Ga naar inhoud


Telenet kaart met OSCAM laten werken, hoe doe je dat?


Aanbevolen berichten

dan weet je niet of het aan de duo2 of aan het kaartje lag.Bekijk eens de condensatoren in de duo2 .

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, RaveMaus zei:

Bij mij was het zo dat de beelden die gedecodeerd moesten worden stotterden in de Vu+.

 

De kaart in een Philips tv werkte nog wel, in een Loewe tv werden ze gewoon niet meer herkend. De tv deed alsof er geen kaart in het toestel zat.

 

Nu heb ik inmiddels een Duo4K gevonden en in de plek van de Duo2 gezet. Geen problemen meer gehad tot nu toe. Uiteraard ben ik bij Telenet een nieuw kaartje gaan halen.

Ik heb nu even de ci cam van mijn vader met kaart genomen en die werkt nu weer wel in de vu+ , maar laat ik die daar ook weer maanden inzitten dan gaat het beeld ook weer op’zwart of ’stotteren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij zit de CI+ module er bijna 2 jaar in zonder problemen, weet wel dat die kaart maar 1 zender decodeert en je moet werken met zenders linken aan de CI+ module.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

In alle geval is de Duo2 voor mij "Passé composé".

Ik heb hem aan iemand gegeven die enkel FTA satelliet kijkt, dus die zal er nooit geen last van hebben. 

 

De condensatoren waren trouwens allemaal goed, elke belangrijke voedingsspanning was perfect stabiel zonder rimpel.

 

In de Duo4K werkt het momenteel perfect, hoop dat die het zo zal blijven doen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, digitaal kijker zei:

bij mij zit de CI+ module er bijna 2 jaar in zonder problemen, weet wel dat die kaart maar 1 zender decodeert en je moet werken met zenders linken aan de CI+ module.

Idem hier in een VU+ Duo2 met OpenPLi. Feilloze werking sinds jaren. Alleen, dat je de zenders zou moeten linken aan de CI+ module, dat heb ik nooit gedaan.

Na een nieuwe installatie van OpenPLi, module erin, direct pairing en onmiddellijk beeld op de ingescande frequenties van Telenet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 21-3-2023 om 13:08, digitaal kijker zei:

bij mij zit de CI+ module er bijna 2 jaar in zonder problemen, weet wel dat die kaart maar 1 zender decodeert en je moet werken met zenders linken aan de CI+ module.

 

Wat bedoel je met zenders linken aan de CI+ module ?

 

Ik gebruik gewoon de Telenet CI+ module in een Qviart Lunix 4K met OpenPLi 8.3 en werkt goed.

 

Van zenders linken heb ik nog niet van gehoord.

 

Kun je wat toelichten.

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 4-12-2022 om 15:26, RaveMaus zei:

Blijkbaar kan je een losse Ziggo kaart in een Enigma2 ontvanger plaatsen (zoals een Vu+ Duo2) en middels configuratie van Oscam werkt dit.

Ziggo en Telenet lijken sterk op elkaar, dus vraag ik mezelf af of er iemand al eens in geslaagd is ditzelfde met een Telenet kaart te doen?

 

Zit inmiddels met twee kapotte cams, terwijl de Telenet kaart zelf wellicht nog functioneel is.

Eén van die kaarten stak in m'n Vu+ Duo2. Mocht ik dat met OSCAM kunnen laten werken spaart me dat weer 69€ uit 😉

 

Hopelijk kan dat werken...

Die zijn meestal niet kapot ! In de tv werken die wel nog . Op een of andere manier gebeurt er na lange tijd iets via codering dat die niet meer werken in een vu Plus . Bij mij ook al 2 en in de tv werken ze perfect.  Het is gewoon een raadsel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, chukky2 zei:

Die zijn meestal niet kapot ! In de tv werken die wel nog . Op een of andere manier gebeurt er na lange tijd iets via codering dat die niet meer werken in een vu Plus . Bij mij ook al 2 en in de tv werken ze perfect.  Het is gewoon een raadsel 🙂

ik heb die nog nooit moeten versteken, werkt al jaren perfect hier, 

bij de ene ontvanger of tv is het anders dan bij een andere.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, dit is een ouwe 🙂 

 

@chukky2, dat heb ik toendertijd ook geprobeerd. In een Philips tv werd de kaart nog herkend, maar precies zoals in de Vu+ schokkend en stotterend beeld. In een Loewe tv (en daar heb ik helaas voor deze case de meesten van staan) werd de kaart gewoon niet meer herkend.

