achterhalen of er een bepaalde merk schotel voor de desbetreffende lnb nodig is of dat gewoon elke willekeurige schotel werkt. Sorry voor de verwarring. Bij een link die was geplaast, waar de frequentie van Bein 4K stond, betreft volgens mij de Arabische 4K. Die is ook van 2017 als het goed is.

 

658190DD-F815-46E1-A88E-B777E266FF87.png

C82E735A-A1EB-4106-A74D-E8F19A88EF80.png

aangepast door Muratgala
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goedemorgen heren,

vandaag is het de grote dag. Ik ben van plan om mijn antenne te laten plaatsen en in te stellen. Hebben jullie misschien een goed idee door wie ik het kan laten doen in  regio Den Haag. Onze plaatselijke Turkse schotelboeren gaan namelijk niet zo heel precies te werk en ik zou toch graag wat meer betalen voor iets meer precisie= betere kwaliteit. 
Nou is mijn eerste vraag, is het beter om de schotel aan de muur te plaatsen of juist op de grond met tegels? Heb ik beter bereik met een 100cm schotel ipv een 80 cm schotel? Ik ben van plan hem op de 3e verdieping te plaatsen (zie bijlage). Ik wil hem niet in mijn tuin (kan denk ik ook niet). Geldt ook: hoe hoger, hoe beter? De schotelboer hier wil hem op de makkelijkste en snelste manier plaatsen. Hij vraagt hier 150 euro voor. 

 

sorry als ik een beetje onnozele vragen stel, zoveel verstand heb ik er van niet.

23BF0D89-1B2B-4770-A8D5-D23378EBE7A7.png

DB340569-E257-48D3-A920-098F144E8B50.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gunaydin Murat,

 

Hoe hoger hoe beter is niet aan de orde bij jouw,als jij het op je platte dak(kan zeker goed met een tegelvoet)(waar de pijl staat of aan de muur) laat monteren is er geen belemmering tussen schotel en satelliet(hoogte maakt voor een satelliet niks uit als er maar vrij zicht is.

 

Ik woon helaas niet in de regio Den haag  ,anders had ik het voor je perfect en zeer goed(nauwkeurig)kunnen doen 

 

Hoe groter de schotel hoe meer regen reserve je hebt,dus dat je signaal minder snel weg valt met een regenbui(en ja hier in Nederland regent het wel vaak)

 

Nog een tip,als je alles voor dat de schotelboer komt,en je heb alles geïnstalleerd en de kabels heb getrokken(en  de connectoren er op heb gezet, zorg dat de binnen kern niet met de buiten kern in contact komt voor kortsluiting) hoeft hij in principe maar alleen af te stellen scheelt je ook weer in de kosten.

 

Succes,

Hayirli gunler

 

 

 

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sagolasin usefullaliman,

 Bedankt voor je antwoord! Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat de prijs van 150 wel echt alles incl is. Nou ben ik van plan om snel alles te laten installeren, de kabels ga ik later in de week trekken. Plan is nu dus om de kabel naar beneden te halen en via de tuindeur naar binnen te halen (dus gewoon via de deur direct mijn tv in). Ik wil vandaag nog Gala Trabzon kijken. Dus boren in de muren enz doe ik waarschijnlijk morgen. 

Mag ik vragen waar je woont? Heb jij ook een DT kastje? Nou hoor ik van vrienden wel eens dat hun signaal en kwaliteit schommelt tussen 80-90 %. Zou dan genoeg moeten zijn of moet ik de boer pushen tot hij de 100 haalt? Of is dat niet realistisch? 
Mijn kastje is trouwens de normale 4k kastje, niet de sagemcom plus. Ik hoef toch niks op te nemen. 
ik ga dan denk ik toch maar voor de 80cm. Dan levert en monteert hij alles. Maakt trouwens het merk van de schotel veel uit?

6C01E278-B594-407A-B1C3-ACBFEF5B15E6.jpeg

aangepast door Muratgala
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Ede(Gelderland)

 

Inderdaad het netjes afwerken/weg werken kan je inderdaad op een rustige moment doen,als het zaakje maar draait.

 

Ik heb geen Digiturk kastje ,dat schommelen van de signaal is niet schokken tussen 80/90%(zie het maar als wifi signaal die fluctueert  ook) als er maar geen zeer te grote  grote verschillen er in zitten,op 100% krijgen zal van factoren afhangen, kwaliteit kabel,schotel,lnb en de juiste afstelling(Elevatie,Azimuth en (Skew) Kruispolarisatie in volksmond Lnb afstelling ) je kan van je schotelboer niet verwachten dan die het op 100% moet krijgen(afstellen),wel dat hij/zij het perfect voor je afstelt dat je ook met een regenachtige dag genoeg  regenreserve hebt    

 

Belangrijke factoren zijn:

 

Kabel,schotel,lnb en goede afstelling

 

Een goede  80 cm schotel? neem een Triax.

