Ga naar inhoud


Raar maar waar, interne cardreaders van 3 ontvangers defect in 2 weken.


Zorba

Aanbevolen berichten

ik heb een vermoeden dat de canaal digitaalkaart interne cardreaders verwoest ,ik heb nu reeds 3 receivers waarvan al mijn cardreaders niet meer werken. Het begon met de bovenste reader van mijn VUduo2 tijdens het spelen viel canaaldigtaal uit de kaart werd niet meer uitgelzezn ,ik stak ze in de onderste en ze werkte weer 8 dagen later het zelfde liedje geen van beide werkte nog ,dan maar naar de xtrend en wat denk je 8 dagen later bovenste reader terug stuk dus naar de onderste en ja hoor 5 dagen later terug zelfde liedje ,met mijn tv vlaanderen kaart heb ik in mijn laatste receiver nog steeds geen probleem speelt nu al 6 jaar,

 Heeft iemand een ervaring met stuk gaan van interne cardrearders, vind het verdacht dat er reeds 4 stuk zijn telkens met de zelfde kaart

alle 3 de receivers opnieuw geflasht maar geen van de 3 werkt terug

Zorba

 

VUDUO4kSE- VU Duo²- X-trend 4000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het is altijd mogelijk dat jouw kaart defect is en daardoor je readers kapot gaan.

Tot nu toe zijn er geen andere meldingen over defecte interne cardreaders.

 

Bij mij werkt de kaart al jaren probleemloos in de interne cardreader.

 

Misschien kan je iets meer vertellen over je gebruikte softcam en de configuratie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar Raar maar waar, interne cardreaders van 3 ontvangers defect in 2 weken.

Heb je de kaart readers ook met andere kaarten getest?  Het verhaal lijkt mij sterk gezien kaarten eerder stuk gaan dan readers.  Ik heb nog nooit gehoord dat een reader is stuk gegaan door een kaart.  Bovendien wat geeft de log aan als je er een kaart in stopt.? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte die kaarten ook sinds 2012 en nog nooit problemen ervaren. Nu alleen nog TVV kaarten (en die zijn gelijk aan die van CDS)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste uitval wad het op het bovenste slot van mijn vuduo²se met openpli 7.3 en oscam erop nooit problemen gehad ervoor ,nu dacht ik alles gaat stuk kan gebeuren .Echter 14 dagen later ging de onderste stuk dus geen tv meer. Beneden had ik een Xtrend 4000 staan ook met 2 slot inside daar stond de 8.2 open pli en ook oscam op en ja na een grote week opnieuw een reader stuk dus de box opnieuw geflasht met 8.3 erop nu en opnieuw oscam nu hielt die het 14 dagen uit opnieuw stuk.

Ik durf nu mijn kaart niet meer in de VU+duo4kse steken ik heb daar maar een slot en als ie daar stuk gaat kan ik geen tv meer kijken daar zit mijn TVV kaart in en heb totaal geen problemen. Er staat me echter niets meer te doen dan mijn canaal digitaal abonnement op te zeggen want ik ben 100% zeker dat de kaart het probleem is, die al 2 boxen stuk gemaakt heeft..

Zorba

 

VUDUO4kSE- VU Duo²- X-trend 4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Codx zei:

Ik heb nog nooit gehoord dat een reader is stuk gegaan door een kaart.

ik ook niet

 

15 uren geleden, Codx zei:

Bovendien wat geeft de log aan als je er een kaart in stopt.? 

dat is wel belangrijk om te weten + de oscam conf

@Zorba

is op de kaart het contact printje ook wel mooi schoon ( Rotring B20 rapid erasor) gummetje erover geweest

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats een log direct na het starten van de kaart. We zien nu alleen een stukje bij een zender omschakeling….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep mist net het bovenste stuk... kan nog net lezen card init error maar had graag gekeken of die een ATR ziet bijv. En de inhoud van oscam.server is ook belangrijk.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds geen info bij het starten van OScam….. Klik op Restart en maak meteen een uitdraai van Livelog waarbij de kaart geïnstalleerd wordt… 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij bedoeld is gewoon de reader herstarten en dan in de live log kijken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook…. Ik herstart altijd…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...