In onze slaapkamer kijken we meestal via het "compacte" signaal van Telenet. We kijken er zelden live, dus niet zo'n erg. Omdat er in de zomer weinig opgenomen wordt, besloot ik in de zomer die kaart die normaal in de ontvanger steekt in die tv te stoppen. Op die plek is er ook airco, dus gaan we 's avonds laat in de zomer al eens makkelijker in de slaapkamer kijken. Win-win dus.

 

Nu goed, inmiddels met de Duo4K hebben we nog geen problemen ondervonden. De laatste nieuwe cam heeft ook een andere hardware rev. .

Toen ik in juli die Telenet cam uit de ontvanger haalde, stond die wel opmerkelijk warm. 

Dat was met de Duo2 ook zo, maar heel die ontvanger stond altijd vrij warm (+/- 30 watt standbyverbruik), terwijl de Duo4K veel koeler blijft (slikt amper 8 watt). Besluit: het is echt die kaart die constant zo warm staat. Dat heb ik in mijn televisietoestel niet. Heeft het daar nu met te maken...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, RaveMaus zei:

Hihi, dit is een ouwe 🙂 

 

@chukky2, dat heb ik toendertijd ook geprobeerd. In een Philips tv werd de kaart nog herkend, maar precies zoals in de Vu+ schokkend en stotterend beeld. In een Loewe tv (en daar heb ik helaas voor deze case de meesten van staan) werd de kaart gewoon niet meer herkend.

In onze slaapkamer kijken we meestal via het "compacte" signaal van Telenet. We kijken er zelden live, dus niet zo'n erg. Omdat er in de zomer weinig opgenomen wordt, besloot ik in de zomer die kaart die normaal in de ontvanger steekt in die tv te stoppen. Op die plek is er ook airco, dus gaan we 's avonds laat in de zomer al eens makkelijker in de slaapkamer kijken. Win-win dus.

 

Nu goed, inmiddels met de Duo4K hebben we nog geen problemen ondervonden. De laatste nieuwe cam heeft ook een andere hardware rev. .

Toen ik in juli die Telenet cam uit de ontvanger haalde, stond die wel opmerkelijk warm. 

Dat was met de Duo2 ook zo, maar heel die ontvanger stond altijd vrij warm (+/- 30 watt standbyverbruik), terwijl de Duo4K veel koeler blijft (slikt amper 8 watt). Besluit: het is echt die kaart die constant zo warm staat. Dat heb ik in mijn televisietoestel niet. Heeft het daar nu met te maken...

 

Ja , ik heb er ook geen deftige verklaring voor . 2 hebben er bij mij in de vu + de geest al gegeven waarna ze idd stotterend beeld geven na een minuut of zo . En diezelfde steek ik in de tv en werken perfect,  terug in de vu + en weer hetzelfde . Nu heb ik een nieuwe weer in de vu+ en die doet het alweer meer dan een half jaar .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, chukky2 zei:

 

Ja , ik heb er ook geen deftige verklaring voor . 2 hebben er bij mij in de vu + de geest al gegeven waarna ze idd stotterend beeld geven na een minuut of zo . En diezelfde steek ik in de tv en werken perfect,  terug in de vu + en weer hetzelfde . Nu heb ik een nieuwe weer in de vu+ en die doet het alweer meer dan een half jaar .....

Ik heb al bijna 3 jaar de ci module in mn ontvanger zitten, eerst enkele maanden in een gigableu en na 6 maanden in de dreambox 920 en nog geen enkel probleem mee gehad.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-9-2023 om 23:52, digitaal kijker zei:

Ik heb al bijna 3 jaar de ci module in mn ontvanger zitten, eerst enkele maanden in een gigableu en na 6 maanden in de dreambox 920 en nog geen enkel probleem mee gehad.

Ja , dan is dat prima voor jou hé,, 

Maar heb jij een verklaring waarom ik en nog sommige dit ervaren ?

Hij blijft het dan gewoon doen hé. Je krijgt hem niet meer goed werkend . Ook niet bij een volledige reset. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, chukky2 zei:

Ja , dan is dat prima voor jou hé,, 

Maar heb jij een verklaring waarom ik en nog sommige dit ervaren ?

Hij blijft het dan gewoon doen hé. Je krijgt hem niet meer goed werkend . Ook niet bij een volledige reset. 

misschien iets VU+ gerelateerd dat er iets intern fout loopt met de CI+ module op gebied van update's of whatever.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, digitaal kijker zei:

misschien iets VU+ gerelateerd dat er iets intern fout loopt met de CI+ module op gebied van update's of whatever.

Ja , dat zou je toch denken als die dan een maand in de tv zit , en steek hem weer terug . Dat het opgelost zou zijn . Maar niet he 🙉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of @digitaal kijker eens niet zou kunnen checken dat zijn kaart ook zo warm wordt, ook als de box standby staat (niet deep standby)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...