Ga naar inhoud


Via internet TV kijken op DM500hd.


rick8245

Aanbevolen berichten

Ik heb een oude maar zeer goed werkende DM500hd. 

Thuis binnen het eigen netwerk gebruik ik web omgeving om boven tv te kijken. 

Ik zou graag vanuit ons huis in Italië tv willen kijken op de DM500hd die in Nederland staat en wel via internet. 

De router staat er voor open maar als ik webadres invul krijg ik. 

 

Forbidden. 

403.6 IP adres rejected. 

 

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? 

 

Bij voorbaat dank. 

Rick8245 

Link naar reactie
Delen op andere sites


VPN tunnel installeren..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Steeds meer providers gebruiken een dubbel nat.

Jou ip adres thuis is dan een ander adres als het wan ip adres.

 

De vraag is of dat in jouw geval ook aan de orde is.

 

Nog even verder gezocht, lijkt er inderdaad op dat het adres geblacklisted is door de provider zoals @Mimisiku aangaf.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak kan je eigen router dat zelf. Het gecreëerde certifikaat installeer je op het device waarmee je in het buitenland kijkt. Ik heb zelf een FritzBox en een eigen vast IPV4 én IPV6 adres.

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 minuten geleden, rick8245 zei:

Voor de DM500hd heb ik wel een vast ip4 Adres. 

Dat begint toch niet met 192.168.xxx.xxx?

 

Ziggo geeft voor particulieren een dynamisch wan ip adres,hoe heb je dat vaste adres geregeld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een Amerikaanse streaming dienst, niet iets om jouw ontvanger remote te kunnen bekijken.

 

@michaelangelo bedoelt vermoedelijk een sling box, dat is ook geen oplossing.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je die forbidden melding als je in italie jou externe IP adres uit Nederland intypt.?   Want dat is toch op z'n minst merkwaardig te noemen. Waarom zou een provider in Italie Nederlandse IP adressen blokkeren?  Of Ziggo blokkeert iets, dat zou ook kunnen. 

 

Dan gaat een VPN server op je thuis IP ook niet werken immers alle verkeer naar dat IP wordt blijkbaar geblokkeerd. 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het in NL proberen heeft niet zo veel zin,  als het al werkt met een andere poort voor rpi, dan zal de DM500HD ook wel werken mits die een vast LAN IP heeft.

 

Zet wel https aan indien mogelijk met een veilig wachtwoord. Of zoals andere al aangeven nog beter installeer een VPN server thuis. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...