Ga naar inhoud


Energie modelcontract gezin naar € 5.000,-/jaar.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ook een deel van de energie transitie, energie wordt een luxe product.

Nog even en diesel rijden loont!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik las dat ook op meerdere websites van diverse kranten. Het ging daar over 4000€ rie - kan een update zijn geweest qua bronnen.

Maar ook 4000€ is bijna het 10voud van m'n huidig jaarlijkse last. Dan sluit ik liever alles aan energie af en stop met het moderne leven.

 

Dat begrijpen ze toch zelf ook wel hoop ik?

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
24 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het ging daar over 4000€ rie -

4.000 Euro duurder

 

Men ging uit van een standaard contract voor deze crises van € 1.000

 

De meesten zullen per jaar naar  ruim 6.500€ gaan, gemiddeld 500 per maand, tel daar de huur nog bij op en je bent blut met 1 salaris.

 

Voor de energie transitie, van het gas af en een warmtepomp ben je dan nog eens 30 - 120.000 Euro kwijt.

 

Hoe zij onze huidige minister van Financiën het alweer, we worden allemaal een beetje armer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, ceesv zei:

Hoe zij onze huidige minister van Financiën het alweer

zei

 

https://nos.nl/artikel/2439475-energiebedrijven-bezorgd-over-klanten-met-een-te-laag-maandbedrag

ja extreem vervelend maar ik lig er niet wakker van

ook met diverse colporteurs aan de deur die een nieuw contract willen aanbieden en afsluiten met mij doe ik in z'n geheel niet mee aan de HYPE

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eneco wil in contact komen met mensen die het zwaar hebben om zo

een betalingsregeling te treffen.

Ik weet het niet hoor, maar als je je maandelijkse termijn al niet kan

betalen wat helpt dan een betalingsregeling?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat helpt in zoverre, dat je niet afgesloten wordt.

Maar de kosten gaan door en hangen als een molensteen om je nek.

 

Terug naar vroeger, een kolenkachel in de woonkamer en verder het hele huis koud.

Naar bed met een kruik, gevuld met heet water.

 

De minister van Financiën heeft het al eerder aangegeven, we worden allemaal armer.

Alleen wanneer je al op minimum loon of AOW zit, zak je door het ijs en worden gewone zaken in het leven plotseling luxe.

 

De beleidsmakers zijn het contact met het gewone leven kwijt geraakt, die hebben geen benul van hoe je moet rondkomen met een laag inkomen.

Voor hun is het milieu belangrijker, dat mag wat kosten, maar gaat vooral ten koste van de burger.

 

Die € 5.000 meerkosten zijn ondertussen al in twijfel getrokken, het gaat meer richting € 6.500,-- voor de gasrekening.

Ben Woldring

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ConNou dat zie je verkeerd ervan uitgaande dat je zelf nooit zo'n regeling hebt moeten waarnemen.

Je krijgt de kans om een achterstallige betaling / vordering over een langere termijn gespreid te betalen waarbij jij als portefeuillehouder niet op straat komt te staan en je eigen bezuinigingen kan beheren en overzien.

Ik heb het met onze allerliefste mensvriendelijke Belastingdienst ook op die manier geregeld destijds.

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Tonskidutch zei:

@ConNou dat zie je verkeerd ervan uitgaande dat je zelf nooit zo'n regeling hebt moeten waarnemen.

Je krijgt de kans om een achterstallige betaling / vordering over een langere termijn gespreid te betalen waarbij jij als portefeuillehouder niet op straat komt te staan en je eigen bezuinigingen kan beheren en overzien.

Ik heb het met onze allerliefste mensvriendelijke Belastingdienst ook op die manier geregeld destijds.

 

Maar over de langere termijn is leuk hoor maar dan heb je nog steeds geen geld.

Althans, dat geldt voor een grote groep, die zitten nu al aan de grond.

Als je een kip geplukt hebt dan zitten er geen veren meer op volgens mij.

En die groeien er ook niet aan.

 

Daarnaast, ik ga even linksaf, het huishoudboekje van de overheid komt te kort

en dat wordt aangevuld met woekertaxen die wij met zijn allen moeten betalen.

Op allerhande zaken, zo ook energie.

 

Als ons huishoudboekje niet meer kloppend te krijgen is door de enorme taxen

(Nederland heft het hoogste op de brandstofprijzen volgens mij) kunnen wij

dan aankloppen bij de overheid...?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Con zei:

Als ons huishoudboekje niet meer kloppend te krijgen is door de enorme taxen

(Nederland heft het hoogste op de brandstofprijzen volgens mij) kunnen wij

dan aankloppen bij de overheid...?

 

ja daar zeg je wat

volgens mij zouden we eenmalig 800€ krijgen maar wie dat krijgt en hoe, dat is het Rutte raadsel.

 

niet getreurd is altijd vrolijk

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

 

ja daar zeg je wat

volgens mij zouden we eenmalig 800€ krijgen maar wie dat krijgt en hoe, dat is het Rutte raadsel.

 

niet getreurd is altijd vrolijk

 

Rutte; Nederland blij maken met een dode kip maar

dat zal hij zich niet meer herinneren denk ik.

Rutte's raadsels vertalen zich in selectief geheugen.

  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer elektrisch gaan verwarmen, als alternatief voor gas. (Kijkend naar de kosten grafiek met rood en blauw blok).

En daarnaast met hout en pallet branders, bij verwarmen. Die laatste zijn niet aan te slepen.

Het wordt meer keuzes maken, voor de bestedingen. Uiteindelijk gaat iedereen daar de gevolgen van merken: Horeca, Bioscopen, Pretparken. Misschien wordt het dan eindelijk wat rustiger op Schiphol. Pas dan gaan waarschijnlijk de ogen van dit kabinet open, als ze zelf ook eens een op reis moeten:

" waar zijn alle rijen gebleven ?"

Trieste ontwikkelingen. Zijn we voorlopig niet vanaf.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

verwarmen met propere petrolium ipv gas.Rekening terug gebracht na investering van 300 euro van 250 naar 80 euro per maand.Laat de gasboeren maar stikken en of het milieu dan kapot gaat is hun schuld en niet de onze

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, Con zei:

Als ons huishoudboekje niet meer kloppend te krijgen is door de enorme taxen

(Nederland heft het hoogste op de brandstofprijzen volgens mij) kunnen wij

dan aankloppen bij de overheid...?

Tja, dat kan, maar daarna verhoogt die overheid wel de belastingen om dat te compenseren.

 

De prioriteiten van de overheid liggen even ergens anders, iets met stikstof, immigratie en CO2.

 

Bedrijven lossen het zelf wel op.

De prijzen in de supermarkt zijn gemiddeld met 18% gestegen, vergeleken met de prijzen van een jaar geleden.

Voor een gemiddeld gezin betekent dat € 1.500/jaar extra boodschappen.

 

De reden:

Unilever verkocht afgelopen half jaar minder producten, maar door prijsverhogingen werd er netto meer verdiend.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

 

ja daar zeg je wat

volgens mij zouden we eenmalig 800€ krijgen maar wie dat krijgt en hoe, dat is het Rutte raadsel.

 

niet getreurd is altijd vrolijk

Dat word toch met je energierekening verrekend

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...