Ga naar inhoud


Master Slave instelling


HansvW
Ga naar oplossing Opgelost door Frans B,

Aanbevolen berichten

Hallo , wie kan mij helpen.

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb twee satelliet tuners t.w. GigaBlue UHD IP 4K en de UHD QUAD 4K.

De laatste staat in de huiskamer via de schotel als master en de eerste als slave in de slaapkamer via WLan.

De satelliet uitzendingen gaan prima, geen probleem maar de internet verbinding gaan alleen goed op de master en niet op de slave.

Hoe moet ik het instellen zodat ze alle bij het zelfde weergeven los van elkaar?

De QUAD draait op OpenPli 8.3 en de IP op voorgeïnstalleerde software van GigaBlue (zie foto's).

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, HansvW zei:

Hallo , wie kan mij helpen.

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb twee satelliet tuners t.w. GigaBlue UHD IP 4K en de UHD QUAD 4K.

De laatste staat in de huiskamer via de schotel als master en de eerste als slave in de slaapkamer via WLan.

De satelliet uitzendingen gaan prima, geen probleem maar de internet verbinding gaan alleen goed op de master en niet op de slave.

Hoe moet ik het instellen zodat ze alle bij het zelfde weergeven los van elkaar?

De QUAD draait op OpenPli 8.3 en de IP op voorgeïnstalleerde software van GigaBlue (zie foto's).

 

instelling 1.jpg

instelling 2.jpg

instelling 3.jpg

instelling 4.jpg

instelling 5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, HansvW zei:

De laatste staat in de huiskamer via de schotel als master en de eerste als slave in de slaapkamer via WLan.

 

2 uren geleden, HansvW zei:

Ik gebruik geen WiFi, het is een vaste verbinding.


Een vaste verbinding via Wlan? Ik geef het nu al op.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is kennelijk wat verwarring over lan en wlan.

@HansvW zal indien de aansluiting bekabeld is, lan bedoelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Frans B zei:

Je moet beide boxen met een vast (static) IP instellen. Dan dmv de softcam (OSCam ofzo) in de box met kaart een user account aanmaken, en dan in de client een client account aanmaken.

Hallo Frans, is het mogelijk om telefonische ondersteuning te krijgen in deze, want ik snap dit niet zo goed wat ik moet doen.

Dit is ook de reden, dat ik foto's heb gemaakt van wat ik op het scherm zie.

Bij voorbaat dank

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat dit in de groep softcams staat maar ik zie de relatie niet tussen streamen en een softcam. Misschien handig als een moderator dit topic verplaatst naar de juiste sectie. Of zie ik iets over het hoofd? De cliënt moet toch gewoon alles streamen vanaf de master incl. de streams? De streams hoeven mijns inziens niet via de master te lopen want box 2 heeft immers een vaste internetverbinding en geen eigen tuner. Oscam doet in dit verhaal niet ter zake.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Ik zie nu pas dat dit in de groep softcams staat maar ik zie de relatie niet tussen streamen en een softcam. Misschien handig als een moderator dit topic verplaatst naar de juiste sectie. Of zie ik iets over het hoofd? De cliënt moet toch gewoon alles streamen vanaf de master incl. de streams? De streams hoeven mijns inziens niet via de master te lopen want box 2 heeft immers een vaste internetverbinding en geen eigen tuner. Oscam doet in dit verhaal niet ter zake.

Hallo John, je hebt gelijk ik ook niet. Alles wordt weergegeven wat via de satelliet binnen komt. In mijn geval 13, 19, 23 en de 28 graden. Maar de streams niet.

Ik weet het niet meer wat ik moet doen.

Groetjes Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Frans B zei:

volgens mij kan je een stream niet doorstreamen. Maar je kan die streams gewoon in je slave decoder plaatsen en die streamen dan rechtsreeks.

Dreamboxedit kan je helpen om de lijst te maken.

Met de vorige set Vu+ ultimo plus Mut@nt HD11 ging het wel. Maar ik weet de instellingen niet meer en ze doen het ook niet meer.

Vandaar dat ik nieuwe sets heb gekocht i.p.v. laten repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-10-2022 om 13:12, ceesv zei:

Er is kennelijk wat verwarring over lan en wlan.

 

Op 26-10-2022 om 18:51, HansvW zei:

Maar ik weet de instellingen niet meer en ze doen het ook niet meer.

 

streams die via het internet opgeroepen kunnen worden (LAN of WLAN) werken niet altijd en ook werken die niet in elk enigma2 image

die URL's die opgeroepen worden zijn veelal tijdelijk van aard en daarnaast worden HTTP of HTTPS poorten nog wel eens foutief opgenomen in de settings

 

natuurlijk heeft een stream te maken met oscam indien dat via die softcam server als emu wordt aangeboden

Hetgeen illegaal is.

 

Ik zie veel teveel foto's in je afbeeldingen en veel te weinig informatie over de settings / streams kun je met dreamboxedit qua info en url gewoon tonen.

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...