 

Gr        

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die pijl op de foto is de Türksat?

Heb je dat met bijv de app Satellite Pointer gecontroleerd?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tda.satpointer

https://apps.apple.com/nl/app/satellite-pointer/id994565490

 

Of bekijk je adres eens op https://www.dishpointer.com/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alex1970 zei:

Die pijl op de foto is de Türksat?

Heb je dat met bijv de app Satellite Pointer gecontroleerd?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tda.satpointer

https://apps.apple.com/nl/app/satellite-pointer/id994565490

 

Of bekijk je adres eens op https://www.dishpointer.com/

Vanuit zijn huis gezien moet het wel Turksat zijn,want de transponders zijn toch uitgeschakeld op eutelsat 7.0 graden oost!

aangepast door usefullaliman

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, usefullaliman zei:

Vanuit zijn huis gezien moet het wel Turksat zijn,want de transponders zijn toch uitgeschakeld op eutelsat 7.0 graden oost!

 

Eh ja, dat wist ik ook wel.
Maar een pijl in de lucht tekenen en dat zou dan 42°E zijn?
Lijkt me handig om te weten of je wel de goede kant op kijkt en (dus) ook zicht hebt op 42°E om de plek te kiezen voor je schotel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Alex1970 zei:

 

Eh ja, dat wist ik ook wel.
Maar een pijl in de lucht tekenen en dat zou dan 42°E zijn?
Lijkt me handig om te weten of je wel de goede kant op kijkt en (dus) ook zicht hebt op 42°E om de plek te kiezen voor je schotel.

Ik denk dat Murat van  voetbal wedstrijd aan het genieten is??(gelijk heeft die)

 

Als die het uiteraard heeft laten installeren?

 

Waar Turksat nu hangt(volgens de pijl) maakt toch niet uit hoeft toch niet exact te zijn,als die maar in die range zit,en daar bij de satellietboer die kan ook wel de positie bepalen/opzoeken.

 

 

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste heren, goedenavond allemaal.

sorry voor mijn late reactie, we zijn 2 uur bezig geweest met alles.

 

Allereerst wil ik iedereen hier ontzettend bedanken voor al jullie hulp! Zonder jullie was het zeker niet gelukt. 
De pijl op de foto wijst inderdaad (ongeveer) naar Turksat 42 oost. Ik heb de schotel, van 100cm, een verdieping lager laten plaatsen.  De schotelboer had aardig wat moeite met het vinden van de exacte richting, maar het is gelukt! Hij probeerde eerst met een universele lnb Turksat te vinden. Dat lukte ook, alleen met de speciale lnb niet. Toen hebben we de universele lnb laten zitten en hebben we geprobeerd om mijn kastje te activeren. We kregen inderdaad de melding dat we deze speciale lnb moesten gebruiken om te zoeken naar zenders. Hij heeft de universele lnb vervangen en toen begon die vanzelf zenders te zoeken. In het begin waren het er maar 104. Stekker erin en eruit (stuk of 5x) en toen vond die vanzelf steeds meer zenders, waaronder Digiturk 4k. Helaas kreeg ik de welbekende foutcode van Digiturk, namelijk dat mijn kaartje niet is gekoppeld aan mijn kastje. Snel mijn vaders telefoon gaan halen, want hij heeft Vodafone. Nummerherkenning uit en bellen die handel! Als ze zien dat je met een buitenlands nummer belt, blokkeren ze gelijk alles. Je moet altijd 1-2 uur wachten tot je kaart is gekoppeld aan je kastje. Ik ben nu aan het zweten, haha. Als die maar voor 20:45 gekoppeld is. 
Kalite betekent kwaliteit en güc betekent sterkte. Die zijn allebei 100%. Wel vreemd dat die in het menu op Eutelsat staat. Zou de speciale lnb dan iets misleiden? Ook staat er mdu4, terwijl deze lnb mdu 2 is. Daar ben ik nog niet achter. Ik zal jullie op de hoogte houden wat betreft het beeldkwaliteit. Uiteraard moet ik alle kabels nog netjes wegwerken, vooral omdat mijn katten dol zijn op kabels . Mocht er nog iemand vragen hebben over dit kastje of iets dergelijks, dan probeer ik die te antwoorden!

nogmaals bedankt allemaal!

EC85FB83-1485-4FF2-A1FD-7AA8B075C080.jpeg

F4A36719-ACB6-4A4E-9172-9F81744A9FFA.jpeg

F9F2B5FF-04DA-4A1A-91F5-A75057073C32.jpeg

450F52F1-C1F3-4F73-88E7-904C5A663CD8.jpeg

D05A9597-95E7-4ABA-8CA8-FAD8C47ADFEC.jpeg

aangepast door Muratgala
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...