Ga naar inhoud


seca kaart kapot?


sp2

Aanbevolen berichten

Dit lijkt me meer dan voldoende maar als het goed is moet er al een softcam op die andere box staan, anders heb je de kaart nooit kunnen testen.. 

 

[reader]
label                           =  TVV
description               = TV Vlaanderen
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0 
autospeed                     = 1
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                  = 2700

group                         = 1

caid                          = 0100
ident                         = 0100:00006C
emmcache                      = 1,1,2,0
blockemm-unknown    = 1
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
srvidholdtime                 = 2
 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had hem gewoon gekopieerd uit mijn VU+Zero4K. Je moest eens weten wat ik er al had uitgesloopt voordat ik hem postte :) De hele Nagra boel van de test zat er nog in..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Codx zei:

Dit lijkt me meer dan voldoende maar als het goed is moet er al een softcam op die andere box staan, anders heb je de kaart nooit kunnen testen.. 

 

[reader]
label                           =  TVV
description               = TV Vlaanderen
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0 
autospeed                     = 1
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                  = 2700

group                         = 1

caid                          = 0100
ident                         = 0100:00006C
emmcache                      = 1,1,2,0
blockemm-unknown    = 1
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
srvidholdtime                 = 2
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat ik op het einde van mijn kunnen zit. zal een expert moeten inschakelen.Wel stiekem jaloers hoe bedreven jullie zijn in het linux gebeuren.

Toch bedankt voor de hulp.Niet dat ik het opgeef , maar heb niet de skils en kennis die jullie hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zo snel opgeven? Via je afstandsbediening kun je oscam installeren en activeren. Via het programma DCC kun je de oscam.server aanmaken en overtypen… Komt heen Lienuks kennis bij kijken…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Mimisiku zei:

Waarom zo snel opgeven? Via je afstandsbediening kun je oscam installeren en activeren. Via het programma DCC kun je de oscam.server aanmaken en overtypen… Komt heen Lienuks kennis bij kijken…

Ik vrees dat er ondertussen meer aan de hand is met de vu+solo4k.Er staat oscam op (stond er al op blijkbaar). ik kan dus met mijn ci+ tvv kaart kijken naar vrt 1 en 2 hd , bvn en tvv kanaal ook. alle fta werken ook. bij de signaalzoeker merk ik op dat hij lockt en 77 procent op astra  1, maar op de astra 3 schommelt dit tot max 10 procent en lockt deze niet.Op de oudere ultimo kan ik met mijn ci+ kaart alles bekijken van tvv. Bij de signaalzoeker op deze lockt de astra3 wel en geeft zelfs 80 procent. Zou dit een tuner zijn die stuk is? Tenslotte is mijn beeld weggevallen tijdens het kijken op vtm (astra3). Ongetwijfeld zijn er nog instellingen verkeerd waardoor mijn oude seca kaart niet werkt (hoop ik toch). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult duidelijker moeten zijn. We zitten helaas niet naast je op de bank..

 

De oude VU+Ultimo geeft beeld op alle kanalen middels de CI+ module.

Gebruik je hierbij dezelfde coax-kabel als op de Solo4K? Zo ja, dan is de schoteluitlijning en de LNB in orde. Ik hoop dat je bij het wisselen van de coax-kabel de boxen wel eerst keurig uitschakelt. Gebruik je op de Solo4K een andere set coax-kabels óf andere uitgang van je LNB dan is de kans groot dat een uitgang van de LNB gewoon defect is (of slecht contact).. Misschien handig om een tekening te maken van je setup?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Checken en uitsluiten, inderdaad. En anders iemand erbij halen.

Misschien ook even de gehele Astra3 fris binnenhalen en kijken of het probleem weg is?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ‘zwabberend’ signaal op 1 satelliet is vaak een defect LNB. Komt megaveel voor bij de duoLNB! DiseqC schakeling defect of segmentuitval…. Heb er al vele voorbij zien komen inclusief mijn eigen LNB (ooit)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je zult duidelijker moeten zijn. We zitten helaas niet naast je op de bank..

 

De oude VU+Ultimo geeft beeld op alle kanalen middels de CI+ module.

Gebruik je hierbij dezelfde coax-kabel als op de Solo4K? Zo ja, dan is de schoteluitlijning en de LNB in orde. Ik hoop dat je bij het wisselen van de coax-kabel de boxen wel eerst keurig uitschakelt. Gebruik je op de Solo4K een andere set coax-kabels óf andere uitgang van je LNB dan is de kans groot dat een uitgang van de LNB gewoon defect is (of slecht contact).. Misschien handig om een tekening te maken van je setup

Alles is uitgetest op dezelfde coax kabel.Heb nog een lnb liggen dus zal deze ook eens uitwisselen dit weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 8-11-2022 om 20:29, sp2 zei:

gisterenavond plots geen beeld meer op onze vu+solo 4k. Ik heb stomweg een update gedaan en hierdoor is de vu+ solo4k onbruikbaar geworden.

Kan je hier iets meer vertellen wat je gedaan hebt?

Een update maakt je ontvanger doorgaans niet onbruikbaar.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je best de settings van je Solo4K controleren. Is die identiek aan je oude VU+ dan is je tuner defect…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Een ‘zwabberend’ signaal op 1 satelliet is vaak een defect LNB. Komt megaveel voor bij de duoLNB! DiseqC schakeling defect of segmentuitval…. Heb er al vele voorbij zien komen inclusief mijn eigen LNB (ooit)

Vandaar ook deze suggestie: checken en uitsluiten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...