Ga naar inhoud


Mag een 2 fase leiding voor elektronisch koken door een kabelgooitje?


Miauw
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Op 18-10-2022 om 10:34, window zei:

Er is erg veel wijsheid behandeld in dit topic. 

Echter, is deze wetenschap wel nodig voor amateur ?

Hier ten lande mogen alleen erkende installateurs aan electrische installaties werken. En die zullen dus gediplomeerd en wettelijk goed gekeurd moeten zijn !

Kan mij heugen, dat ik eens nachtdienst had, bij de graansiloos, waar ik toen werkte, en met een collega met een boormachine bezig was.

Op gegeven ogenblik begon snoertje te roken, kortsluiting. Simpele reparatie, dacht ik, snoertje met 2 aders… Echter, mijn collega liet niet toe, dat ik die reparatie uit zou voeren…Dat moest volgende dag door electricien gebeuren…! - Werd dus lange nacht, want we hadden verders niks anders om handen…!

 

Als diagnose denk ik te kunnen stellen, dat je dit soort problemen pas tegen komt, als je met Beun de Haas in zee gaat…? 
Sterkte met het oplossen. gr. George

 

Het probleem met een "sociale" woningcorporatie is dat deze juist overal op probeert te bezuinigen, gevolg, ze nemen een aannemer die het goedkoopst kan leveren, gevolg daarvan is dat deze zo veel mogelijk winst wil maken, gevolg daarvan is dat de aannemer het niet zo nauw neemt met de regelgeving.

 

Het valt mij nog mee dat hij geen elektra draad door mijn gootsteen laat lopen, echter scheelt het niet veel qua denkvermogen van de aannemer. 

 

Dat heb je als je in een woning van een (a)sociale woningcorporatie woont die na jaren het nog steeds niet lukt de boel te slopen en nieuwbouw neer te zetten, dan gaan ze aanmodderen tot het wel kan.

 

Gevolg ..........

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Miauw : sorry, ik had ergens het idee, dat je zelf voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten…?

Daar is in principe niks mis mee, maar als je dat doet, loop je risico.

Ik zelf doe veel zelf, maar heb het geluk kennissen te hebben, die goed in de ( electrische ) materie bekend zijn.

 

Zoals jij het schetst, ben je blijkbaar afhankelijk van onprofessionele knutselaars, en dan benijd ik je niet.  !

vr.gr. George

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, window zei:

@Miauw : sorry, ik had ergens het idee, dat je zelf voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten…?

Daar is in principe niks mis mee, maar als je dat doet, loop je risico.

Ik zelf doe veel zelf, maar heb het geluk kennissen te hebben, die goed in de ( electrische ) materie bekend zijn.

 

Zoals jij het schetst, ben je blijkbaar afhankelijk van onprofessionele knutselaars, en dan benijd ik je niet.  !

vr.gr. George

 

Ik ben afhankelijk van een woningcorporatie waar ik een woning huur die de giedkoopste aannemer inhuurt die het vervolgens niet zo nauw neemt, of klopt het wel, ik ben de weg kwijt geraakt. 

 

@ceesv, ik heb het de antwoorden op mijn vragen schreef je, ik kan het niet uit elkaar houden, wat is in 1 bericht het juiste antwoord? 

 

Please? 😟

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-10-2022 om 20:06, ceesv zei:

Mocht er brand uitbreken gaat de verzekering achteraf bepalen of er wel volgens voorschrift gewerkt is.

 

Ik heb wel moeten vaststelen dat er tussen de NEN 101uit 1975 en die van 2022 grote verschillen zijn.

 

Maar wanneer je de voorschriften volgt kan er weinig mis gaan.

 

Gisteren is mij uitgelegd dat de NEN 101 in 2022 totaal anders is dan die uit 1975, het gaat wel heel erg ver. Het mag, maar of het ook werkelijk goed is, daar is de mening van de gene die ik buiten dit forum het voorlegde nogal anders over, vandaar alle verschillen.

 

Wat ik wel raar vindt is dat het ene moment het bouwjaar 1954 erbij wordt gehaald en als het beter uit komt het andere moment 2022, vooral in het voordeel van de woningcorporatie.

 

Nu begrijp ik waar alle verschillende overigens goedbedoelde uitleggen vandaan komen.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik had even wat extra uitleg nodig om tot de conclusie te komen dat het citaat het juiste (wel bedenkelijk en niet persoonlijk) antwoord de juiste is.

 

Om persoonlijke redenen kost het mij meer tijd om de puzzelstukjes tot een geheel te krijgen.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...