Ga naar inhoud


DVB-T uk free vieuw ontvangst belgie


satboybe-nl

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Welkom,

 

Dat zal afhangen van waar je woont.

Direct aan de kust in België, op een hoge locatie met vrij zicht naar Engeland maak je een kans.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik geef je weinig kans dat je wat zult kunnen ontvangen.

250 km overbruggen bij normale condities is ver over de radio horizon.

Alleen bij sporadische e-laag reflecties maak je een kans, maar dan is een breinaald als antenne al voldoende.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ceesv said:

Ik geef je weinig kans dat je wat zult kunnen ontvangen.

250 km overbruggen bij normale condities is ver over de radio horizon.

Alleen bij sporadische e-laag reflecties maak je een kans, maar dan is een breinaald als antenne al voldoende.

 

Als ik het zou proberen just for fun wat zou dan nodig hebben ik geef het al weinig kans op slagen maar maar een leuk projecttje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geloof op dat je weinig succes : ik kom oorspronkelijk uit deze coté.   Ik kon vroeger (analoge tijden) enkel Cristal Palace in Londen ontvangen (toen was het vermogen ook beduidend hoger).

Dover heeft volgens mij een straaldiagram naar het eiland gericht en slechts zeer weinig output richting continent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
30 minuten geleden, satboybe-nl zei:

Als ik het zou proberen just for fun wat zou dan nodig hebben

Een hele hoge mast, enkele honderden meters hoog.

(Lopik heeft met antennes op 250 meter hoogte slechts een zichtlijn van 68 km.)

Vrij zicht naar het westen.

16 gestackte Yagi antennes, gekoelde ruisarme voorversterkers, en een gevoelige ontvanger.

 

En dan maar hopen dat een zender uit Nederland of België de ontvangst niet verstoort.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag in hoeverre wijkt DVB-T techniek af in verhouding tot DAB+ qua ontvangst?

 

De reden dat ik het vraag is uit onwetendheid. Maar omdat ik verwacht dat in essentie er geen groot verschil is, vraag ik mij af of TS het niet gewoon moet proberen. Dit dan door eerst eens simpel een goede richtantenne te plaatsen. Andere kostbare investeringen kunnen altijd nog.

 

Deze optie werp ik op omdat als ik kijk wat er mogelijk is met een simpele zelf gemaakte stick antenne op nauwelijks hoogte, niet optimaal geplaatst en zeker ook niet optimaal aan ontvanger verbonden. Daarmee ontvang ik dingen die ik niet voor mogelijk had gehouden qua afstand. (Los vd resultaten van goede atmosferische omstandigheden)

 

Wellicht wat onnozele insteek, maar als het hoofddoel lering en vermaak is. Dan is het wellicht wel een optie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, ceesv said:

Een hele hoge mast, enkele honderden meters hoog.

(Lopik heeft met antennes op 250 meter hoogte slechts een zichtlijn van 68 km.)

Vrij zicht naar het westen.

16 gestackte Yagi antennes, gekoelde ruisarme voorversterkers, en een gevoelige ontvanger.

 

En dan maar hopen dat een zender uit Nederland of België de ontvangst niet verstoort.

Jammer dat het niet te doen is  ok het is dan maar zoo andere landen met uk en NL buiten kijf testellen hier te ontvangen ik heb hier nog een draai bare channell master met klok liggen  mvg satboybe

 

7 minutes ago, joop001 said:

Vraag in hoeverre wijkt DVB-T techniek af in verhouding tot DAB+ qua ontvangst?

 

De reden dat ik het vraag is uit onwetendheid. Maar omdat ik verwacht dat in essentie er geen groot verschil is, vraag ik mij af of TS het niet gewoon moet proberen. Dit dan door eerst eens simpel een goede richtantenne te plaatsen. Andere kostbare investeringen kunnen altijd nog.

 

Deze optie werp ik op omdat als ik kijk wat er mogelijk is met een simpele zelf gemaakte stick antenne op nauwelijks hoogte, niet optimaal geplaatst en zeker ook niet optimaal aan ontvanger verbonden. Daarmee ontvang ik dingen die ik niet voor mogelijk had gehouden qua afstand. (Los vd resultaten van goede atmosferische omstandigheden)

 

Wellicht wat onnozele insteek, maar als het hoofddoel lering en vermaak is. Dan is het wellicht wel een optie. 

Dat is wat ik bedoel beetje hobby isten wat bedoel je met een stick antenne ik leer graag bij  mvg satboybe

 

aangepast door satboybe-nl
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, satboybe-nl said:

Jammer dat het niet te doen is  ok het is dan maar zoo andere landen met uk en NL buiten kijf testellen hier te ontvangen ik heb hier nog een draai bare channell master met klok liggen  mvg satboybe

 

Dat is wat ik bedoel beetje hobby isten wat bedoel je met een stick antenne ik leer graag bij  mvg satboybe

 

Ik dacht dan deze antenne aante schaffen louter voor de Fun hier spreekt men over long range antenne maar geen idee of het klopt 

51ltk52Sx-L._AC_.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, satboybe-nl zei:
15 minuten geleden, joop001 zei:

Dat is wat ik bedoel beetje hobby isten wat bedoel je met een stick antenne ik leer graag bij  mvg satboybe

Wat ik bedoel met een stick antenne is spriet/stok vormige antenne. In mijn geval heb ik stuk coax mbv berekening lichtsnelheid/frequentie in MHz lengte bepaald. Dat stuk dus bloot gemaakt. Vervolgens in pvc buis gestoken, van fles dop bovenop geplaatst om waterdicht te maken en spul buiten geplaatst op +/- 5 meter. Gewoon om te kijken wat ik dan zou ontvangen. Nou dat smaakt naar meer. De resultaten zijn eigenlijk standaard de NDR radio. Daarnaast regelmatig WDR. Maar dus met goede omstandigheden Belgische zenders maar ook de BBC onlangs. 

 

Maar dit is dan DAB+. 

 

Locatie is regio Drachten Noord Nederland in Friesland om je idee te geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, joop001 zei:

Vraag in hoeverre wijkt DVB-T techniek af in verhouding tot DAB+ qua ontvangst?

 

Nou toch wel behoorlijk hoor,  allereerst de bandbreedte is verschillend. (8 mhz tov 2 mhz) het is geen gesynct netwerkt daar dacht ik,  dus de vermogens zijn hoger. 

 

In principe is het zeker mogelijk wat te ontvangen op incidentele basis maar niet continue. En die antenne is een goed start punt, heeft een iets grotere openingshoek waardoor je iets makkelijk kunt richten en leuke DX hebt.  Ik heb vroeger jrn 90 ook zo'n antenne gehad alleen dan de helft zeg maar. Een andere goede antenne is de televes dat boss maar die is een stuk groter.  En vooral de hoogte gaat belangrijk zijn. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is de antenne, je moet maar is op YouTube kijken voor reviews. Heeft een ingebouwde versterker en 4G filter maar die hoef je niet te gebruiken.  Dus kan ook direct zonder voeding op coax.  Besef dat je ook rekening moet houden met de polarisatie.Soms horizontaal en soms verticaal.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...