Ga naar inhoud


Ik wil graag Zweedse zenders via satteliet ontvangen


SatNoob

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer ik het goed begrijp ga je dus screenshots verzamelen.

Zou je dan kunnen volstaan met één ontvanger welke doorlopend de 10 zenders scant.

 

Je zou op die manier bijvoorbeeld 1 frame per seconde kunnen opslaan om op die manier vast te leggen wat er uitgezonden is.

 

10 zenders 24/7 opslaan gaat een behoorlijke berg data worden, per uur kan je voor een HD zender op ongeveer 5 Gig rekenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 12/6/2022 at 4:33 PM, ceesv said:

Wanneer ik het goed begrijp ga je dus screenshots verzamelen.

Zou je dan kunnen volstaan met één ontvanger welke doorlopend de 10 zenders scant.

 

Je zou op die manier bijvoorbeeld 1 frame per seconde kunnen opslaan om op die manier vast te leggen wat er uitgezonden is.

 

10 zenders 24/7 opslaan gaat een behoorlijke berg data worden, per uur kan je voor een HD zender op ongeveer 5 Gig rekenen.

Hoi Ceesv,

 

Nee, ik zit er wel echt aan vast om de stream te processen (ook audio is een belangrijk deel). Dat wordt overigens real-time gedaan, dus in essentie sla ik niets op. (niet helemaal waar, want ik pik inderdaad wel wat frames op, maar die worden naar iets van 200 bij 100 pixels gescaled (afhankelijk van input).  en worden discarded na analyse). 

 

Maar goed, als ik eenmaal access naar die kanalen heb is mijn eerste stap met maar een paar kanalen beginnen, iets degelijks bouwen en dan pas (als het rendabel blijkt) scalen... Dus dat is van latere zorg wil ik maar zeggen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Duidelijk!

 

In de vorige eeuw kende ik een paar free-lance ENG cameramensen,  die thuis een vcr lieten draaien om te kunnen welke zenders zijn nieuwsbijdrage gebruikt hadden in hun nieuwsrubrieken, om daarvoor dan alsnog een rekening te kunnen sturen.

Het probleem is van alle tijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...