Ga naar inhoud


Beste LNB voor HotBird


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Bezit een ‘klassieke’ opstelling Astra1,2,3,HotBird. Allemaal Quad LNB’s van Inverto m.u.v. de HotBird. Dat WAS ook een Inverto maar door weersinvloeden is daarvan de kap gesprongen en defect geraakt. Vervangen door een algemene quad van het merk Smart. Wil deze vervangen voor een nieuwe. Sommige kanalen van de HotBird zitten op het randje.. De schotel staat overigens perfect uitgericht… De ontvangst was met de oude Inverto beduidend beter…

 

Welke LNB komt in aanmerking?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is ook een optie, maar ze zijn inmiddels wel op leeftijd. Een nieuwe kan geen qua(a)d….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik een Inverto Premium Quad nemen. Ik zie hem in Nederland te koop voor €19,99. Er staat wel bij dat het een pll-lnb is en dat is hij niet. Dat is alleen de nieuwe serie met de veel grotere kop maar volgens het doosje wat ze ook afbeelden is het duidelijk de Inverto Premium Quad die al enige tijd niet meer gemaakt wordt.

Inverto Premium Quad.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Mimisiku zei:

Welke LNB komt in aanmerking?

 

Als je een triax of sab rail gebruikt op een grote schotel, dan kan het helpen om die wat te vervormen, zodat de LNB van de Hotbird wat hoger komt te staan.

Als je dat niet ziet zitten dan kun je beter een 60 mm LNB gebruiken.

Smallere LNBs zitten sneller naast de RF bundel (of wolk)  en vergen een preciezere afstelling, zo is mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd: de schotel staat prima afgesteld. Het is echt de LNB die minder is geworden… Ga een nieuwe LNB bestellen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Old Satterhand zei:

Als je dat niet ziet zitten dan kun je beter een 60 mm LNB gebruiken.

Smallere LNBs zitten sneller naast de RF bundel (of wolk)  en vergen een preciezere afstelling, zo is mijn ervaring.

Ik weet niet of je het advies van een lnb van 60mm geeft na aanleiding van de lnb die ik heb gegeven maar ik heb het advies gegeven van deze Inverto Premium juist omdat die een kop van 60mm heeft. De 40mm die daar bij staat heeft betrekking op de halsdiameter. De nieuwe serie van Inverto met de Inverto Premium PLL heeft een onnodig grote kop waardoor die bijna niet op een rail te gebruiken is en de Inverto Ultra PLL heeft juist weer een kleinere kop van 48mm die minder vangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Sprietje zei:

...Ik weet niet of je het advies van een lnb van 60mm geeft na aanleiding van de lnb die ik heb gegeven...

 

Nee, ik duizel altijd van de vele versies van de Black Ultra, of is het Ultra Black?

 

Ik heb mijn ervaring willen delen, die ik nog even wil samenvatten:

  • Gebruik altijd een kop van 60 mm als je er de ruimte voor hebt.
  • Omdat de hoogte van de LNB op een Triax rail niet instelbaar is, kun je in sommige gevallen, vooral bij de wat grotere schotels, winst behalen door de rail iets te vervormen, zodat de Hotbird LNB iets hoger komt te staan. Hoeveel hoger kan jij wel berekenen toch?
  • voor het afstellen van de LNB, vooral als je een goedkoop metertje gebruikt, zoek je transponders met de laagste CNR, omdat die meters snel op 100% komen.

 

Als daar belangstelling voor is, wil ik best een overzicht geven van de transponders met de laagste CNR voor de 4 populaire DTH satellieten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Sprietje zei:

Toen ik 15 jaar geleden mijn Triax 115 plaatste in Spanje, heb ik al geschreven dat ik de rail gebogen heb.

 

Nou breekt mijn klomp! Enige jaren geleden werd mijn suggestie om de Triax rail te buigen door jou nog als ONZIN bestempeld.

Graag ontvang ik alsnog een excuus hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje Vandaag besteld, laat je weten of het een positieve uitwerking heeft. Ga er wel van uit want de huidige LNB was een 'paniekaankoop'. Moest er snel eentje kopen vanwege uitzending.... Met 2 dB op de zwakkere transponders ben ik al tevreden.. Heb een TivúSAT kaart en de zenders VH1 en Super! zitten op het randje. De RAI zit op 12.2 dB...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, bedoelen jullie dit onderwerp?

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Old Satterhand zei:

Nou breekt mijn klomp! Enige jaren geleden werd mijn suggestie om de Triax rail te buigen door jou nog als ONZIN bestempeld.

Graag ontvang ik alsnog een excuus hiervoor.

Graag ontvang ik je excuses voor dingen die je beweert die ik nooit geschreven heb, zie: 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ceesv zei:

Eh, bedoelen jullie dit onderwerp?

 

Neen het was een jaar eerder, augustus 2020. Dat is ook terug te vinden in dat draadje uit 2021.

Het is dus uiterst twijfelachtig dat sprietje 15 jaar eerder een triax rail heeft verbogen, want dan had hij dat wel ter sprake gebracht in 2020.

En dan had hij mijn opmerking ook niet af hoeven doen met "een onzinverhaal".

Want dat was de letterlijke tekst van sprietje in 2020.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

12 uren geleden, Sprietje zei:

Graag ontvang ik je excuses voor dingen die je beweert die ik nooit geschreven heb, zie: 

 

Een selectief geheugen, het pikken van andermans ideeën, al eens aan gedacht om in de politiek te gaan?
Of is dit gewoon de Sprietje methode?

 

Maar ik heb er nog eens over nagedacht en ik vind het eigenlijk wel goed dat je mijn idee hebt overgenomen.
Ik ben nog opgevoed in de tijd dat hoogbegaafden niet in een apart klasje werden gezet maar werden geleerd om de minder bedeelden te helpen.
Dat pas ik op dit forum ook toe en ik ben verheugd dat het bij jou ook is gelukt.
En dat woordje "onzin" wat toendertijd jouw stopwoordje was, gebruik je ook niet zo vaak meer.

 

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...