Ga naar inhoud


online betaling met Visa kaart (Visa secure)


boudeman

Aanbevolen berichten

Het is nu al enkele keren gebeurd dat een betaling met Visa bij online shopping niet plaatsvindt. Dit heeft m.i. te maken met de 2FA authorisatie.

Na alles ingevuld te hebben, komt er geen scherm waarbij authorisatie kan plaatsvinden. Soms krijg je de mededeling dat de betaling niet succesvol was,soms gebeurt er niets en merk je dat pas later.

Mijn browser is Firefox, ik gebruik hem in private mode. Kennelijk blokkeert hij het authorisatiescherm.

Er zijn voor mij mogelijk rwee opties:

Iets veranderen in de instellingen van Firefox. Dan hoor ik graag suggesties en oplossingen

of afscheid nemen van Firefox en een andere browser gaan gebruuiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 hours ago, boudeman said:

Mijn browser is Firefox, ik gebruik hem in private mode. Kennelijk blokkeert hij het authorisatiescherm.

Dat is vrijwel zeker het probleem. Probeer het eens in de niet-private mode. Want er worden gegarandeerd cookies etc gebruikt, en pop-up schermen.

Naar mijn mening zal iedere browser in private mode hetzelfde probleem geven. 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ra ra. Na twee dagen na de mededeling dat de betaling "fehlgeschlagen" was. is hij toch zonder verdere actie van mijn kant geaccepteerd.
Zowel banken als online shops hebben elk hun eigen oplossing gezocht om aan de EU voorwaarde voor 2FA te voldoen. Het is een beetje ratjetoe geworden. Veel online shops geef je een eenmalige machtiging en dan merk je als klant van 2FA niets. Bij een hotelboeking met credit card idem. Dus het gebeurt maar heel zelden dat ik een online bestelling met de credit card betaal. En dan spelen je browser instellingen met 2FA een rol. Ik heb inmiddels gevonden hoe ik de private mode kan uitschakelen, en dat zal ik bij de volgende transactie doen.
Op mijn desktop is Firefox default, en Brave reserve. Op mijn tablet en smartphone is Brave default.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom gebruik je eigenlijk private mode?

Wat voegt het volgens jou toe aan je veiligheid?

 

Of wordt je computer door meer mensen gebruikt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Waarom gebruik je eigenlijk private mode?

Wat voegt het volgens jou toe aan je veiligheid?

 

Of wordt je computer door meer mensen gebruikt?

Neen, ik gebruik de PC alleen. Ik heb er nooit zo over nagedacht, maar ik kom eigenlijk zelden of nooit problemen met surfen tegen. Misschien geeft het (onterecht?) een gevoel van meer veiligheid en anonimiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Private mode betekent dat jouw browser in jouw computer aan het einde van de sessie alles over je surfgedrag "vergeet".

Je bent op het net niet extra beveiligd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mastercard en Visa werken met Firefox ook niet lekker , met Google Chrome werkt alles prima.

 

Maar waarom niet werken met Paypal is uiterst veilig . Je kan je Visa of Mastercard hier gerust aan koppelen . Als je online een bestelling wil afhandelen moet je bovenop je email adres en je wachtwoord ook bevestigen met een code van vijf cijfers die je ontvangt via een bericht op je GSM nummer om aan te tonen dat het wel degelijk jou is die aanmeldt. Veiliger kan niet.

Toevallig heb ik vandaag een  bestelling geplaatst op een overzeese webshop en betaald met Paypal . Het vreemde is dat je op deze webshop enkel kan betalen met Paypal. Dan sta je daar thuis lekker te zwaaien met je Visa of Mastercard waarmee je niets kan doen.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen enkel probleem hier met paypal (geregistreerde versie) en mastercard.Sinds 15 jaar reeds .Noch via internet noch via live betalingen.Tweede verificatie stel je wel zelf in als veiligheid en sommige winkels vragen dit en anderen gaat de betaling gewoon door via het bakje en de veilige code van het bakje.Spreek wel voor belgische banken dan.Voor mijn chinese vriend gaat het zelfs automatisch.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook aan je bank liggen die enkel 2FA aanvaard.

(Zoals Keytrade)

Onlangs een betaling gedaan met visa bij Amazon.

Betaling was aanvaard zonder 2FA.

Een paar uur later kreeg ik bericht dat de betaling niet was gelukt.

Toen ik de betaling opnieuw deed was er wel 2FA nodig.

 

Toestellen betaal ik met Visa en niet met PayPal voor de extra garantie en verzekeringen die je krijgt.

En die heb je niet bij PayPal.

Andere zaken betaal ik wel al eens met Paypal al is hun garantie dat je je geld terug krijgt bij problemen niet meer zo zeker.

 

Mvg

 

 

Oei waarom staat mijn tekst in het rose?

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...