Ga naar inhoud


Via internet TV kijken op DM500hd.


rick8245

Aanbevolen berichten

  • Moderator

 

vult u bij 'Aanpassen' het IP-adres met het poortnummer in, bijvoorbeeld 192.168.1.151:8080. Klik op afspelen om de stream te starten

n.image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, ceesv zei:

vult u bij 'Aanpassen' het IP-adres met het poortnummer in, bijvoorbeeld 192.168.1.151:8080. Klik op afspelen om de stream te starten

 

Heb je dat wel zelf getest? Zo werkt dat bij mij niet namelijk. Hoe weet de ontvanger dan welke zender die moet weergeven?

 

De juiste URL kun je op de volgende manier vinden. Let wel , voor elke zender heb je een andere URL nodig.

Start de webinterface in de browser door het ipadress in te vullen.

Zodra de webif is gestart kies je je favoriete zender, als je box dat ondersteunt kies je het best de getranscodeerde stream.

Als je VLC op je computer hebt geïnstalleerd, zal deze opstarten en na enige seconden het kanaal weergeven.

 

Om de directe URL te vinden doe je het volgende:

Ga in VLC naar Gereedschap-> Media informatie.

Onderin vind je de benodigde URL. Die vul je voortaan in bij: Media openen -> Netwerk, zoals op jouw screenshot.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2022 om 11:24, rick8245 zei:

Gisteren nog niet maar nu wel. 

 

Je hebt maar 1 tuner, dus het werkt waarschijnlijk alleen als de box in stand-by staat, of op dezelfde zender staat afgestemd.

 

Op 10-10-2022 om 11:24, rick8245 zei:

Nu kan ik vanuit Italie mooi kijken naar via mijn DM500 HD.

 

Ik neem even aan dat je het getest heb binnen je eigen netwerk. Dan maak je gebruik van NAT loopback, waarbij de router de connectie maakt.

Je moet het zeker ook eens testen vanuit een locatie van buiten je eigen netwerk.

 

En ik hoop dat je weet wat je doet i.v.m. de veiligheid.

Je wilt niet weten hoeveel Chinezen en Russen je router/DM500 proberen in te komen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ja zo een open poort is een probleem. Bij Sling was alles beveiligd met een account, aansturen via hun servers en moeilijke wachtwoorden, maar na uitzetten van Slingbox servers op 9 november heeft Sling zelf een grote aanval ingezet vooral op de oudere boxen die ook zonder de Slingservers met oudere software op je pc of laptop konden blijven werken. De firmware is veranderd door een malware update en duizenden  AV, Classic, Solo, Pro en ProHD boxen tot brick gemaakt. Via de open poorten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan op zijn minst niet netjes van Sling… Eigenlijk een geval van computervredebreuk….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ietsje Off Topic

Ik heb hier een oude DM500HD V1 opgetuigd met een oude OpenPli 4.0. Kanaallijst erin en kaartondersteuning voor Canal Digitaal en TV Vlaanderen. Via VPN certificaat in mijn FritzBox is de box ook van buitenaf benaderbaar. Heb nog een echt statisch IPV4 én IPV6 adres van mijn provider. De box is voor 95% vol dus veel meer kan er niet mee. Maar het werkt nog prima.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...