Ga naar inhoud


Ik wil graag Zweedse zenders via satteliet ontvangen


SatNoob

Aanbevolen berichten

Ik heb het BAS Paket, ´n basis pakket zeg maar, de publieke zenders, en wat commerciële bagger. Ook een adres in Zweden.  Ik woon er niet het jaar rond maar dat is in mijn geval geen probleem. De boel wordt hier o.a. zichtbaar gemaakt, met een VU+ Ultimo met daarin een Conax-kaart. Tenslotte, ik maak gebruik van een Triax E-85 een schotel met een brandlijn in plaats van een brandpunt. De LNB´s en de daarbij behorende satellieten komen dus op een rijtje op de rails te staan. IK kan wel een foto sturen als dat kan helpen.

de satellieten blijven natuurlijk God -zij-dank daar waar ze hangen op de Geostationaire cirkel

  • Like 1
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 minuten geleden, SatNoob zei:

Ik heb op dit moment nog geen idee hoe ik aan zo'n kaartje kan komen, maar het is duidelijk dat dit een erg belangrijk onderdeel is. Dus ik kan pas verder als ik z'n ding heb...

Dat weet ik denk ik wel, als je contact opneemt met een Zweedse vrouw via een datingsite, misschien kan ze het kaartje naar je opsturen  tegen betaling.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LNB(F) staat voor LowNoiseBlock + Feed, daarmee bedoelen ze de kop van de schotel, waar de antenne en elektronica in zit.  Je hebt 2 keuzes, of je gaat voor de twin of quad LNB, dat is een standaard LNB met 2 of 4 uitgangen, daarop kun je dus 2 of 4 ontvanger/tuners aansluiten.  Of de andere optie is een quattro LNB met wat ik al uitlegde, op elke uitgang een apart kwadrant, daar kun je afhankelijk van de diseqc switch onbeperkt aantal ontvangers/tuners op aansluiten.  Die zijn dus bijvoorbeeld in gebruik bij Gemeenschappelijke Satelliet Ontvangst (GSO) installaties waarbij er schotel op een flat staan en iedereen een aansluiting krijgt. 

 

Een rail is bedoeld om meerdere LNB's op 1 schotel te zetten, dat is alleen interessant als je bijv. meer satellieten wilt ontvangen. 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Sprietje, ik heb echt de E-85. De schotel met een arm, en het werk prima. Bijv. 96% voor de Astra-3 en 86% voor de Thor.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, waterpas zei:

met een VU+ Ultimo met daarin een Conax-kaart.

 

Worden die losse kaarten nog steeds aangeboden door je Provider in Zweden?

Voor NL en BE betreffende TVV en CDS krijg je geen losse kaarten meer (behalve tweedehands met overname formulier als je een brave klant was) <_<

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de website van Allente moet je een box of een CI module aanschaffen.

https://www.allente.se/boxar/boxar-och-hardvara/?category=DTH

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, satlutser zei:

moet je een box of een CI module aanschaffen.

hmm, wat er in zit geven ze op dergelijke provider sites natuurlijk niet prijs.

kaart of ingebouwde chip

ci+ 1.3 of 1.4

etc

 

bedankt @satlutser

 

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De provider zal het liefst nieuwe abonnementen met kaartloze apparatuur verkopen natuurlijk. Maar dat wil niet zeggen dat ze oudere kaarten niet meer accepteren. En anders toch een CS lijntje maar kies dan wel een server uit die regio.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

Worden die losse kaarten nog steeds aangeboden door je Provider in Zweden?

Voor NL en BE betreffende TVV en CDS krijg je geen losse kaarten meer (behalve tweedehands met overname formulier als je een brave klant was) <_<

Dat weet ik niet, ik kijk al ruim10 jaar met een kaartje, en ben begonnen met Canal Digital. Dat is later Allente geworden, naam veranderd of overgenomen?

Nog effe wat rechtzetten, ik heb een Maximum E-85, geen Triax.🙄

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even wat spraakverwarringen uit de wereld te helpen:

 

De satellieten waar die Zweedse zenders op zitten zijn Thor 5, 6 en 7.

Deze staan allemaal op dezelfde plek, t.w. 0.8°W, je schotel ziet het als één satelliet.

De zenders zaten vroeger ook op 4.8°E, maar zijn, nadat de twee providers samen gegaan zijn, daar uitgezet.

Die twee providers waren Telenor (4.8°E) en Canal Digital (0.8°W) en zijn nu tesamen Allente.

Overigens, buiten de oorspronkelijke afkomst hebben de Scandinavische Canal Digital (met één 'a') en de Nederlandse Canal Digitaal (met twee a's) niks meer met elkaar te maken.

 

Je hebt dus geen schotel nodig met meerdere LNB's of ev. een draaibare schotel want je hoeft 'm alleen maar vast uit te richten op 0.8°W.

Wel een LNB met meerdere uitgangen en overweeg FBC tuners.

 

Waar je je schotel kan plaatsen kan je m.b.v. bijvoorbeeld dishpointer.com of een augmented reality app, zoals satfinder, onderzoeken.

De elevatie (=de hoek waaronder de schotel omhoog kijkt) is best groot, dus van obstakels heb je vm. weinig last. 0.8°W is bijna pal zuid in Benelux.

 

Diameter zou minimaal 80cm moeten zijn denk ik. E.e.a. afhankelijk hoe noordelijk je zit.

 

Abbo is al veel over gezegd dacht ik, maar dat gaat je bottleneck worden als je meerdere zenders gelijktijdig wilt kunnen decoderen.

Sowieso geen CI(+)-module.

 

  • Like 2

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/29/2022 at 4:18 PM, D-box said:

Dat weet ik denk ik wel, als je contact opneemt met een Zweedse vrouw via een datingsite, misschien kan ze het kaartje naar je opsturen  tegen betaling.

Haha.. ik ben bang dat ik niet aantrekkelijk genoeg ben daarvoor 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/29/2022 at 4:13 PM, waterpas said:

Ik heb het BAS Paket, ´n basis pakket zeg maar, de publieke zenders, en wat commerciële bagger. Ook een adres in Zweden.  Ik woon er niet het jaar rond maar dat is in mijn geval geen probleem. De boel wordt hier o.a. zichtbaar gemaakt, met een VU+ Ultimo met daarin een Conax-kaart. Tenslotte, ik maak gebruik van een Triax E-85 een schotel met een brandlijn in plaats van een brandpunt. De LNB´s en de daarbij behorende satellieten komen dus op een rijtje op de rails te staan. IK kan wel een foto sturen als dat kan helpen.

de satellieten blijven natuurlijk God -zij-dank daar waar ze hangen op de Geostationaire cirkel

Plaatjes zeggen meer dan woorden! Ik zou het erg op prijs stellen als je een foto wilt sturen! Goed om te weten ook welke schotel je gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...