Ga naar inhoud


DVB-T uk free vieuw ontvangst belgie


satboybe-nl

Aanbevolen berichten

Op 30-8-2022 om 16:15, satboybe-nl zei:

En dan nog liefst 1 tje met de meeste signaal kan ontvangen

Voor de echte freaks: Channel Master 4251 😉

Verwacht natuurlijk niet alles , en je hebt natuurlijk plaats nodig in uw tuin !!

In 2004 had ik zo'n een 3m UHF-schoteltje gevonden !!

Ik ben in 2005 verhuisd , en kon die niet plaatsen !! Mijn toenmalige buurman

die heeft er een afdak van gemaakt voor het kleedhok naast zijn zwembad !!

https://imageevent-com.translate.goog/holl_ands/parabolic?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=en

https://www-rocketroberts-com.translate.goog/cm4251/cm4251.htm?_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=en

https://www.sat4all.com/forums/topic/366272-klachten-over-slechtere-ontvangst-van-digitenne-na-omzetting-dvb-t2hevc/page/38

https://www.sat4all.com/forums/topic/365503-terug-inversie-ofwel-atmosferische-condities/page/6

https://www.sat4all.com/forums/topic/338403-2-schotels-parallel-koppelen/?do=findComment&comment=2218189

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 9-9-2022 om 17:25, cookie monster zei:

Voor de echte freaks: Channel Master 4251 😉

 


Dan wel vier gestackt. 😜

  • Bedankt 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 30-8-2022 om 08:14, ceesv zei:

Ik geef je weinig kans dat je wat zult kunnen ontvangen.

250 km overbruggen bij normale condities is ver over de radio horizon.

Alleen bij sporadische e-laag reflecties maak je een kans, maar dan is een breinaald als antenne al voldoende.

 

Ook mijn mening.

Maar ieder heeft recht op een hobby.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 12-9-2022 om 16:15, cookie monster zei:

Ja cool.
Op de zendamateurclub waar ik lid ben hebben we ook gestackte 70cm (UHF) en 2m (VHF) antennes op resp. 46 en 42m hoogte.

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Alex1970 zei:

gestackte 70cm (UHF) en 2m (VHF) antennes

En de resultaten , wat ontvang je ermee ?? Altijd leuk om te weten 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-9-2022 om 00:55, cookie monster zei:

En de resultaten , wat ontvang je ermee ?? Altijd leuk om te weten 🙂


Uiteraard bedoeld voor de zendamateurbanden.
Wel eens via de 2m antenne DAB geprobeerd en via de 70cm antennes DVB-T(2), maar dan merk je toch dat ze niet gepiekt zijn op de juiste frequenties en ontvang je niet echt veel meer dan met de geschikte antennes op normale hoogte.

Maar op de amateurbanden overbruggen we er soms 100-den kilometers mee.
We hebben eens een experiment gedaan met smalbandige TV (DVB-S2) via de 2m en daarmee ruim 400 km overbrugt. (Noord Engeland)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Alex1970 zei:

ruim 400 km

Da's de moeite 🙂

 

3 uren geleden, Alex1970 zei:

2m antenne DAB geprobeerd en via de 70cm antennes DVB-T(2)

Begrijpelijk !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hier nog niet gereageerd maar heb veel ervaring met DVB-T(2) DX. De afstand maakt in feite de kans en hoeveelheid tijd per jaar dat je daarvan iets ontvangt. Een afstand van 250 kilometer is voor mij vergelijkbaar met Hamburg. Die kans is sinds DVB-T2 en het in elkaar schuiven van de kanalen tot 48 erg klein geworden. Het maakt een enorm verschil ten opzichte van Bremen dat ongeveer 160 kilometer is, dat lukt tussen de 5 en 10 keer per jaar. Mijn laatste record Denemarken, bijna 500 kilometer, lukt alleen nog omdat ze uitzenden op het in Nederland en Duitsland niet gebruikte kanaal 38. De kans weet ik exact want mijn vorige ontvangst was 10 jaar geleden.

 

Naast de statistische kans heb je ervaring nodig dat je zoekt op het juiste kanaal en moment dat het echt kansrijk is. Er is een goede real time tropo indicatie site maar die werkt vanuit packet radio links op 144 MHz. Dat klopt in 75% van de gevallen ook voor UHF maar dus niet altijd.


Wat ik zelf niet (meer) heb is een DVB-T2 ontvanger die ook al signaal sterkte aangeeft als het signaal nog te slecht is om in te scannen. Dat maakt het super lastig want daardoor ben je blind voor het moment van grote kans. Om die reden gebruik ik een spectrum analyser die in één oogopslag alles laat zien wat er binnenkomt, juist ook de zwakke signalen.

 

Een alternatief is met de signaalsterkte meter van de ontvanger kijken naar een Belgische zender uit de richting van Engeland of bijvoorbeeld Goes. De afstand moet dan groot genoeg zijn om sterkte toename door troposferische condities zichtbaar te maken. In mijn geval is dat een zender op 60 kilometer afstand. Een afstand tot de indicatieve zender kleiner dan 40 kilometer zal weinig opleveren, de sterkte blijft dan gelijk.

 

Dus al met al een heel kleine kans die je met ervaring moet pakken. Om de hobby leuk te houden heb ik ontvangst van zenders die meermalen per jaar binnenkomen hard nodig, anders is het voor mij echt te sober.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...